تگ (مجله زندگی)

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن تگ (مجله زندگی)نسخه 2.1.1

4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی

بشر در طول تاریخ، همواره در پی کسب دانش و اطلاعات جدید بوده است و سعی کرده تا از آخرین اخبار پیرامون خود آگاهی یابد. امروزه به لطف شبکه جهانی اینترنت و وبسایت های خبری به زبان های مختلف، همه افراد میتوانند به راحتی در زمینه های مورد علاقه خود به جستجو بپردازند و خبرهای مربوط به آنها را بیابند. البته از نقش تلفن همراه و اپلیکیشن های خبری نیز نباید غافل شد که سهم عمده ای در اطلاع رسانی به مردم دارند.

در ادامه قصد داریم تا یکی از همین اپلیکیشن ها به نام "تگ" را، به شما معرفی کنیم. با ما در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراه شوید.

تگ (مجله زندگی)

رابط کاربری :

هنگامی که قصد مطالعه دارید، بدون تردید راحتی خواندن و دید مناسب بر روی متن، برای شما مهم است. همین موضوع سبب شده تا محیط برنامه فوق نیز به دور از شلوغی و طراحی های برجسته گرافیکی خلق گردد. البته ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی دارای جذابیت هایی نیز هست و برای آن میتوانیم به نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، فونت مناسب، آیکن های یکدست، چیدمان مرتب اجزای صفحه و عملکرد صحیح در نمای افقی و عمودی اشاره کنیم. باید گفت که قالب گرافیکی "تگ" میتواند نظر مثبت کاربران را جلب نماید هرچند حسن سلیقه و دقت نظر بیشتری در طراحی آن انتظار میرفت.

استفاده از یک اپلیکیشن خبری، درست مانند خواندن یک روزنامه بوده و هر دو را باید ورق بزنید. خوشبختانه، رابط کاربری "تگ" از استانداردهای لازم برخوردار است و جابجایی بین بخش ها و صفحات مختلف آن با سرعت زیاد و پیچیدگی کم انجام میپذیرد. استفاده از تکنیک های هوشمندانه و اصولی در پیاده سازی رابط کاربری، دلیل وجود این ویژگی در اپلیکیشن فوق میباشد که نقص بزرگ و خاصی به آن وارد نیست.

با توجه به مواردی که اشاره شد، AppReview امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

تگ (مجله زندگی)

کاربرد :

به چه موضوعاتی علاقه دارید و میخواهید از اخبار پیرامون آن مطلع شوید؟ این برنامه اندرویدی حدود 300 هزار موضوع ریز و درشت را تحت پوشش قرار میدهد و کافی است موارد دلخواه خود را با استفاده از ابزار جستجوی موجود در صفحه ابتدایی "تگ"، بیابید و آنها را دنبال کنید. برای اینکه نیازی به جستجو نداشته باشید، تگ های مهم و پر مخاطب در زیر این ابزار لیست شده اند که با لمس هر یک میتوانید خبرهای مربوط به آن را دریافت نمایید.

بعد از انتخاب موضوعات مورد علاقه، صفحه ای پیش روی شما قرار میگیرد که لیست تگ های گزینش شده در آن به نمایش درمی آید. حال دو راه برای مرور خبرها در "تگ" وجود دارد، اول اینکه بر روی موضوع دلخواه اشاره و مطالب مربوط به آن را مطالعه کنید و یا اینکه به برگه تگ در یک نگاه بروید و فهرست کامل اخبار در همه موضوعات را بطور یکجا و به ترتیب زمان انتشار آنها ببینید. در این صفحه ابزار جالبی نیز برای مرتب کردن لیست تگ ها به چشم میخورد که در صورت افزایش تعداد موضوع ها، بسیار سودمند خواهد بود.

خب اجازه دهید تا کمی با هم، "تگ" را ورق بزنیم و چند خبر را مرور کنیم. با اشاره بر روی عنوان خبری موردنظر، متن کامل آن به همراه تصاویر (در صورت وجود) در دسترس قرار میگیرد که میتوانید آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. همچنین دکمه ای در سربرگ قرار گرفته که با لمس آن، خبر به آرشیو افزوده میشود. برای مشاهده خبرهای بایگانی شده باید از طریق منوی کناری و گزینه تگ من اقدام کنید. در این منو گزینه های دیگری هم وجود دارند که در ادامه آنها را نام برده ایم.

تگ ویژه، یکی از بهترین قسمت های اپلیکیشن فوق برای افرادی است که میخواهند جالبترین و مهمترین اخبار روز را پیگیری کنند. این قسمت از "تگ" شامل زیر بخش های ویدیو، پربیننده ترین مطالب، خبرهایی که دیگران میخوانند، آخرین قیمت طلا و ارز، صفحه اول و تیترهای مهم روزنامه ها و اخبار تصویری میشود که هر کدام دارای امکانات جانبی خاص خود هستند. از جمله این امکانات، میتوانیم به دانلود عکس ها و ویدیوها، اشتراک گذاری و غیره اشاره کنیم.

علاوه بر مطالعه اخبار به روش هایی که توضیح دادیم، شما میتوانید در کانال های خبری "تگ" نیز عضو شوید. این کانال ها در منوی کناری و گزینه ای با همین نام قرار گرفته اند که البته تعداد آنها در حال حاضر، چندان زیاد نیست و عضویت در آنها با وارد کردن شماره تلفن همراه و دریافت کد امنیتی صورت میپذیرد.

اکنون که با همه قسمت های برنامه فوق آشنا شدید باید ویژگی های کلی آن را نیز نام ببریم. جمع آوری هوشمندانه مطالب از منابع و وبسایت های معتبر با استفاده از سیستم تگ و همچنین ذخیره شدن محتوا در حافظه پنهان (کش) جهت مرور در حالت آفلاین، از جمله این ویژگی ها هستند. در بخش تنظیمات (از گزینه سایر در منوی کناری) نیز میتوانید کش برنامه را برای بازیابی فضای حافظه پاکسازی نموده و نمایش عکس ها در موقع استفاده از شبکه دیتا را غیرفعال کنید.آشنا شدیدآشنا

 

تردیدی نیست که امکانات پیش بینی شده در "تگ"، کارایی آن را تا حد زیادی افزایش داده اند و نمیتوان کمبود خاصی در این اپلیکیشن پیدا کرد. البته برای اینکه از هر لحاظ شاهد یک نمونه حرفه ای و کامل باشیم، بهتر بود قابلیت های مانند نمایش تعداد خبرهای جدید، تشخیص موارد مطالعه شده از بقیه، نمایش اعلان به کاربر در هنگام انتشار خبر تازه و یا حتی امکان نظردهی و لایک کردن نیز در برنامه فوق گنجانده شود.

با توجه به موارد ذکر شده، AppReview امتیاز 4.5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

تگ (مجله زندگی)

قیمت :

دریافت این اپلیکیشن اندرویدی و استفاده از آن، برای شما کاملا بدون هزینه میباشد. با توجه به اینکه "تگ"، همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار میدهد، رایگان بودن آن باعث استقبال بسیار خوب توسط مخاطبان خواهد شد. به همین دلیل، AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش مناسب میداند.

 

در پایان باید گفت که با وجود اپلیکیشن هایی مانند "تگ"، نیاز به جستجوی مطالب مورد علاقه در میان انبوه منابع مانند وبسایت ها و یا حتی نشریه های چاپی، به حداقل میرسد. اگر با این موضوع اتفاق نظر دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از برنامه فوق استفاده کنید.

 

تگ (مجله زندگی)

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن تگ (مجله زندگی)

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


تگ (مجله زندگی)