قابلیت های پنهان آی او اس 11

با 8 قابلیت شگفت انگیز در آی او اس 11 آشنا شوید

کمپانی اپل چند روز پیش در کنفرانس WWDC خود نسخه جدید سیستم عامل آی او اس را معرفی کرد و به شرح مهم ترین و چشمگیرترین قابلیت های آن پرداخت. اما امکانات متعدد دیگری نیز در آی او اس 11 جای گرفته اند که در این مقاله میخواهیم شما را با آنها آشنا کنیم.

برای نمونه میتوان به فعال سازی حالت یک دستی در کیبورد، روشی جدید برای تعامل با دستیار مجازی Siri و فیلم گرفتن از صفحه نمایش اشاره کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با یکدیگر از این قابلیت های مخفی پرده برداری کنیم.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

اسکن QR code با دوربین پیشفرض گوشی

در حال حاضر کاربران دیوایس های آی او اس برای اسکن QR code، اپلیکیشن های شخص ثالث در دسترس را دانلود میکنند که در برخی از شرایط نیز از کیفیت معقولی برخوردار نیستند، اما در نسخه جدید سیستم عامل، اپلیکیشن دوربین پیشفرض اپل از قابلیت اسکن QR codeها پشتیبانی خواهد کرد.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

فعال سازی حالت یک دستی برای سهولت در تایپ و کار با کیبورد

بسیاری از کاربران آیفون با دو انگشت شست خود تایپ میکنند که چندان راحت نیست، اما کیبورد جدید آی او اس 11 به شما این امکان را میدهد که تنها با استفاده از یک دست تایپ کنید، برای فعال کردن این قابلیت کاربردی کافی است انگشت خود را بر روی کلید ایموجی نگه داشته و این حالت را از منوی نمایش داده شده انتخاب کنید.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

 

فعال سازی حالت تیره (Dark mode)

آی او اس همواره به حالت نمایشی تیره رنگ مجهز بوده، اما متاسفانه این افکت عکس ها را نیز تحت تاثیر قرار میداد و موجب اذیت شدن چشم کاربران میشد. اما تنظیمات Smart Invert جدید (Settings>General>Accessibility>Display Accommodations>Invert Colors) بهتر از قبل این حالت را پیاده سازی کرده و تنها پس زمینه های روشن را به تیره تبدیل میکند و عکس ها و آیکون ها دست نخورده باقی میمانند.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

راه اندازی گوشی جدید با سهولت تمام

یکی از بزرگ ترین مشکلات در خرید گوشی آیفون جدید و انتقال اطلاعات به لطف Automatic Setup برطرف شد. برای این کار گوشی آیفون یا آیپد خود را کنار دیوایس آی او اس یا مک خود نگه دارید، تمامی تنظیمات شخصی و رمزهای عبور iCloud Keychain به گوشی جدید منتقل میشوند.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

Siri: هم اکنون میتوانید علاوه بر حرف زدن، تایپ هم بکنید

امیدواریم کمپانی اپل، دستیار مجازی Siri را بهبود بخشد تا عبارت های گفته شده را اشتباه متوجه نشود، اما کمپانی در راستای ارتقای تجربه استفاده از دستیار مجازی خود Type to Siri را در آی او اس 11 معرفی کرد. این قابلیت مخصوصا در شرایطی که در یک محیط بی سر و صدا و ساکت هستید و نمیخواهید حرف بزنید، به کمک شما می آید.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

فیلم گرفتن از صفحه نمایش

ممکن است یک کاربر عادی نیاز چندانی به فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی خود نداشته باشد، اما آی او اس 11 چنین قابلیتی را در خود جای داده است.

این قابلیت که از بخش Control Center فعال میشود و در حین کار و تعامل با گوشی میتوانید یک ویدیو از عملیات ضبط کنید. ویجت های موجود در بخش Control Center قابل شخصی سازی هستند.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

ذخیره سازی رمزهای عبور با قابلیت Auto-fill

شاید شما نیز از وارد کردن رمزهای عبور برای هر اپلیکیشن جدیدی که بر روی گوشی خود نصب میکنید خسته شده باشید، اما اپل با استفاده از iCloud Keychain از سافاری این مشکل را برطرف کرده و حتی اپلیکیشن های شخص ثالث نیز قادر به استفاده از این ویژگی برای ذخیره سازی رمزهای عبور هستند. پس از آپدیت کردن گوشی به آی او اس 11، باید بعد از ورود به اپلیکیشن دنبال آیکون کلید بگردید و از این امکان استفاده کنید.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

کنترل پروازهای خود را در اختیار بگیرید

گوگل چندین سال است که با دستیار سفر خود در جایگاه بهتری نسبت به اپل قرار دارد، اما آنطور که پیداست این شرایط با روی کار آمدن آی او اس 11 تغییر پیدا میکند و اطلاعات پرواز شما مورد پیگیری قرار گرفته و در ویجت Spotlight ذخیره میشود.

 

قابلیت های پنهان آی او اس 11

 

 

http://www.tomsguide.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    متین
    خیلی جالب بود مرسی

    به این نظر پاسخ دهید