اینترنت موبایل

در سال 2017 دسترسی به اینترنت از طریق موبایل به 75 درصد خواهد رسید

امروزه میزان مصرف اینترنت بی سابقه است و روش های دسترسی متعددی که در اختیار یک کاربر عادی قرار دارند، در این میان بی تاثیر نبوده است. دیگر آن روزها که یک اکسس پوینت در خانه وجود داشت و بین کاربران به اشتراک گذاشته می شد به سر رسیده است. البته از جنبه فنی، هنوز هم یک اکسس پوینت واحد در منازل وجود دارد که به اشتراک گذاشته می شود، اما هم اکنون قادرید چندین دستگاه را به صورت همزمان و به شکل راحت تر و ساده تری به آن وصل کنید. پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک بخش اعظمی از دستگاه های متصل به اینترنت را دستگاه های کوچک و اقلام IoT کم مصرف از آن خود کنند. اما شرایط برای اسمارت فون ها به گونه دیگری بوده و این دستگاه های کوچک و کاربردی مهم ترین بخش را به خود اختصاص داده و هم چنان جایگاه خود را حفظ خواهند کرد.

گزارش جدیدی از سوی Zenith نیز به همین موضوع پرداخته و میزان مصرف اینترنت موبایل را مورد ارزیابی قرار داده است. بر اساس یافته های آنها، در سال 2012 تنها 40 درصد از مصرف اینترنت به موبایل مربوط می شد و پس از آن شاهد افزایش این میزان بوده ایم، به طوری که در سال 2016 این مقدار به 68 درصد رسید. جدیدترین پیش بینی صورت گرفته از سوی آنها بیان دارد که در سال 2017 این رقم افزایش یافته و به 75 درصد خواهد رسید، به این معنا که از هر 4 دقیقه مصرف اینترنت، 3 دقیقه مربوط به دستگاه های موبایل خواهد بود. علاوه بر این، Zenith پیش بینی کرده که سیر صعودی همچنان ادامه داشته و در سال 2018 این میزان به 79 درصد خواهد رسید. با در نظر گرفتن این اعداد و ارقام، دسترسی به اینترنت از طریق موبایل بین سال های 2012 تا 2018 دو برابر شده که رشد چشمگیری محسوب می شود.اینترنت موبایل

بخشی از این مطالعه نیز به برجسته سازی تفاوت موجود در نحوه استفاده از اینترنت موبایل در مناطق گوناگون اختصاص داده شده و مبنی بر داده ها، اسپانیا پرمصرف ترین کشور از لحاظ اینترنت موبایل است و این مقدار در اسپانیا 85 درصد می باشد. در مقام بعدی کشور هنگ کنگ با مصرف 79 درصد قرار دارد، چین با 76 درصد و ایالت متحده آمریکا با 74 درصد جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. در مقام پنجم هند و ایتالیا قرار گرفته اند که میزان مصرف اینترنت موبایل در آنها 73 درصد است. این آمار به این معناست که میزان مصرف اینترنت موبایل در کشورهای هند، ایتالیا و آمریکا کمتر از میزان پیش بینی شده توسط Zenith می باشد. اما Zenith پیش بینی می کند که این ربته بندی میزبان تغییراتی شده و هنگ کنگ در سال 2018 با 89 درصد در صدر قرار گیرد و چین با 87 جایگاه دوم را از آن خود نماید و جایگاه سوم نیز با 86 درصد، نصیب اسپانیا شود، از طرفی پیش بینی می شود که آمریکا جایگاه چهارم خود را حفظ کرده و همراه با ایتالیا در این مقام قرار گیرد و هند با 82 درصد مقام پنجم را از از آن خود گرداند.

چنین گزارشاتی از نقطه نظر کلی بسیار سودمندند و در عین حال هدف وسیع تری را نیز ارائه می دهند و دارای پیامدهای مهم تری می باشند که برای نمونه می توان به اهمیت اتخاذ استراتژی mobile-first از سوی کمپانی ها اشاره کرد. چنین کمپانی هایی اطمینان حاصل می کنند که تبلیغات، آگاهی از برند و چهره عمومی آنها با در ذهن داشتن موبایل و استراتژی های مربوط به آن طراحی شده است. با این شرایط می توان پیش بینی کرد که دسترسی به اینترنت از طریق موبایل افزایش خواهد یافت و مشتریان باید انتظار افزایش محتویات mobile-first را نیز داشته باشند.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید