بکاپ گیری در آیفون

بکاپ گیری و پاک کردن اطلاعات در گوشی آیفون

کاربران موبایل اطلاعات شخصی بسیار زیادی را بر روی اسمارت فون های خود ذخیره می کنند، از این رو امنیت این اطلاعات اهمیت می یابد. عکس ها یا اپلیکیشن های دانلود شده تنها بخشی از این اطلاعات محسوب می شوند که به یقین مایل نیستید با سایرین به اشتراک بگذارید. اگر بخواهید گوشی خود را به فرد دیگری بفروشید، باید تمامی اطلاعات گوشی را پاک کنید.

بکاپ گیری از اطلاعات گوشی نیز بسیار حیاتی بوده و از این طریق به راحتی می توانید تمامی اطلاعات گوشی قدیمی خود را به گوشی جدید منتقل کنید. در این مقاله با دو روش برای بکاپ گیری اطلاعات در گوشی آیفون آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

بکاپ گیری از گوشی با استفاده از iCloud

1. گوشی خود را به شبکه وای فای متصل کنید.

2. اپلیکیشن Settings را باز کنید، بر روی نام خود کلیک کرده و iCloud را بزنید.

بکاپ گیری در آیفون

بکاپ گیری در آیفون

3. iCloud Backup را زده و سپس بر روی Backup Now کلیک کنید. به وای فای متصل بمانید.

برای اطمینان از اینکه عملیات به طور کامل انجام شده، به Settings>your name>iCould>iCloud Storage>Manage Storage رفته و دستگاه موردنظر را انتخاب کنید. در نسخه های قبلی این بخش در مسیر Settings> Storage> Manage Storage قرار گرفته و در این قسمت می توانید ببینید که آخرین بکاپ چه زمانی گرفته شده است.

بکاپ گیری در آیفون

بکاپ گیری در آیفون

بکاپ گیری از گوشی با استفاده از iTunes

1. در حالی که iTunes باز است گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید، از شما خواسته می شود تا کد عبور خود را وارد کنید.

2. دستگاهی را که مایل به بکاپ گیری از آن هستید انتخاب کنید، یک صفحه نمایش داده می شود.

3. در زیر عنوان Backups، گزینه Backup Now را بزنید.

برای اطمینان از تکمیل عملیات، به iTunes Preferences و سپس Devices for Mac رفته و بعد Edit و Devices for Windows را بزنید. گوشی و زمان و تاریخ بکاپ نمایش داده می شود.

پاک کردن اطلاعات گوشی

1. اگر از اپل واچ استفاده می کنید، آن را از گوشی unpair کنید.

2. مطمئن شوید که گوشی به درستی بکاپ گیری شده است.

3. از iCloud خارج شوید، برای انجام این کار در نسخه 10.3 یا بالاتر از آی او اس باید به بخش Settings و your name مراجعه کرده و با اسکرول به پایین صفحه Sign Out را بزنید. پسورد Apple ID خود را وارد کرده و بر روی Turn Off کلیک کنید. برای گوشی هایی که نسخه 10.2 یا قدیمی تر از آی او اس بر روی آنها نصب شده، به قسمت Settings> iCloud رفته و Sign Out را بزنید. مجددا Sign Out را زده و Delete From My Device را بزنید و پسورد Apple ID را وارد کنید. مجددا در قسمت Settings به iTunes and App Store> Apple ID رفته و دکمه Sign Out را بزنید.

بکاپ گیری در آیفون

4. وقتی کاملا خارج شدید، به بخش Settings> General رفته و Reset را بزنید و Erase All Content and Settings را بزنید. در این مرحله از شما خواسته می شود تا پسورد Apple ID را وارد کنید.

5. اگر از شما خواسته شد، کد عبور را وارد کرده و Erase را بزنید.

با این کار گوشی شما به تنظیمات فکتوری ری استور می شود و تمامی اطلاعات شما بکاپ گیری و پاک شده و می توانید با خیال راحت گوشی خود را بفروشید.

 

https://appolicious.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید