بهترین زمان برای آپدیت اپلیکیشن

توسعه اپلیکیشن: بهترین زمان برای آپدیت اپلیکیشن کدام است؟

به گفته هراکلیتوس تغییر تنها چیز ثابت و ایستای زندگی است که همواره وجود دارد، با این حال که این جمله هزاران سال پیش از روی کار آمدن اسمارت فون ها گفته شده، اما به این معناست که تغییرات همه جا لازمند و این موضوع برای دنیای اسمارت فون ها نیز صدق میکند.

با ساخت و انتشار اپلیکیشن در مارکت کار شما تمام نمیشود و باید به صورت مکرر آن را آپدیت کنید. اما اینکه این آپدیت هر چند وقت یکبار باید صورت پذیرد، یکی از دغدغه های اصلی توسعه دهندگان در اعمال تغییرات بر روی اپلیکیشن میباشد. از این رو در این مطلب قصد داریم در این باره صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

آپدیت ها چه اهمیتی دارند؟

شاید این پرسش به ذهن شما نیز خطور کرده باشد که چرا باید چیزی را که خوب کار میکند تغییر داد؟ شاید عمکلرد بهتر یا رفع باگ کوچکی در اپلیکیشن که قبلا متوجه آن نشده بودید پاسخ این پرسش باشد و از طریق آپدیت فرصتی برای از بین بردن آن داشته باشید. در صورتی که نسخه جدیدی از سیستم عامل عرضه شده باشد، حتما باید اپلیکیشن خود را مجددا تست کرده و از عملکرد صحیح و بدون خطای آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، باید به بررسی معیارهای سنجش پرداخته و ببینید آیا اپلیکیشن واقعا مطابق انتظار شما کار میکند یا خیر. آپدیت ها جهت برقراری تعامل با کاربران الزامی اند، چرا که آنها اپلیکیشن شما را دوست دارند، اما یک عنصر خاص یا یک تغییر میتواند تجربه بهتر و کامل تری را در اختیار آنها قرار دهد.

 

آپدیت های بزرگ در مقابل آپدیت های جزئی

پیشنهاد میشود که حداقل یک بار در ماه به انتشار یک آپدیت جزئی و کوچک و چند بار در سال به انتشار آپدیت های عمده برای اپلیکیشن خود بپردازید. بدین ترتیب کاربران رضایتمند خواهند بود و متوجه میشوند که اپلیکیشن مورد علاقه آنها در حال بهبود است و میتوانند بر روی پشتیبانی شما حساب باز کنند. توجه داشته باشید که این روال به کسب و کار و نوع اپلیکیشن شما بستگی دارد. کمپانی های بزرگ به طور پیوسته اقدام به بهبود و ارتقای اپلیکیشن های خود میکند و اپلیکیشن هایی که بر روی محتوای جدید متمرکز شده، با تکرر بیشتری نسبت به اپلیکیشن هایی که برای انجام وظایف خاص طراحی شده آپدیت میشوند.

آپدیت های عمده و جزئی

 

چه زمانی باید اپلیکیشن خود را آپدیت کنید؟

نشانه های مختلفی نشان میدهند که زمان تغییر اپلیکیشن فرا رسیده است. لذا باید آمادگی لازم را داشته باشید و آنها را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

گوشی ها و تکنولوژی های جدید

تکنولوژی هر روزه در حال تکامل بیشتر است و همین شرایط نیز دلیل خوبی برای آپدیت کردن اپلکیشن به شمار میرود. اسمارت فون های جدید در سراسر دنیا عرضه میشوند و مارکت های نوظهور فرصت های متعددی برای دستیابی به کاربران بیشتر در اختیار شما قرار میدهند، لذا بدون شک اپلیکیشن به تغییراتی مطابق نیازمندی های مخاطبین جدید نیازمند است، از این رو باید همگام با این تغییرات و پیشرفت ها حرکت کنید.

سازگاری اپلیکیشن با تکنولوژی های جدید اسمارت فون ها

معیارهای سنجش که از عملکرد مورد انتظار پایین تر هستند

همواره باید به کاربران و نحوه استفاده از اپلیکیشن توسط آنها توجه داشته باشید، چرا که ممکن است رفتار آنها با آنچه تصور میکردید فرق داشته باشد. باید تلاش کنید تا طرز فکر آنها را فهمیده و کل فرآیند را برایشان تسهیل ببخشید. اگر آنها اشتیاق زیادی به باز کردن اپلیکیشن داشته باشند و بعد از مدتی آن را کنار بگذارند، حتما عاملی سبب این رفتار شده است که میتواند یک خطای کوچک یا ناتوانی اپلیکیشن در انجام کار موردنظر آنها باشد. هیچ چیز بدتر از تلاش برای جذب کاربران جدید و بوجود آمدن این شرایط به دلیل مشکلات کوچک در اپلیکیشن نیست.

سنجش معیارهای عملکردی اپلیکیشن

بازخورد کاربران برای بهبود اپلیکیشن

وقتی نظراتی مانند "این اپلیکیشن بسیار خوب و عالی است، اما کاش این قابلیت هم به آن اضافه میشد..." را مشاهده میکنید، متوجه میشوید که باید هرروزه نظرات و بازخوردهای کاربران را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. اگر بیش از یک کاربر درخواست افزودن یک قابلیت مشابه را داده اند، بدون تردید باید این قابلیت را درون اپلیکیشن خود جای دهید. البته لازم است حواس خود را جمع کنید، چرا که تمامی تقاضاها شما را به نتایج خواسته شده نمیرسانند. اگر با هر بازخورد دریافت شده تغییری در اپلیکیشن اعمال و نتیجه را مورد سنجش قرار ندهید، اپلیکیشن بسیار پیچیده ای نتیجه خواهد شد که هیچ کس مایل به استفاده از آن نیست.

بازخورد کاربران درباره اپلیکیشن

 

تغییرات در روندهای طراحی اپلیکیشن

باید از این رویکردهای جدید پیروی کرده و رابط و تجربه کاربری اپلیکیشن را بهبود دهید. درست مانند دنیای مد که چیزهای قدیمی توجه افراد را به خود جلب نمیکنند، طراحی های قدیمی نیز مورد پذیرش کاربران قرار نمیگیرند. رویدادهای خاص و عیدها نیز فرصت خوبی برای ایجاد تغییرات کوچک محسوب میشوند، صفحه توضیحات اپلیکیشن در اپ استور را کمی تغییر دهید و عناصر مختص به آن رویداد را به اپلیکیشن اضافه کنید، بدین ترتیب خواسته های کاربران شما برآورده خواهد شد.

رویکردهای طراحی اپلیکیشن

 

تمایل به یک قابلیت جدید

شرایطی وجود دارد که اپلیکیشن به خوبی کار میکند اما احساس کنید که میتوانید آن را بهبود بخشید، اما هیچگاه نباید فورا اقدام کنید. تست مارکت اهمیت بسزایی دارد و باید از کاربران بپرسید که این سرویس جدید اپلیکیشن را بهبود خواهد داد یا خیر، تنها پس از این کار اقدام به اعمال تغییرات کنید. بدین ترتیب میتوانید با بهترین اپلیکیشن های موجود در دسته بندی مربوطه رقابت کرده و از فرصتی که برای هدف گذاری مجدد در اختیار شما قرار گرفته استفاده نمایید. باید مطمئن شوید که این اقدام درست برای اپلیکیشن شماست، مسلما نمیخواهید بعد از این همه تلاش نظرات منفی کاربران را بگیرید.

افزودن قابلیت جدید به اپلیکیشن

سازگاری با آپدیت های سیستم عامل

کمپانی های گوگل و اپل هر ساله اقدام به انتشار آپدیت های جدیدی برای سیستم عامل های خود میکنند. هر دو پلتفرم مستندات کاربردی و مفیدی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و مواردی را که باید بررسی کنند به آنها پیشنهاد میدهند تا بفهمند آیا اپلیکیشن مطابق انتظار کار میکند یا خیر. باید اطمینان حاصل کنید که قابلیت های اپلیکیشن شما با ابزارهای جدید همخوانی دارند و کاربران از بهترین تجربه ممکن برخوردار خواهند شد.

سازگاری با آپدیت سیستم عامل ها

 

جمع بندی

پس از مطالعه این مطلب نگاهی به اپلیکیشن خود بیندازید و ببینید آیا اپلیکیشن به آپدیت نیاز دارد یا خیر. این فهرست کمک شایانی در تشخیص زمان مناسب برای آپدیت اپلیکیشن در اختیار شما قرار میدهد.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید