دیوان نفیس حافظ

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن دیوان نفیس حافظنسخه 1.0.1

4.33 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
دریافت برنامه/بازی دیوان نفیس حافظ از بازار سازنده : درویدتک

سرزمین ما شاعران پرآوازه ای دارد که اشعار آنها حتی به بیرون از مرزهای کشور نیز نفوذ پیدا کرده است. "حافظ" یکی از شعرای بنام ایران میباشد که مسلما بیت هایی از دیوان او را مطالعه کرده اید و حتما برایتان پیش آمده که با شعرهای او، فال گرفته باشید. در ادامه برنامه ای تحت عنوان "دیوان نفیس حافظ" را به شما معرفی میکنیم. اگر از علاقه مندان به دنیای شعر و ادبیات هستید، در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراه ما باشید. دیوان نفیس حافظ

رابط کاربری:

جابجایی بین قسمت های مختلف اپلیکیشن فوق، با سرعت بالایی انجام میپذیرد و استفاده از امکانات جانبی آن نیز نسبتا راحت و بدون دردسر میباشد. البته کمبودهایی مثل قابلیت پرش به یک بخش مشخص و یا دسترسی دقیق تر به منوها نیز در این برنامه اندرویدی به چشم میخورد که وجود آنها میتوانست رابط کاربری "دیوان نفیس حافظ" را روان تر کند.

بیشترین امتیاز را باید به ظاهر این برنامه بدهیم که با استفاده از پس زمینه و تذهیب های زیبا، آراسته شده است. حتی امکان تغییر این موارد به صورت دلخواه نیز در اختیار کاربران قرار داده شده تا هرکس بنابر سلیقه خود، نمای این دیوان نفیس را دگرگون سازد.

نقاط قوتی مانند چیدمان مرتب فهرست ها، رنگ بندی هماهنگ، آیکن های گویا و فونت مناسب، در برنامه فوق به چشم میخورد. تنظیماتی نیز برای تعویض نوع فونت و تغییر سایز آن در دسترس قرار دارد تا از لحاظ دید کافی برای مطالعه، به مشکلی برنخورید. جمع بندی موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز 4 از 5 را برای این بخش به همراه دارد. دیوان نفیس حافظ

کاربرد:

اولین نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم، جمع آوری تمامی اشعار حافظ شیرازی در این اپلیکیشن اندرویدی میباشد که بطور صحیح و در بخش بندی های مجزا طبقه بندی شده اند. حال در ادامه بررسی میکنیم که چه امکاناتی در "دیوان نفیس حافظ" وجود دارد.

ابزار جستجوی این برنامه، در یافتن ابیات موردنظر به شما کمک میکند و از دقت بالایی برخوردار است. همچنین با وجود قابلیت افزودن به علاقه مندی ها که تحت عنوان "چوق الف" در برنامه گنجانده شده، میتوانید اشعار مورد علاقه خود را از بقیه تفکیک نمایید.

امکان اشتراک گذاری و تهیه نسخه تصویری(Screen Shot) از صفحات نیز در "دیوان نفیس حافظ" پیش بینی شده اند که مورد دوم قابل  توجه است. با استفاده از این قابلیت میتوانید تصاویر زیبایی از صفحه اشعار تهیه کرده و برای دوستان خود ارسال نمایید.

آخرین موردی که باید یه آن اشاره کنیم، قابلیت فال گرفتن با مشاهده متن کامل شعر و تفسیر آن است که بدون تردید علاقه مندان زیادی دارد. ممکن نیست که شما یک دیوان حافظ در اختیار داشته باشید و به آن تفال نزنید!

یکی از کمبودهای این اپلیکیشن، امکان انتخاب بخشی از متن میباشد. به هرحال شاید کاربران نیاز پیدا کنند تا فقط یک بیت یا مصرع از شعر را برای دیگران ارسال کنند. همچنین بهتر بود قابلیت هایی نظیر تشخیص عناوین مطالعه شده از بقیه نیز در اختیار کاربران قرار داده شود.

امتیازی که AppReview بار این بخش درنظر میگیرد، 4 از 5 است. دیوان نفیس حافظ

قیمت: تهیه یک نسخه نفیس از اشعار حافظ، هزینه زیادی دربر دارد اما "دیوان نفیس حافظ" با قیمت اندکی عرضه شده است و این موضوع میتواند دلیل خوبی برای استقبال مخاطبان از آن باشد. بدین ترتیب، AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


دیوان نفیس حافظ