تلگرام به بازی های آنلاینی مجهز شد که با کمک بات ها کار می کنند

تلگرام به بازی های آنلاینی مجهز شد که با کمک بات ها کار می کنند

نمی توان انجام مینی گیم ها از طریق اپلیکیشن های پیام رسان اندرویدی را پرطرفدارترین روش جهت استفاده از نرم افزار موبایل قلمداد کرد، از طرفی چنین ایده ای تازگی ندارد و کمپانی فیسبوک برای اولین بار چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داد، فیسبوک مسنجر چندین بازی معمولی مانند بسکتبال، شطرنج و فوتبال را در اپلیکیشن خود جای داده است. پیام رسان تلگرام از بابت ارائه قابلیت های جدید و خلاقانه شهره خاص و عام بوده و هم اکنون این پیام رسان محبوب خبر از ورود خود به دنیای هیجان انگیز بازی ها داده است و توسعه دهندگان تلگرام به معرفی Gaming Platform برای پیام رسان خود پرداختند.

Gaming Platform در حقیقت شکل تکامل یافته از Bot Platform می باشد که سال گذشته توسط تلگرام عرضه شد و پس از آن تلگرام به قابلیت پشتیبانی از بات ها به معنای اجرای اپلیکیشن های شخص ثالث درون اپلیکیشن پیام رسان مجهز شد، سپس کاربران تلگرام قادر به صحبت با بات ها و صدور دستوراتی به آنها و همچنین کنترل آنها توسط درخواست های HTTPS و API تعبیه شده در بات شدند. Gaming Platform 1.0 که سازندگان تلگرام به تازگی معرفی کردند با کمک همین بات ها کار می کند و به ابزارهای شخص ثالت امکان می دهد تا با باز کردن پنجره های اضافه ای در مسنجر، کاربران را قادر به انجام بازی در چت ها نمایند.blog_23675_1

جهت استفاده از این قابلیت جدید تلگرام، یکی از چت های خود را باز کرده و gamee@ را تایپ نماید، سپس بازی موردنظر خود انتخاب کنید، امکان بازی به صورت انفرادی و با دوستان نیز در اختیار شما قرار داد.

حتی می توانید دوستان خود را هم به چالش بکشید، برای این کار باید با استفاده از گزینه Share که در منوی اصلی جای گرفته، بازی را با آنها به اشتراک بگذارید. تمامی بازی ها از نوع امتیازی هستند و اپلیکیشن تمامی رکوردهای شما را پیگیری می کند، حتی می توانید در صورتی که فردی امتیاز بیشتری نسبت به شما کسب کرد نوتیفیکیشنی را دریافت نمایید و یا در لیدربورد بازی چرخ بزنید. تلگرام در حال حاضر 30 عنوان بازی را در خود جای داده و توسعه دهندگان وعده داده اند که صدها بازی جدید در آینده ای نزدیک جای خود را در تلگرام خواهد یافت.

به یقین تمامی این بازی ها توسط برادران Durov یا سایر افراد دخیل در اپلیکیشن تلگرام ساخته نمی شوند. استودیو امیدوار است که توسعه دهندگان شخص ثالث از این فرصت استفاده کرده و بازی های ساده ای بسازند که هر کسی با کمک API که اخیرا منتشر شده و در وب سایت رسمی تلگرام برای دانلود قرار داده شده، بتواند از آنها لذت ببرد.

در ساخت این بازی ها از HTML5 بهره گرفته شده، بدین معنا که بازی های تنها در صورت نیاز بارگذاری می شوند، از این رو لزومی به نصب فایل های اضافه بر روی گوشی احساس نمی شود. انجام این بازی ها بر روی تمامی گوشی های اندروید که نسخه 4.4 یا بالاتر را دارند امکان پذیر می باشد، تنها لازم است مطمئن شوید که نسخه تلگرام 3.13 یا بالاتر بر روی گوشی شما نصب شده است. تصاویر زیر چندین بازی جالب را که هم اکنون در اختیار کاربران قرار دارند به تصویر کشیده اند.

blog_23675_2

blog_23675_3

blog_23675_4

blog_23675_5

blog_23675_6

blog_23675_7

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید