اپلیکیشن Image Search

با کمک اپلیکیشن Image Search، عکس های گوشی را به عنوان ورودی جستجو در گوگل بکار ببرید

گوگل به یقین قدرتمندترین موتور جستجو در جهان است و به لطف الگوریتم های پیچیده ای که در آن استفاده شده، در کمترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواه می رساند. جستجوی عکس در غول جستجو قابلیتی بسیار کاربردی و متداول است و در نسخه وب گوگل می توانید عکس های خود را آپلود کرده و به دنبال عکس های مشابه یا نسخه های باکیفیت تر از این عکس ها بگردید.

سیستم عامل اندروید توسط گوگل ساخته شده و اینکه امکان جستجوی برعکس، یعنی با ورودی تصویر در آن تعبیه نشده، کمی جای تعجب دارد. با نگه داشتن انگشت بر روی یک عکس خاص در کروم می توانید نمونه های مشابه از این عکس را پیدا کنید، اما راهی برای جستجو از طریق عکس های ذخیره سازی شده توسط اپلکیشن های دیگر یا تصاویر دانلودشده در گوشی وجود ندارد.

چنین قابلیتی بسیار کاربردی خواهد بود و بدین ترتیب می توانید عکس های را بیابید که از نظر بصری مشابه تصاویر پس زمینه محبوب شما هستند، حتی می توانید نسخه های باکیفیت تر از عکس های دانلود شده خود را هم پیدا کنید.

خوشبختانه یکی از توسعه دهندگان به نام Qixingchen راه چاره ای برای این مشکل اندیشیده و چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اپلیکیشن مذکور شما را قادر به انجام جستجوی Google Images برای هر عکسی در گوشی می کند و از طریق منوی اشتراک گذاری اندروید، قادر به دسترسی به آن هستید، وقتی هم که به آن نیازی نداشته باشید پنهان خواهد شد.

1. نصب اپلیکیشن Image Search

اول از همه باید اپلیکیشن Image Search را نصب کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی استور

توجه: در صورتی که با پیام زیر مواجه شدید، اپلیکیشن را از طریق نسخه وب گوگل پلی استور بر روی گوشی خود نصب نمایید.

اپلیکیشن Image Search

2. تنظیم گزینه ها

پس از اینکه اپلیکیشن را باز کردید، آن را اجرا کرده و چندین گزینه را به صورت زیر تنظیم کنید. اولین کار لازم غیرفعال کردن گزینه Open settings before upload می باشد. با مراجعه به بخش Custom search engines و زدن دکمه + نیز می توانید سرویس های جستجوی عکس به غیر از گوگل را اضافه کنید، از آنجایی که گوگل در این زمینه بسیار قدرتمند عمل می کند نیازی به افزودن سرویس های دیگر احساس نمی شود، اما در صورت تمایل قادر به انجام این کار هستید.

اپلیکیشن Image Search

3. جستجوی عکس

از این مرحله به بعد وقتی خواستید ببینید یک عکس به صورت آنلاین وجود دارد یا عکس های مشابهی برای آن پیدا کنید، تنها کار لازم اشتراک گذاری عکس توسط منوی اشتراک اندروید می باشد. برخی از اپلیکیشن ها شما را قادر به اشتراک گذاری عکس به صورت مستقیم می کنند، اما در سایر اپلیکیشن ها باید انگشت خود را بر روی عکس نگه داشته و Save را انتخاب کنید و سپس عکس را در گالری تصاویر خود باز کنید و دکمه Share را بزنید.

اپلیکیشن Image Search

هر وقت عکس را به اشتراک گذاشتید، Image Search را از منوی اشتراک گذاری اندروید انتخاب و چند ثانیه صبر کنید تا عکس شما آپلود شود. با این کار نتایج جستجو برای این عکس در گوگل به شما نمایش داده می شود. گاه برخی عکس های دانلود شده کیفیت چندان خوبی ندارند و می خواهید نسخه باکیفیت همان عکس را پیدا کنید، اگر نسخه های باکیفیت عکس آپلودشده وجود داشته باشد با زدن More Sizes می توانید آنها را مشاهده کنید. با اسکرول به سمت پایین در همان صفحه نیز می توانید عکس هایی را که از نظر بصری مشابه عکس شما هستند ببینید.

اپلیکیشن Image Search

این اپلیکیشن عملیات جستجو بر اساس عکس را تسهیل می بخشد و می توانید با نصب آن سریع تر عکس های موردنظر خود را پیدا کنید.

 

https://android.gadgethacks.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید