بهبود عملکرد گوشی اندروید

با کمک این 5 اپلیکیشن، گوشی اندروید شما بهتر و روان تر کار می کند

گوشی های اندروید بسیار قدرتمند هستند، اما سرعت آنها به مرور زمان کاهش پیدا می کند، از این رو اپلیکیشن هایی برای رفع این مشکل ساخته شده اند که در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 مورد کاربردی در این زمینه بپردازیم.دنیای اندروید میزبان پیشرفت های بسیار چشم گیری بوده و قابلیت های سیستم عامل با گذشت زمان بهبود یافته است و امروزه با کمک اپلیکیشن هایی می توان عملکرد گوشی اندروید را چنان بهبود بخشید که انگار گوشی کاملا جدید است.

بهبود عملکرد گوشی اندروید

1. Norton Clean

اپلیکیشن Norton Clean

به اعتقاد برخی از کاربران این اپلیکیشن یک آنتی ویروس بسیار خوب است و برخی نیز از آن متنفرند. اما در کل می توان بیان داشت که این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و صاحبان گوشی های اندروید با کمک آن از بسیاری از دردسرها رهایی می یابند.

تنها کاری که Norton Clean انجام می دهد پاک کردن فایل های قدیمی و کش شده و APKهای قدیمی است و در صورتی که کاربران، خود مایل به انجام این کار باشند، دیگری لزومی به استفاده از این اپلیکیشن نیست، البته انجام این کار به صورت دستی بسیار طاقت فرساست و در صورت استفاده از اپلیکیشن به راحتی و سرعت قادر به انجام این عملیات هستید. اپلیکیشن رایگان Norton Clean به خوبی تمامی فایل های قدیمی و غیرضروری که گوشی شما را اشغال کرده اند، تشخیص می دهد و آنها را پاک می کند.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


2. SD Maid

اپلیکیشن SD Maid

به طور کلی این اپلیکیشن نیز همان کار Norton Clean را انجام می دهد، اما جزئیات و امکانات این اپلیکیشن بیشتر بوده و SD Maid حافظه داخلی و اس دی کارت را اسکن می کند و به دنبال فایل هایی که پس از پاک کردن اپلیکیشن، هنوز در گوشی مانده اند می گردد و به جستجوی فایل های تکراری و تجزیه و تحلیل پایگاه داده و غیره می پردازد.

در حقیقت می توان بیان داشت که SD Maid نسخه پیشرفته تری از Norton Clean است که امکانات گسترده تری را در اختیار شما قرار می دهد.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


3. App Tune-up Kit

اپلیکیشن App Tune-up Kit

این اپلیکیشن که توسط Qualcomm عرضه شده، در صورت مواجه شدن با مشکلات عملکردی به کمک شما می آید. گاهی اوقات یک اپلیکیشن بیشتر از حد مجاز از منابع گوشی استفاده می کند و اینجاست که App Tune-up Kit وارد عمل می شود و چنین اپلیکیشن هایی را پیدا می کند.

این اپلیکیشن به طور مخفیانه به اجرا در می آید و پس از یک دقیقه، نتیجه اسکن خود را با جزئیات به نمایش می گذارد و شما را از تاثیراتی که اپلیکیشن های مشکوک بر روی عملکرد سیستم شما می گذارد، مطلع می کند. علاوه بر این می توانید عملکرد این اپلیکیشن ها را با اپلیکیشن های برتر در دسته بندی های مختلف مقایسه کنید.

اپلیکیشن App Tune-up Kit

بدین ترتیب متوجه می شوید که کدام اپلیکیشن ها موجب مصرف زیاد باتری و رم گوشی شما می شوند. استفاده از این اپلیکیشن برای توسعه دهندگان نیز سودمند است و آنها متوجه می شوند که عملکرد اپلیکیشن آنها بر روی گوشی های مختلف چگونه است.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


4. Greenify

اپلیکیشن Greenify

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اسمارت فون های اندروید و آی او اس با آن دست و پنجه نرم می کنند، سرویس های پس زمینه است که موجب مصرف زیاد باتری و کاهش کارآیی گوشی می گردد. هرچه تعداد اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی که نیازمند اجرای عملیات پس زمینه هستند، بیشتر باشد، عملکرد گوشی شما نیز کاهش پیدا می کند. این وضعیت در سیستم عامل اندروید تا حدودی بهبود یافته و اپلیکیشن هایی که در حال انجام عملیات غیرضروری هستند، بسته می شوند، اما با این وجود مشکل همچنان وجود دارد.

Greenify راه چاره ای برای برطرف کردن این مشکل می باشد و زمانی که گوشی در حال استفاده نیست، اپلیکیشن ها را در وضعیت خواب قرار می دهد. امکانات این اپلیکیشن به این عملیات خلاصه نمی شود و Greenify لیست کاملی از اپلیکیشن های در حال اجرا و اپلیکیشن هایی که ممکن است مشکل ساز شده باشند را نمایش می دهد و می توانید آن اپلیکیشن ها را به فهرست hibernation اضافه کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


5. History Eraser

اپلیکیشن History Eraser

نسخه Pro این اپلیکیشن از سال 2014 به بعد آپدیت نشده، اما نسخه رایگان آن در ماه گذشته میزبان آپدیت هایی بوده است.

هدف اپلیکیشن History Eraser مشخص است، این اپلیکیشن تمامی فایل های شخصی موجود در تاریخچه مانند پیام های اس ام اس، تماس ها، تاریخچه مرورگر و جستجوهای صورت گرفته در اپلیکیشن هایی مانند گوگل پلی، یوتیوب و غیره را از گوشی پاک می کند. البته امکان انتخاب بخش هایی که مایل به پاک کردن آنها هستید نیز وجود دارد، پس از انتخاب آنها Clean را بزنید و خیال خود را از داده های شخصی و پاک شدن فایل های کش راحت کنید و سرعت گوشی خود را بهبود بخشید.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور

آیا شما هم از اپلیکیشن خاصی برای افزایش سرعت گوشی و حذف فایل های اضافی استفاده می کنید؟ در بخش دیدگاه ها تجربیات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید.

 

http://www.techrepublic.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید