اپلیکیشن مادرشو

با مادرشو، دوران بارداری را با سلامت کامل پشت سر بگذاریدنسخه 1.1.1

5 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی

بدون تردید یکی از حساس ترین دوره های زندگی بانوان، دوران بارداری و نگهداری از نوزاد میباشد. هرچند استفاده از تجربه های دیگر مادران، میتواند برای گذراندن این دوران مهم مفید واقع شود اما کافی نیست. برنامه مادرشو برای پشت سرگذاشتن دوران بارداری به بهترین شکل ممکن، نکات مفیدی را در اختیار شما میگذارد. ما را در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراهی کنید. نکات مفید برای بارداریقبل از هرچیز باید بدانید که اپلیکیشن فوق از دو بخش مجله و پروفایل شخصی تشکیل شده است. برای استفاده از بخش اول که محتوای آن شامل مقالات علمی درباره دوران بارداری میشود، نیاز به ثبت نام نخواهید داشت. در این قسمت از مادرشو میتوانید مطالب مفیدی را در دو برگه مجزا و با موضوعات زیر بخوانید:

  • تن سالم با نکاتی درمورد تغذیه خوب، پوست و مو و غیره
  • خانه و زندگی شامل نکات نگهداری غذا، ترفندهای آشپزی و غیره
  • در جامعه یا مطالبی درباره تربیت فرزند، ناباروری و غیره
  • ماجراهای ما با داستان هایی کوتاه از زندگی زناشوئی
  • غذای سالم و دستور پخت غذاهای مفید
  • به روز یا مقالات مرتبط با تکنولوژی و نگهداری از کودک
  • کودک ما و داستان های کوتاه با موضوع مادر و فرزند
  • بارداری با نکات و آموزش های لازم برای این دوران
  • پیش از بارداری و آموزش های آمادگی برای زایمان
  • پس از زایمان و مطالب مرتبط به گذراندن این دوران
  • سلامت تازه مادران با نکته های مفید مربوط به بعد از زایمان
لازم به ذکر است که محتوای این برنامه اندرویدی در بخش مجله، به دو قسمت مادرانه و مادرشو تفکیک شده و میتوانید آنها را در دسته بندی های مختلف، مطالعه کنید. با رفتن به صفحه هر دسته بندی، نوشته هایی با همان موضوع در دسترس قرار میگیرند. علاوه بر این، امکان مطالعه جدیدترین مطالب یا مقاله های مربوط به سایر دسته ها فراهم میشود. فهرست کامل دسته بندی ها نیز در همین صفحه وجود دارد.   نکته : برای مطالعه هر مطلب در برنامه فوق، باید آن را لمس کنید. حالا علاوه بر توضیحات کامل میتوانید از امکاناتی مانند اشتراک گذاری، افزودن به علاقه مندی ها و تغییر سایز فونت، بهره مند شوید.
مادرشو، همراه خوبی برای بانوان در دوران بارداری و روزهای قبل و بعد از آن است.
  هفته به هفته دوران بارداری با راهنمایی های مادرشو بزرگترین مزیت مادرشو برای شما، اطلاعاتی است که بر اساس هر هفته دوران بارداری از آن دریافت خواهید کرد. برای استفاده از این قابلیت باید در این برنامه ثبت نام کنید که به صورت زیر انجام میشود: 1 - وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن، رمز عبور دلخواه و انتخاب وضعیت بارداری 2 – مشخص کردن تاریخ حدودی زایمان یا محاسبه آن با وارد کردن تاریخ آخرین قاعدگی 3 – ثبت وزن و قد برای انجام محاسبات تناسب اندام   نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، تفاوت عملکرد برنامه در این بخش بر اساس انتخاب وضعیت بارداری توسط شما میباشد. هر کدام از حالت ها را در ادامه بیشتر توضیح داده ایم: باردار نیستم : اگر موقع ثبت نام این گزینه را انتخاب کرده باشید، یک نمودار دایره ای شکل خواهید دید که در طول یک ماه، وضعیت شما را از دوران پریود تا تخمک گذاری و پیش از قاعدگی نشان میدهد. با حرکت روی دایره، تعداد روزهای باقی مانده تا هر کدام از این وضعیت ها نشان داده میشود. برای مشاهده تقویم قاعدگی نیز باید وسط نمودار را لمس نمایید. باردار هستم : در این حالت، طول نمودار دایره ای بر اساس تعداد هفته های بارداری (از هفته 4 تا 40) تغییر میکند. این بار با حرکت روی داریره، میتوانید تعداد روزهای باقی مانده تا زایمان را ببینید. همچنین با لمس وسط نمودار، خلاصه ای از وضعیت بارداری و اندازه جنین نشان داده میشود.   دوران بارداری  امکاناتی که در اختیارتان قرار میگیرد همانطور که گفتیم، مادرشو به شما کمک میکند تا دوران بارداری و روزهای قبل و بعد از آن را به بهترین شکل ممکن، پشت سر بگذارید. برای این کار امکانات زیر در اختیار شما قرار گرفته است: تقویم : در این صفحه میتوانید یک نمای کلی از وضعیت دوره بارداری یا قاعدگی خود را مشاهده نمایید. با لمس روزهایی که علامت دارند، توضیحات مربوط به همان تاریخ شامل آزمایشات یا درمان های لازم، اوضاع رشد جنین و غیره به نمایش درمی آید. مراقبت ها : این بخش که فقط در حالت "باردار هستیم" وجود دارد، مربوط به مراقبت های پزشکی لازم برای همان هفته از دوران بارداری میشود. نکات : با توجه به وضعیت بارداری یا قاعدگی، میتوانید در این صفحه نکات مفیدی را برای بهتر سپری کردن این دوران بخوانید. ابزارها : این قسمت درواقع نمودار تغییرات وزن شما میباشد که شاخص توده بدنی نیز در آن نشان داده میشود. برای اینکه محاسبات این بخش به درستی انجام بگیرد، باید وزن هر روز خود را وارد کنید. با این کار توصیه هایی هم برای حفظ وزن ایده آل دریافت خواهید کرد. مقالات : مطالبی که در بخش مجله مادرشو وجود دارند، از این بخش قابل دسترسی هستند. ثبت اطلاعات : شما میتوانید در هر هفته دوران بارداری یا روزهای قبل از آن، اطلاعاتی از خود را به ثبت برسانید. این اطلاعات شامل عوارض شایع، وزن و مراقبت های پزشکی میشود.   نکته : در پایین صفحه و بطور خلاصه، سه مورد از نکات مربوط به بارداری یا دوران قبل از آن به نمایش درمی آید که با اشاره بر روی هر کدام، میتوانید توضیحات کامل را بخوانید. این خلاصه مطالب عبارتند از عوارض شایع، نکته و مقاله.   منوی کناری و گزینه های آن در بخش پروفایل شخصی و منوی کناری مادرشو، گزینه های مختلفی به چشم میخورند. یکی از این گزینه ها مربوط به مشخصات پروفایل کاربری میشود. شما میتوانید اطلاعات خود را در دو بخش وضعیت بارداری و مشخصات کاربری ویرایش کنید. گزینه مهم دیگری که در این منو وجود دارد، قسمت تنظیمات اپلیکیشن فوق با موارد زیر است:
  • دریافت اعلان موقع انتشار مطلب جدید در مجله
  • اعلان های مربوط به توصیه های هفته به هفته بارداری
  • هشدار موقع رسیدن روز تخمک گذاری
  • تغییر ساعت دریافت اعلان
  • تعیین صفحه اول برنامه موقع شروع (مجله یا پروفایل شخصی)
  نکته : امکانات بخش پروفایل شخصی مثل تقویم، ابزارها و غیره از منوی کناری قابل دسترسی هستند.   نکاتی درباره رابط کاربری برنامه طراحی محیط مادرشو با دقت نظر و حسن سلیقه کافی انجام شده و نقص خاصی در ظاهر آن دیده نمیشود. رنگبندی زنده و هماهنگ در کنار آیکن های یکدست و زیبا، قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسندی را در این اپلیکیشن به وجود آورده است. علاوه بر این، جابجایی بین بخش های مختلف برنامه و استفاده از امکانات آن به راحتی انجام میشود. این موضوع، پیاده سازی هوشمندانه رابط و تجربه کاربری را نشان میدهد. البته نواقص جزئی هم در این میان وجود دارد که قابل چشم پوشی هستند.  
در نهایت باید گفت که به دلیل وجود محتوای مفید و امکانات کاربردی، دانلود و نصب مادرشو برای بانوان لازم و ضروری میباشد. این اپلیکیشن اندرویدی را میتوانید به صورت رایگان از کافه بازار دریافت کنید و به بیش از 10000 کاربر آن بپیوندید.
نگهداری از نوزاد
قابلیت ها و نقاط قوت برنامه
  • محتوای غنی و مناسب برای بانوان
  • امکانات جانبی مفید
  • عملکرد صحیح و بدون خطا در همه بخش ها
  • رابط کاربری روان و گرافیک کاربرپسند
  • ارائه راهکارها و آموزش های لازم برای دوران بارداری
نقاط ضعف برنامه
  • مورد خاصی وجود ندارد
  پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه همانطور که از توضیحات مشخص است، مادرشو به قابلیت های خاص دیگری نیاز ندارد و وظیفه خود را به خوبی انجام میدهد. البته وجود امکاناتی مثل ثبت یادداشت شخصی در تقویم یا یادآوری برخی از رویدادهای مهم (مراقبت های پزشکی)، میتوانست باعث افزایش کارایی این برنامه اندرویدی شود. امیدواریم که در آینده، ایده پردازی های بیشتری را از تولیدکنندگان برنامه فوق ببینیم.    

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


دانلود برنامه اندرویدی مادرشو