دلیل حذف اپلیکیشن های موبایل

دلایل حذف اپلیکیشن های موبایل + راه حل

وظیفه سنگینی بر دوش توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل نهاده شده و آنها باید چرخه عمر اپلیکیشن های خود را به بهترین نحو مدیریت کنند. پیش از اینکه اپلیکیشن در مارکت عرضه شود، توسعه دهندگان باید برنامه هایی برای جذب کاربران داشته باشند و از همان هفته های اول برنامه ها را پیاده سازی کنند. شاید در ابتدا شرایط مطابق انتظار شما پیش برود و خیالتان از بابت دانلود اپلیکیشن راحت باشد، اما به مرور نگرانی هایی از بابت اینکه کاربران اپلیکیشن شما را کنار بگذارند، سراغتان خواهد آمد.

 

بر اساس یافته های Business Insider، حدود 30 درصد از اپلیکیشن های اندروید و آی او اس توسط کاربران حذف میشوند. Localytics نیز بیان دارد که 23 درصد از کاربران بعد از تنها یک بار کار با اپلیکیشن، آن را کنار میگذارند.

برای اینکه از حذف اپلیکیشن توسط کاربران پیشگیری کنیم، اول از همه باید دلیل این رفتار را متوجه شویم، در این صورت میتوان شرایط را بهبود بخشید. عوامل متعددی کاربران را مایل به حذف اپلیکیشن از گوشی میکنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

 

تجربه آنبوردینگ بد و ناخوشایند

چنانچه اپلیکیشن تجربه آنبوردینگ ناخوشایندی را در اختیار کاربران قرار دهد، آنها فورا برنامه را حذف میکنند. مشکلات متعددی سبب یک تجربه آنبوردینگ بد میشود که برای نمونه میتوان به مجبور کردن کاربران به استفاده از اکانت شبکه های اجتماعی برای ورود، درخواست دسترسی های بیش از حد بدون شرح دلیل نیاز به آنها یا بومی سازی ضعیف محتوا اشاره کرد. اگر رابط کاربری اپلیکیشن به آموزش نیاز دارد، باید کاری کنید که کار با اپلیکیشن برای کاربران ساده تر شود.

در صورتی که اپلیکیشن به مجوزهای بیشتر یا مصرف دیتای گوشی نیاز داشته باشد، باید به طور شفاف و واضح دلیل ضرورت این مجوزها را شرح دهید.

 

مجبور کردن کاربران به امتیازدهی یا ارسال پوش نوتیفیکیشن های زیاد

درخواست از کاربران برای امتیازدهی به اپلیکیشن طبیعی است، اما هیچ وقت نباید آن را تحت فشار قرار دهید. اگر به طور مستمر به کاربران التماس کنید که به اپلیکیشن شما نظر بدهند، تجربه ناخوشایندی نتیجه خواهد شد و همین شرایط نیز منجر به نظرات منفی از سوی کاربران خواهد گردید.

استفاده بیش از حد از پوش نوتیفیکیشن ها نیز تاثیر مشابهی دارد. اگر با ارسال پوش نوتیفیکیشن های زیاد نرخ نگهداری اپلیکیشن خود را افزایش دهید، نتیجه برعکسی را مشاهده میکنید و کاربران اپلیکیشن شما را کنار خواهند گذاشت، زیرا هیچ کس از وقفه های مداوم حین انجام کاری خوشش نمی آید. پوش نوتیفیکیشن ها راه بسیار خوب و موثری برای بهبود نرخ نگهداری محسوب میشوند، اما پیام های ارسالی باید کاملا شخصی سازی شده و در زمان مناسب و محتوای کاملا مرتبط ارسال شوند. باید با کمک تست های A/B بهترین حالت برای ارسال پوش نوتیفیکیشن های اثربخش را پیدا کنید.

 

استراتژی درآمدزایی آزاردهنده

اگر استراتژی درآمدزایی شما خشونت آمیز باشد، کاربران شرایط ناخوشاندی را تجربه میکنند. تبلیغات روش بسیار خوبی برای کسب درآمد از اپلیکیشن است، اما باید از نظر فرمت، محل نمایش و تداوم به درستی پیاده سازی شود. اگر تبلیغات بیش از حدی به کاربران خود نمایش دهید، آنها اذیت میشوند و اپلیکیشن را ترک کرده یا در بدترین شرایط آنها را از گوشی خود حذف میکنند.

برای بازی ها شاید این ذهنیت در بازیکنان بوجود بیاید که آنها برای موفقیت در بازی شما باید پرداخت های درون برنامه ای انجام دهند. نباید با مدل هایی مانند پرداخت برای برنده شدن، کاربران را تحت فشار قرار دهید، باید چیزی را پیشنهاد دهید که بسیار ارزشمند باشد و کاربران را ترغیب به هزینه بیشتر در اپلیکیشن یا بازی نماید.

 

عدم بروزرسانی اپلیکیشن و وجود باگ های فراوان

بسته به نوع اپلیکیشن، عدم بروزرسانی و عدم وجود محتوای جدید تاثیر منفی بر روی تجربه کاربری میگذارد. بازی های موبایل به محتوای جدید نیاز دارند تا کاربران را علاقه مند نگه دارند تا به بازی برگردند. در حالی که اپلیکیشن های کاربردی و پیام رسان ها به آپدیت های کمتری نیاز دارند. توسعه دهندگان باید بازخوردهای کاربر را مد نظر قرار داده و باگ ها را از بین ببرند و یک برنامه زمانی برای ارائه آپدیت های جدید داشته باشند.

اگر اپلیکیشن شما باگ یا مشکلات عملکردی داشته باشد، بدون شک کاربران آن را حذف میکنند. کرش ها و باگ ها منجر به تجربه کاربری منفی میشوند و کاربران به سرعت جایگزین دیگری برای اپلیکیشن شما خواهند یافت.

 

در بازی های موبایل باید همواره به معیارهای تعاملی مانند شروع نشست ها، مدت زمان آنها، کابران فعال روزانه و ماهانه توجه داشته باشید. با کمک این معیارها متوجه میشوید که آیا کاربران از کار با اپلیکیشن شما لذت میبرند یا خیر و چه تغییراتی برای مجذوب نگه داشتن آنها لازم است. با تعریف و پیگیری مرتبط ترین شاخص های کلیدی عملکرد، میتوانید اهدافی تعیین کنید و دلیل مشکلات کاربران و حذف اپلیکیشن را متوجه شوید.

نقش تجربه کاربری در اپلیکیشن موبایل

حتی اگر کاربران اپلیکیشن را کنار گداشته باشند، باز هم فرصت دارید تا آنها را برگردانید. این کار از طریق تعامل مجدد با کاربران با استفاده از کانال هایی مانند ایمیل، پوش و شبکه های اجتماعی امکانپذیر است و زمان و محتوای ارائه شده نیز به شدت اهمیت دارد.

بر اساس یافته های AdRoll، بسیاری از بازاریابان هدف گذاری مجدد را جدی میگیرند، برای نمونه پوش نوتیفیکیشن ها نرخ نگهداری را دو برابر میکنند و احتمال حذف اپلیکیشن را تا 15 درصد کاهش میدهند. اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از پوش نوتیفیکیشن ها نیز موجب اذیت شدن کاربران شده و در نهایت به حذف اپلیکیشن خواهد انجامید.

 

جمع بندی

به طور خلاصه اپلیکیشن باید تجربه کاربری خوبی داشته باشد و یک ارزش واقعی به کاربران ارائه کند. در مارکت اشباع شده اپلیکیشن ها، کاربران به اپلیکیشن هایی که کمترین مشکلات و دردسرها را دارند وفادار خواهند ماند و فکر حذف اپلیکیشن یا پیدا کردن جایگزین برای آن به سرشان نمیزند.

موفقیت اولیه اپلیکیشن خوشحال کننده است، اما مرحله دشوار زمانی آغاز میشود که باید کاربران را حفظ کرده و کسب و کارتان را رونق دهید. اگر با کمک داده هایی مانند نرخ نگهداری کاربر، زمان لود شدن اپلیکیشن و نحوه تعامل کاربران با تبلیغات پیش بروید، تصویر شفاف تری از رفتار کاربران خواهید داشت و موفقیت شما تضمین خواهد شد.

 

https://appdevelopermagazine.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید