تاثیر نظرات منفی در دانلود اپلیکیشن

تحقیقات نشان داده که کاربران، اپلیکیشن با امتیازات منفی را کنار میگذارند

پنجاه درصد از کاربران در صورتی که نظرات منفی کاربران دیگر را در اپ استور مشاهده کنند و ببینند که اپلیکیشن باگ و مشکل دارد، از دانلود و نصب آن منصرف میشوند.

این آمار بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط QualiTest Group بدست آمده است. عرضه اپلیکیشن در مارکت یکی از دغدغه های اصلی توسعه دهندگان میباشد، اما انتشار اپلیکیشن هایی که هنوز ناقصند و باگ و مشکل دارند منجر به نظرات و بازخوردهای منفی کاربران میشود و همین امر نیز در تعداد دانلودها و درآمد اپلیکیشن تاثیرگذار است.

اهمیت رفع باگ در اپلیکیشن

به گفته Ami Sterling مدیر بخش بازاریابی در QualiTest، در این مارکت که به شدت رقابتی است، نظرات کاربران نقش حیاتی و مهم ایفا میکند. جهت کسب اطمینان از دانلود بالا و افزایش درآمد، توسعه دهندگان اپلیکیشن باید اعتبار اپلیکیشن خود در فضای آنلاین را نیز مورد توجه قرار دهند. توسعه دهندگان نباید این 50 درصد از کاربران را به خاطر نظرات منفی و باگ ها و مشکلات موجود در اپلیکیشن از دست بدهند و با یک QA و تست ساده میتوان پیش از انتشار اپلیکیشن در مارکت، این باگ ها را برطرف کرد.

سایر نتایج حاصل از نظرسنجی شامل موارد زیر میباشند:

 

  • تنها 10 درصد از کاربران اقدام به دانلود اپلیکیشن هایی میکنند که سایرین باگ های آنها را گزارش کرده اند.
  • کمتر از نیمی از کاربران بعد از مشاهده باگ در اپلیکیشن، نظر و امتیاز منفی خود را بیان نمیکنند.
  • احتمال ارسال نظر و امتیاز منفی پس از مشاهده باگ در اپلیکیشن در خانم ها بیشتر است و این احتمال در مردان 18 تا 24 ساله بالاتر میرود.
  • تنها 35 درصد از کاربران معتقدند که کمپانی ها نهایت تلاش خود را برای ارائه تجربه کاربری بهتر به کار میگیرند و نسخه آپدیت شده از اپلیکیشن با باگ های کمتر را روانه بازار میکنند.
  • احتمال دانلود اپلیکیشن هایی که کاربران راجع آنها نظر منفی داده و باگ گزارش داده اند، توسط افراد 45 تا 54 ساله خیلی کمتر است، در واقع این رده سنی کمتر از سایرین به تلاش کمپانی ها در جهت ارائه بهترین تجربه کاربری و رفع باگ های اپلیکیشن معتقدند.

 

بر اساس یافته های تحقیقات قبلی، نیمی از افراد بالغ زیر 50 سال وقتی چیزی را برای اولین بار خریدار میکنند، نظرات آنلاین را مطالعه مینمایند و 82 درصد نیز گاهی اوقات این نظرات را میخوانند. در مارکتی که با اپلیکیشن های بیشمار اشباع شده و انتخاب های متعددی پیش روی افراد قرار دارد، کاربران به بازخورد مشتریان قبلی متکی اند تا اپلیکیشن هایی که ارزش دانلود دارند را تشخیص دهند.

نتایج جالب دیگری نیز از نظرسنجی قبلی QualiTest که چندین ماه پیش انجام شد بدست آمد، بدین ترتیب که 88 درصد از کاربران اپلیکیشن به دلیل باگ و مشکل اپلیکیشن را کنار میگذارند. 8 نفر از 10 کاربر مشکلات و باگ های اپلیکیشن را متوجه میشوند. تنها یک کاربر از 10 کاربر به خاطر باگ، اپلیکیشن مالی و بانکی را کنار نمیگذارد. باگ ها در اپلیکیشن های تجارت الکترونیک موجب میشود که 65 درصد از کاربران خرید را رها میکنند و 41 درصد نیز بیان داشتند که این شرایط در جایگاه برند تاثیر منفی میگذارد.

تمامی این آمار و ارقام حاکی از آن است که باید قبل از عرضه اپلیکیشن در مارکت تمامی باگ های احتمالی را برطرف کرد و تجربه کاربری خوبی در اختیار کاربران قرار داد. بدین ترتیب از نظرات و امتیازات منفی اجتناب میکنید و دانلود اپلیکیشن بهتر شده و کاربران بیشتر به اپلیکیشن شما اعتماد میکنند.

 

https://appdevelopermagazine.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید