قابلیت آرشیو کردن پست های اینستاگرام

با قابلیت Archive اینستاگرام، پست های قدیمی خود را مخفی کنید

ماه گذشته خبری در ارتباط با قابلیت جدیدی از اینستاگرام به نام Archive منتشر شد که کاربران را قادر به مخفی کردن هریک از پست ها به صورت دائمی یا نامحدود میکند. این امکان تنها برای گروهی از کاربران منتشر شد، اما هم اکنون در دسترس تمامی کاربران این شبکه اجتماعی محبوب قرار گرفته و میتوانید از همین لحظه کار مخفی سازی پست هایتان را آغاز کنید!

با زدن دکمه "..." در گوشه بالا، سمت راست هریک از پست ها و انتخاب archive، میتوانید عکس یا ویدیوی موردنظر را مخفی کنید.

پس از آرشیو کردن، این پست ها به بخش بندی خاصی از اپلیکیشن منتقل میشوند که در گوشه بالا، سمت راست پروفایل قرار گرفته است.

 

فقط شما میتوانید محتوای صفحه آرشیو و پست های درون آن را ببینید. اگر دوباره تصمیمتان عوض شد و خواستید این پست ها را به فالوئرهای خود نمایش دهید، پست موردنظر خود را انتخاب کرده و show on profile را بزنید یا اینکه پست را به صورت آرشیو شده رها کنید.

 

قابلیت آرشیو کردن پست های اینستاگرام

 

اما چه دلیلی برای آرشیو کردن پست ها هست؟

شاید دوست داشته باشید پست هایی را که لایک کمی گرفته اند مخفی کنید، اما بخواهید آن لحظه را بخاطر سپرده و این خاطره را در بین هزاران عکس به اشتراک گذاشته شده از دست ندهید. یا اینکه به دلایل شخصی بخواهید عکس های خود با سایرین را موقتا از جلوی چشم خود بردارید.

احتمال دیگر این است که مایل باشید برای مدتی فعالیت در شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید، اما آرشیوی از پست های خود داشته باشید.

 

قابلیت آرشیو کردن پست های اینستاگرام

 

این قابلیت شباهت زیادی به بخش Memories رقیب کهنه کار اینستاگرام یعنی اسنپ چت دارد، که برای نگه داشتن عکس ها و ویدیوهایی طراحی شده که برای نسل بعدی خود گرفته اید اما نمیخواهید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

قابلیت آرشیو کردن پست های اینستاگرام

 

تنها تفاوت در این است که نمیتوانید مستقیما یک عکس را در قسمت آرشیو ذخیره کنید، اول از همه پست باید با روال معمولی و برای چند ثانیه به اشتراک گذاشته شود و سپس در صورت تمایل در آرشیو جای گیرد. در واقع این قابلیت بیشتر از آنکه یک گالری شخصی باشد، مکانی برای ذخیره سازی پست هایی است که هنوز تصمیم جدی برای انتشار مجدد آنها در پروفایل خود ندارید.

اینکه اینستاگرام امکان شخصی کردن پست از همان ابتدا را عرضه کند یا خیر، خود جای پرسش دارد. برخی افراد یک حساب جعلی یا به اصطلاح خودشان (finstagram (fake instagram دارند که از آن برای ذخیره سازی عکس های aخصی و اشتراک گذاری با دوستان و اقوام نزدیک استفاده میکنند و وجود چنین امکانی در اینستاگرام نیز جالب خواهد بود.

 

https://techcrunch.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید