اندروید 7

با ویژگی Panic Mode اندروید 7.1، به جنگ بدافزارها بروید

اپلیکیشن های مخرب بخش ناخوشایندی از اندروید میباشند، البته این بدافزارها تنها مختص سیستم عامل اندروید نیستند، اما از آنجایی که تعداد آنها بسیار زیاد است، اندروید در این زمینه کمی بدنام شده و اخبار متعددی از کشف مالویرهای جدید از سوی محققین امنیتی گزارش داده میشود.

کمپانی گوگل به طور مستمر در تلاش برای بهبود سیستم عامل اندروید و امنیت آن است و در نسخه 7.1 اندروید، قابلیت جدیدی تعبیه کرده که به کاربران کمک میکند تا از دست اپلیکیشن های مخرب رها شوند.

مقابله با بدافزارهای اندروید

 

توسعه دهندگان XDA به شرح جزئیات کامل این ویژگی پرداخته اند، در حقیقت تمرکز panic detection بر روی تعداد دفعاتی است که کاربر دکمه برگشت را در یک بازه زمانی مشخص زده است. به این ترتیب میتوان تشخیص داد که کاربر به طور عادی دکمه را زده یا برای فعال سازی این قابلیت، چهار بار پشت سر هم دکمه را لمس کرده است. یک تپ در هر 0.3 ثانیه، معیار خوبی برای شمارش تعداد لمس دکمه توسط panic detection میباشد.

بدین ترتیب سیستم میتواند اپلیکیشن را اورراید کرده و کاربر را به صفحه خانه گوشی هدایت کند.

بنابراین اگر بدافزاری صفحه اصلی گوشی را تحت کنترل خود گرفته باشد، میتوانید از این وضعیت خارج شوید.

با کمک این ویژگی کاربردی کاربران به راحتی میتوانید اپلیکیشن مخرب را از گوشی خود حذف کرده و به روال طبیعی باز گردند.

دلایلی در پشت پرده پنهان نگه داشتن این قابلیت از سوی گوگل وجود دارد، اما به یقین Panic Mode برای آن دسته از افرادی که به طور تصادفی یک اپلیکیشن مخرب و بدافزار را دانلود نموده اند، مفید خواهد بود.

Panic Detection برای هکرها نیز جذاب خواهد بود و آنها سعی میکنند تا این ترفند امنیتی اندروید را دور بزنند.

 

http://www.androidauthority.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید