سرویس reCAPTCHA

بهبود امنیت: API اندرویدی reCAPTCHA میهمان اپلیکیشن های موبایل میشود

یادگیری ماشینی و امنیت یکی از موضوعات داغ در کنفرانس I/O گوگل بودند و غول جستجو در پست اخیر خود در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید، به معرفی اولین API اندرویدی reCAPTCHA به عنوان بخشی از Google Play Services پرداخت.

چنانچه از کاربران فعال اینترنت باشید، به احتمال بسیار زیاد به سرویس رایگان reCAPTCHA بر خورده اید، میلیاردها کاربر از این سرویس سود برده اند و تعداد بیشماری از وبسایت ها نیز از اسپم و سو استفاده توسط بات های اسکریپت شده حفاظت شده اند. اما هم اکنون سرویس مذکور پیشرفته تر از گذشته شده است. مبنی بر اظهارات گوگل کاربران انسانی آن را نمیبینند، در حالی که کاربران مشکوک و بات ها باید این چالش های آشنا را پشت سر بگذارند.

 

سرویس reCAPTCHA

 

API جدید اندروید از آخرین تکنولوژی reCAPTCHA برای اجرا در پس زمینه استفاده میکند و کاربران میتوانند بدون اینکه چیزی برایشان مزاحمت ایجاد کند، با اپلیکیشن های مورد علاقه خود کار کنند. این API در Google SafetyNet، مجموعه سرویس های کنونی و APIهایی که توسعه دهندگان جهت حفاظت اپلیکیشن ها در برابر تهدیدهای امنیتی استفاده میکنند قرار خواهند گرفت.

میتوان این راهکار را یک شرایط برد-برد برای کاربران برشمرد، زیرا بدون اینکه متوجه شوند، یک لایه امنیتی در اپلیکیشن های مورد علاقه آنها قرار میگیرد و مانند قبل میتوانند از اپلیکیشن ها استفاده کنند.

 

https://www.androidcentral.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید