استوری های واتس اپ

تقلید دیگری از اسنپ چت: نسخه جدید واتس اپ کاربران را قادر به ساخت استوری در بخش Status اپلیکیشن می کند

ظاهرا فیسبوک از تقلید قابلیت های اسنپ چت دست نکشیده و این بار در اپلیکیشن واتس اپ به کپی برداری از آن پرداخته است. چندی پیش واتس اپ مجهز به قابلیت احراز هویت دومرحله ای شد و هم اکنون امکانی جدیدی به آن افزوده شده که رقابت با اسنپ چت را پررنگ تر می سازد.

اپلیکیشن پیام رسان متعلق به فیسبوک اعلام کرد که بخش Status خود را آپدیت کرده و با استفاده از ویژگی جدید آن می توانید به دوستان خود بگویید که هم اکنون کجا و مشغول به چه کاری هستید!

Statusهای جدید شامل عکس، ویدیو و تصاویر گیف هستند و بدین ترتیب پست های ارسال شده سرگرم کننده تر و شخصی تر می شوند. این Statusهای تزئین شده و متحرک پس از 24 ساعت ناپدید می شوند و همین ویژگی نیز آنها را بسیار شبیه به استوری های اسنپ چت می سازد که چندی پیش در دیگر محصول فیسوک، یعنی اینستاگرام پیاده سازی شد.

آپدیت جدید بخش Status همزمان با تولد هشت سالگی واتس اپ (24 فوریه) بوده و این ویژگی جذاب در حال انتشار برای کاربران اندروید، آی او اس و ویندوز واتس اپ می باشد.

قابلیت Status از نخستین روزهای پیدایش واتس اپ همراه آن بوده و اپلیکیشن کاربران را قادر می ساخت تا دوستان و خانواده را از کاری که انجام می دادند یا جایی که بودند مطلع سازند. پس از آن واتس اپ به قابلیت های پیام رسانی مجهز شد، ولی Status همچنان به حالت متنی باقی ماند.

اما این وضعیت در آپدیت جدید اپلیکیشن میزبان تغییراتی شده و هم اکنون می توانید عکس، ویدیو و گیف های متحرکی به آن اضافه کرده و به Statusهای خود هویت بخشید. هرگونه تغییر اعمال شده در Status تنها برای 24 ساعت باقی می ماند و پس از این مدت زمان ناپدید می شود. اگر در طول روز چندین بار این بخش را آپدیت کنید، یک توالی از آپدیت ها ساخته خواهد شد و نحوه نمایش آن شباهت بسیار زیادی به استوری های اسنپ چت و اینستاگرام خواهد داشت.

دوستان شما می توانند استوری های شما را تماشا کرده و به صورت شخصی به آنها پاسخ دهند، اما تبادلات one-to-one در پیام رسانی این بخش نیز پیاده سازی شده و مشابه سایر مکالمات واتس اپ، این بخش نیز به صورت اند-تو-اند رمزنگاری شده است.

واتس اپ به شما امکان ارسال تصویر، ویدیو و تصاویر گیف در مکالمات را می دهد، اما این اقدام آخرین تلاش کمپانی در راستای ارتباطات بصری است. به نظر می رسد که فیسبوک مایل است رقابت خود با اسنپ چت را به حداکثر مقدار ممکن برساند.

واتس اپ در به تازگی پشتیبانی خود از استوری های بصری را اعلام کرده، در حالی که اینستاگرام چندین ماه است این ویژگی را در خود جای داده است. بر اساس گزارش دریافتی از نیویورک تایمز، بیش از 150 میلیون نفر به طور روزانه از استوری های اینستاگرام استفاده می کند و همین شرایط نیز چالشی را پیش روی اسنپ چت می گذارد. از سوی دیگر واتس اپ 1.2 میلیارد کاربر ماهانه دارد و اکثر آنها در خارج از آمریکا ساکنند و این نیز تهدیدی دیگری برای اسنپ چت محسوب می شود و این احتمال وجود دارد که واتس اپ با ویژگی جدید خود بتواند در برخی از نواحی جهان که اسنپ چت در دسترس نیست، به گزینه انتخابی برای استوری های بصری تبدیل شود.

 

https://arstechnica.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید