ده نکته که باید از بازاریابی اپل فرا بگیرید - بخش دوم

ده نکته که باید از بازاریابی اپل فرا بگیرید - بخش دوم

در مطلب قبلی شما را با مهمترین استراتژی های بازاریابی کمپانی محبوب اپل آشنا کردیم، در ادامه سایر روش هایی را که اپل را به موفیت رساند معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

6. تنها بر روی ساخت محصول متمرکز نشوید، برای مشتریان تجربه خلق کنید

هر کسی قادر به ساخت محصول است، اما افراد معدودی می توانند یک تجربه به یادماندنی برای مشتریان خود خلق کنند که آنها را تشویق به استفاده مداوم می کند. کمپانی اپل توسط ساخت تبلیغاتی به سبک فیلم و رونمایی بسیار جذاب محصولات و مغازه ها و فروشگاه های آنلاین که انقلابی را در تجربه خرید مشتریان پدید آورد، ایده تجربه مشتری را خلق کرد.

استفاده از هنر داستان سرایی جهت تولید تجربه و افزودن بعد احساسی به کل کار بخشی از ساخت یک تجربه است که مشتریان به خاطر خواهند سپرد، بدین طریق مشتری درگیر کاری می شود که در حال انجام آن می باشد و احساس آنها تنها به خرید محصول محدود نمی شود. اپل در استراتژی خود جستجو و خرید کامپیوترها، تبلت ها و سایر دستگاه ها را به امری هیجان انگیز تبدیل کرده است.

7. با زبان مخاطبین با آنها صحبت کنید

از آنجایی که اپل مشتریان خود را به دقت ارزیابی کرده، نحوه صحبت با زبان آنها را می داند، این امر پیوند عمیق تری را ایجاد کرده و به فروش بیشتری منجر می شود.

با پرهیز از بکار بردن عبارات و توضیحاتی که تنها به سردرگم شدن مشتریان می انجامد، اپل راهی را یافته تا به سبک جدیدی به مشتریان دست پیدا کند. تمرکز در درک مشتریان، نحوه تعامل و صحبت آنها در شبکه های اجتماعی و صحبت درباره جوانبی از محصول یا سرویس که آنها بیشتر از همه بدان علاقه مندند و استفاده از کلماتی که مشتریان بکار می برند روش های خوبی در برقرار ارتباط با مشتریان قلمداد می شود.

8. یک جو و فضای رمزآلود خلق کنید

بهترین رویکرد بازاریابی که اپل بکار برده، خلق معما راجع به کاری است که در محصول آینده خود به انجام می رساند و همه چیز را تا زمان رونمایی مخفی نگه می دارد، این کار مشتریان را به طرفداران متعصب تبدیل می کند.

اپل با فاش کردن اطلاعات خاص و نشر شایعات گامی فراتر نهاده، آنها واقعا می دانند که چگونه مخاطبین را هیجان زده و مجذوب کنند.

بازاریابان به طور معمول همه چیز را درباره محصول به مشتریان می گویند، در حالی که کمپانی اپل رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده و با مخفی نگه داشتن اطلاعات، جذابیت و هیجان بیشتری را خلق می کند.

9. توجه به بعد احساسی

اپل بعد احساسی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار داده و از این طریق توانست آنها را به افرادی تبدیل کند که اپل را تبلیغ می کنند، در تبلیغات اپل افرادی را مشاهده می کنید که از داشتن آی پدها و آی پادها بسیار شاد و خوشحالند و اپل به جای تمرکز بر حجم بالای ذخیره سازی و طول عمر طولانی باتری بر روی جنبه احساسی استفاده از محصولات خود متمرکز شده است.

هرچه محتوای بصری به شادی و لذت بیشتری منجر شود، احتمال اشتراک گذاری با سایرین و ایجاد جنبش های ویروس مانند بیشتر می شود. هر کسب و کار و شرکتی با استفاده از عناصر بصری قدرتمند، زبان احساسی و لحن مثبت می تواند این عملکرد را تقلید کند.

10. استفاده از عناصر بصری

ما در دنیایی زندگی می کنیم که مردم با کلمات بمباران می شوند، به همین جهت ویدیوها محبوبیت زیادی یافته اند. از این رو هرچه کلمات کمتر و تصاویر بیشتری را مورد استفاده قرار دهید، تاثیر بیشتری بر روی تجربه مشتری خواهید گذاشت.

اپل حتی تبلیغاتی با تنها 10 کلمه داشته است، زیرا آنها کلمات و مخصوصا فن بیان آنها را درک می کنند. در تشکیل کمپین های تبلیغاتی کلمات کمتر معنای بیشتری برای مخاطبین دارند، مخصوصا زمانی که تصاویر نیز به آنها افزوده شوند، سطح احساس عمیق تری را نتیجه خواهند داد.

استراتژی بازاریابی اپل موجب فروش در حال رشد در سرتاسر جهان می شود و تمامی کمپانی ها در صورت بهره گیری از استراتژی بازاریابی اپل قادر به انجام کار مشابهی هستند و می توانند این استراتژی ها را برای محصولات و سرویس های کنونی و جدید مورد استفاده قرار دهند.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید