بهینه سازی توضیحات برای بهبود در کشف اپلیکیشن(گوگل پلی،اپ استور)

بهینه سازی توضیحات برای بهبود در کشف اپلیکیشن(گوگل پلی،اپ استور)

هر روزه با پیشرفت اپلیکیشن های موبایل، مبحث بهینه سازی ASO)App Store) یا SEO موبایل، بیش از پیش متداول می گردد. با افزایش مداوم قیمت نصب توسط کانال های فروشی، ASO به یک مورد حیاتی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها تبدیل شده است. در حال حاضر بالغ بر 1.4 میلیون اپلیکیشن در Apple App Store و Google Play وجود دارند، این امر حاکی از آن است که در شرایط کنونی، برنامه نویسان نهایت تلاش خود را برای خلق آنچه در اکوسیستم موبایل رقابتی شده به کار می گیرند. به منظور حصول بهترین نتیجه، اغلب پیشنهادها مبنی بر پیروی از یک استراتژی بازاریابی اپلیکیشن است که شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، روابط عمومی و کمپین ها جذب فروش باشند و در این خلال باید به ASO نیز توجه گردد. تصوراتی که بر پایه چگونگی کار الگوریتم app store پایه گذاری شده اند، نوید بخش بهترین نتایج در ASO هستند. پرواضح است که شیوه های رتبه بندی اپلیکیشن های موبایل در Apple App Store و Google Play کاملا متفاوتند و معیارها و ارزش های آنها بر کسی معلوم نیست. با این وجود در نتیجه تلاش بی وقفه متخصصان، هم اکنون قادریم از اکثر عوامل تعیین کننده که بر هر کدام از الگوریتم های app store اثرگذارند آگاهی یابیم. هنگام ارسال یک اپلیکیشن IOS به App Store، از توسعه دهندگان خواسته می شود کلمات کلیدی مربوط به اپلیکیشن را که حداکثر تا 100 کاراکتر می تواند باشد، در اختیار قرار دهند. در واقع دلیل در اختیار قرار دادن چنین فیلدی این است که توضیحات مربوط به اپلیکیشن در الگوریتم App Store دارای اهمیت نیست، با این وجود در نوشتن توضیحات باید نهایت دقت را به کار گرفت، چرا که در SEO مفید واقع می شود و از سوی دیگر، رتبه بندی صفحات iTunes توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو صورت می پذیرد. از طرفی کلمات کلیدی مربوط به توضیحات اپلیکیشن، در Google Play در الگوریتم موثرند در حالی که فیلدی به آنها اختصاص داده نشده است. در ارتباط با ASO باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی به خوبی انتخاب شده و متقاعد کننده می باشند، البته باید از نظر کاربر پسند بودن و قابل استفاده بودن برای موتورهای جستجو نیز تلاش کنید، لذا کار کمی پیچیده می شود. در اینجا 4 ترفند را معرفی می کنیم که شانس اپلیکیشن شما را برای کسب محبوبیت و دانلود، افزایش می دهند. 1. کلمات کلیدی مورد نظر را حداکثر 4 یا 5 بار تکرار کنید و نه بیشتر خواه آنکه برای ASO باشد و یا برای SEO، یاید سعی کنید کلمات کلیدی را در توضیحات اپلیکیشن بگنجانید. این کلمات کلیدی در Google Play توسط الگوریتم هایی به کار گرفته می شوند و علاوه بر این، الگوریتم های جستجوی گوگل نیز برای رتبه دهی به اپلیکیشن شما در صفحه محصولات از آنها بهره می گیرند. در کل باید سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که ترافیک بر روی موبایل و وب سایت شما را می افزایند. باید در استفاده از کلمات کلیدی محتاط باشید، حداکثر 4 یا 5 بار استفاده از آنها معقول است، در حالی که کمتر از این تعداد به احتمال زیاد مد نظر قرار نمی گیرد. اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید نتیجه ای بر عکس آنجه انتظار داشتید حاصل می گردد و در رتبه بندی جایگاه شما نزول پیدا می کند. در ضمن کلمات کلیدی را به صورت یک بخش مجزا یا لیست مانند در مطلب خود قرار ندهید، بلکه آنها را به گونه ای در کل متن بگنجانید. برای اپلیکیشن های IOS توجه به SEO از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به این معنا که کلمات باید به گونه ای انتخاب شوند که کاربران هنگام جستجوی اپلیکیشن، به راحتی قادر به یافت آن باشند. 2. توضیحات خود را محلی کنید چنانچه قصد گسترش اپلیکیشن خود در کشورهای مختلف را دارید، در این صورت باید اپلیکیشن را بومی سازی نمایید. برای شروع کار انگلیسی بهترین گزینه است، ولی باید این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که بسیاری از مردم قادر به صحبت و درک این زبان نیستند. Screenshot-2015-03-12-17.02.42-1024x406همچنین باید این بومی سازی را برای بخش What’s New نیز به انجام برسانید. ترجمه و بومی سازی توضیحات اپلیکیشن سبب متقاعد کردن گروه بیشتری از مردم و در نتیجه افزایش آمار دانلود اپلیکیشن می گردد. وب سایت های زیادی سرویس ترجمه را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند، OneSky یکی از محبوب ترین ها است. علاوه بر این شما توسط online work و پلت فرم هایی مانند oDesk و یا eLance می توانید فردی را که به زبان مادری آنها صحبت می کند، استخدام کنید. استفاده از سرویس های ترجمه آنلاین معمولا نتیجه بخش نیست، چرا که معمولا گمراه کننده و غلط هستند. 3. به اولین قسمت توضیحات توجه کنید با این وجود که اغلب پیشنهاد به نوشتن توضیحات طولانی می شود، ولی اکثر مردم آن را به طور کامل نمی خوانند و تنها 2 یا 3 خط اول را مطالعه می کنند. این چند سطر ابتدایی معمولا توسط app store نمایش داده می شود. شما باید نهایت تلاش خود برای معرفی بهترین قابلیت ها و امکانات اپلیکیشن در این قسمت نمایید. جایگذاری CTA هم در این زمینه می تواند مثمر ثمر واقع شود. Screenshot-2015-03-12-17.19.02-1024x462 Evernote با فراهم آوردن کلیه پیشنهادات کلیدی در سطرهای ابتدایی توضیحات، یک مثال کاربردی است. پیشنهاد می شود که هنگام نوشتن توضیحات تصور کنید که کاربر بیشتر از چند سطر اول را مطالعه نخواهد کرد، پس مفید و مختصر بنویسید. 4. از تعداد جوایز خود بهره ببرید مردم به یکدیگر اعتماد می کنند و اعداد را دوست دارند. اگر به تعداد زیادی دانلود دست یافته اید، پس این موضوع را در سطرهای ابتدایی توضیحات بازگو کنید. آیا مورد توجه مطبوعات قرار گرفته اید؟ اگر چنین است پس بدون لحظه ای تردید این افتخارات را در متن خود بگنجانید. Quiz Up یک مثال گویا در باب استفاده از آمار و ارقام در توضیحات اپلیکیشن می باشد، که از این روش در صدد تحت تاثیر قرار دادن کاربران خود می باشد. Quiz Up یک بازی تریویا با چندین بازی کننده است که طرفداران زیادی دارد و مقام اول در رتبه بندی 14 کشور، شامل آمریکا، کانادا و هند برای بازی های تریویا را از آن خود کرده است. در QuizUp شما می توانید با دوستان و یا 25 میلیون بازی کننده در سراسر دنیا به رقابت بپردازید. ترفندهایی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی: چنانچه شما در تلاش برای یافتن کلمات کلیدی موثر که موجب افزایش شناخت اپلیکیشن شما می شود هستید، نگاهی به این ترفندها بیندازید: - از پیشنهاداتی که Google Play به شما می دهد استفاده کنید تا بتوانید از آنها ایده بگیرید. - برای تولید ایده ها از Google Keyword Planner و یا Google Trends استفاده کنید. - نقد و بررسی های اپلیکیشن خود را استخراج کنید: کلمات کلیدی جالب معمولا از کاربران یا زقبای شما بوجود می آیند. - کلمات کلیدی رقبای خود را تحت نظر قرار دهید: با ابزارهایی مانند AppTweak کلمات کلیدی را که با اپلیکیشن آنها مطابقت می کند بدست آورید. - از کلمات کلیدی جمع و مفرد استفاده کنید، چرا که الگوریتم بین این دو تفاوت قائل می شود. - سعی کنید حداکثر تلاش را برای یافتن کلمات کلیدی به انجام برسانید، حتی اگر کمترین میزان رقابتی را داشته باشند. به احتمال بسیار زیاد این کلمات کلیدی به اپلیکیشن شما مربوطند. در این خلال ابزارهایی هم وجود دارند که کار را برای شما ساده تر می کنند. توضیحات خود را بیازمایید مهم ترین بخش بهینه سازی توضیحات، آزمودن کارایی آن تا جای ممکن می باشد. یافتن فرمولی که بیشترین کارایی را با خود به همراه داشته باشد، کمی پیچیده است و در این بین آنچه کار را دشوارتر کرده عدم در اختیار قرار دادن تحلیلات از کارایی صفحه فروش شما، توسط Apple App Store و Google Play است. هر زمانی که قادر به یافتن توضیحاتی شدید که یقین دارید اپلیکیشن شما را با بهترین صورت توضیح می دهد و و موجب افزایش فروش آن می شود، آن را با همکاران، دوستان و خانواده خود تست کنید. از بازخوردهای آنها بهره گرفته و دریابید که کدام قسمت بیشتر توجه آنها را جلب کرده. به علاوه در زمینه پرسش از افرادی که هیچگونه ذهنیتی از اپلیکیشن شما ندارند، تردید به دل راه ندید، گاه عقاید بی غرضانه بسیار حیاتی اند. در صورت موفقیت می توانید اپلیکیشن خود را روانه بازار کنید. مزیت خوبی که IOS و اندروید دارند این است که شما هر لحظه، بدون نیاز به بررسی مجدد از سوی آنها، قادر به تغییر توضیحات اپلیکیشن خود هستید. پس هر از چند گاهی به تغییر متن توضیحات پبردازید تا بتوانید تشخیص دهید که کدامیک از تغییرات به توسعه و موفقیت می انجامند. برای دو هفته به بررسی حجم دانلود اپلیکیشن بپردازید و تاثیر مثبت یا منفی تغییرات اعمال شده را مورد سنجش قرار دهید.  در طول این زمان از اعمال تغییر بر روی سایر کانال های جذب بپرهیزید تا مطمئن شوید هر گونه تغییر در حجم دانلودها کاملا وابسته به توضیحات اپلیکیشن می باشد. این فعالیت ها را تا یافتن راه حل بهینه ادامه داده و بخاطر داشته باشید که به طور منظم توضیحات اپلیکیشن را با امکانات و دستاوردهای جدید به روزرسانی کنید. http://blog.tapdaq.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید