امنیت اسمارت فون ها

ترفندهایی برای محافظت اسمارت فون در برابر آسیب های امنیتی – بخش دوم

در مطلب قبلی با برخی از ترفندهای امنیتی اسمارت فون ها آشنایی پیدا کردید و در ادامه به سایر نکات برای محافظت از اسمارت فون در برابر هک شدن می پردازیم، با ما همراه باشید.

7. یک هویت جعلی بسازید

چنانچه این توصیه را جدی بگیرید، دسترسی به گوشی شما برای هر کسی دشوار خواهد شد. در نظر داشته باشید که در برخی از هک ها، هیچگونه دسترسی مستقیم به گوشی فرد وجود ندارد. اگر هکر قادر به پیدا کردن تاریخ تولد، محل زندگی یا اطلاعات شخصی دیگری که به راحتی و از طریق وب سایت هایی نظیر فیسبوک قابل یافت است شود، تنها لازم است بازیابی رمز عبور را بزند و به اکانت های شما وارد شود. چنین حملاتی از طریق ارتباط دادن گذشته با جزئیاتی که حدس زدن آنها دشوار است صورت می پذیرد. لذا می توانید از هویت های جعلی استفاده کنید، اما باید اطلاعات واردشده را به یاد داشته باشید تا دسترسی خود به اکانت را هم از دست ندهید.

امنیت اسمارت فون ها

8. در استفاده از وای فای های باز محتاطانه عمل کنید

همه می دانیم که استفاده از شبکه های وای فای باز خطرناک است، اما شاید متوجه نشویم که این وضعیت تا چه اندازه جدی است، به طوری که فرد سودجو می تواند فعالیت آنلاین شما را به طور کامل کنترل کند.

لازمه انجام چنین کاری داشتن مهارت و اطلاعات نرم افزاری تخصصی برای فرد هکر می باشد، از این رو در کافی شاپ محله چنین خطری شما را تهدید نمی کند، اما در هر صورت باید این تهدید را جدی گرفت.

اگر به شبکه وای فای شک دارید، به آن وصل نشوید و از اینترنت گوشی به جای آن استفاده کنید یا ابزارهای VPN را به کار ببرید. این ابزارها از طریق یک کانال خصوصی رمزنگاری شده ارتباط شما را برقرار می کنند و حتی اگر کسی در حال نظارت بر ترافیک شما باشد، قادر به مشاهده کاری که می کنید نمی شود.

9. اجازه ندهید نوتیفیکیشن های باز کردن قفل، شما را دور بزنند

بسیاری از اپلیکیشن ها پیام ها و نوتیفیکیشن هایی را بر روی صفحه قفل گوشی نمایش می دهند، از این رو باید محتوای این نوتیفیکیشن ها را مورد بررسی قرار داد. چنانچه در یک کمپانی بانکداری بزرگ کار می کنید، یک ایمیل از همکار یا یادآور قرار ملاقات، فرد سودجو را مایل به سرقت گوشی می کند.

در آی او اس لازم است دسترسی به Siri از طریق صفحه قفل را غیرفعال کنید. Siri پیش از وارد کردن کد عبور برای باز کردن قفل گوشی، اطلاعات را نمایش نمی دهد. اما در هک های قبل با استفاده از Siri ققل گوشی را باز شد و هکرها از این طریق به مشخصات مخاطبین و عکس ها دسترسی پیدا کردند. بهترین کار این است که این گزینه را که در بخش Settings>Touch ID & Passcode>Disable Siri on Lockscreen قرار گرفته به طور کامل غیرفعال کنید.

10. اپلیکیشن ها را به صورت مجزا قفل کنید

کد عبور قدرتمند دسترسی افراد سودجو به گوشی را دشوار و تا حدودی غیرممکن می کند، اما اگر یک فرد غریبه در حین استفاده شما از گوشی آن را برباید یا از شما بخواهد گوشی را برای چک کردن یک وب سایت به او بدهید، چه اتفاقی می افتد؟

در سیستم عامل اندروید به عنوان یک لایه امنیتی دوم، شما قادر به قفل هریک از اپلیکیشن ها به صورت مجزا می باشید. با این شرایط حتی اگر کسی قادر به باز کردن قفل گوشی شما شود، باز هم نمی تواند بدون استفاده از رمز عبور دوم، اپلیکیشن ایمیل یا بانک شما را باز کند. این قابلیت در خود سیستم عامل وجود ندارند، اما اپلیکیشن های رایگان فراوانی برای این منظور در دسترسند که برای نمونه می توان به AVG AntiVirus اشاره کرد. کاربران آی او اس نمی توانند اپلیکیشن ها را به طور جداگانه قفل کنند، اما اپلیکیشنی به نام Folder Lock در اپ استور در دسترس است که به آنها امکان می دهد تا برای داکیومنت ها و فولدرهای خود رمز بگذارند، بدین ترتیب حجم اطلاعاتی که فرد سودجو قادر به دسترسی به آنهاست کاهش پیدا می کند.

11. به محض دزدیده شدن یا گم شدن گوشی پیام هشدار دریافت کنید

اگر بابت خرید اسمارت واچ مردد هستید، یک قابلیت کاربردی به کمک شما می آید، اپل واچ و اندروید ور به محض اینکه ارتباط بلوتوث با گوشی قطع شود شما را باخبر می کنند. چنانچه در اماکن عمومی این نوتیفیکیشن را دریافت کردید، احتمال بسیار زیادی دارد که فردی گوشی را از جیب شما ربوده باشد.

وقتی گوشی در فاصله 50 متری شما قرار خواهد داشته باشد ارتباط آن قطع خواهد شد، بنابراین از پیام هشدار استفاده کرده و زنگ گوشی را به صدا درآورید، با این کار سارق حواسش جمع می شود و سعی می کند از دست گوشی خلاص شود. در غیر این صورت می توانید پیش از آنکه سارق به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند، آن را قفل نمایید.

12. ببینید در پشت پرده چه اتفاقی می افتد

هر اندازه فرد محتاطی باشید، باز هم نمی توانید به طور کامل خطر هک شدن گوشی را ریشه کن کنید. تنها راه حل این است که هیچ اپلیکیشنی نصب و هیچ وب سایتی را باز نکنید که به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

اما چه اقداماتی موجب بهبود امنیت آنلاین شما می شوند؟ LogDog اپلیکیشنی است که هم در اندروید و هم در آی او اس در دسترس بوده و هویت شما را کنترل می کند و در صورتی که هر گونه فعالیت مشکوک مانند ورود از مکان های ناشناس، در وب سایت هایی مانند جیمیل، دراپ باکس و فیسبوک مشاهده شود، شما را باخبر می کند و فرصتی برای حفاظت از اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد. LogDog ایمیل های شما را هم اسکن می کند و پیام هایی را که حاوی داده های حساسی مانند مشخصات کارت اعتباری یا رمز عبور هستند مشخص کرده و جلوی دسترسی افراد غیرمجاز به آنها را می گیرد.

 

https://www.theguardian.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید