در سال 2016، اپلیکیشن های شامل تبلیغات در گوگل پلی متمایز می شوند

در سال 2016، اپلیکیشن های شامل تبلیغات در گوگل پلی متمایز می شوند

لیستینگ اپلیکیشن ها در گوگل پلی استور زین پس شفافیت بیشتری در رابطه با تبلیغات خواهد داشت، به طوری که در سال آینده تمامی اپلیکیشن هایی که دربرگیرنده تبلیغات هستند و در فهرست گوگل پلی جای گرفته اند، برچسب ad-Supported را جهت اطلاع رسانی به کاربران از محتوای درون اپلیکیشن به نمایش خواهند گذاشت. گوگل در کنفرانس I/O این قابلیت را برای اپلیکیشن های دسته بندی Designed for Families ارائه داد، اما در ماه ژانویه این قابلیت به تمامی اپلیکیشن ها و بازی ها راه پیدا خواهد کرد. این برچسب های تبلیغاتی در زیر دکمه نصب در صفحه مختص اپلیکیشن جای خواهند گرفت و به راحتی از سوی کاربران مشاهده خواهند شد.

blog_14843_1

چنانچه شما نیز به زمره توسعه دهندگان اندروید تعلق دارید، در تاریخ 11ام ژانویه 2016 به Play Developer Console خود وارد شوید و در آنجا تعیین کنید که آیا اپلیکیشن شما دارای تبلیغات است یا خیر، پس از تاریخ مذکور لحاظ کردن این بخش الزامی خواهد بود و برای آپدیت کردن اپلیکیشن های خود نیز به آن نیاز خواهید داشت. به گفته گوگل پرهیز از نمایش این گزینه دارای تناقضاتی با Google Play Developer Program Policies است و به تعلیق اپلیکیشن مورد نظر از سوی گوگل خواهد انجامید، لذا توسعه دهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند.

blog_14843_2

تبلیغات درون اپلیکیشن ها مزایای و معایب بیشماری را برای توسعه دهندگان و کاربران در پی دارند، این کار ممکن است در تصمیم گیری کاربران نسبت به گزینش یک اپلیکیشن تاثیراتی بگذارد، چنانچه شما نیز اپلیکیشن خود را از طریق گوگل پلی در دسترس کاربران خود گذاشته اید و تبلیغاتی را در آن گنجانده اید، ما را از عقاید خود نسبت به این امکان جدید، مزایا و معایب آن باخبر سازید.

 

http://www.androidauthority.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید