راز موفقیت کلش اف کلنز

راز موفقیت کلش اف کلنز: چه چیزی این بازی را به اوج رساند؟

داستان موفقیت اپلیکیشن ها و بازی ها یکی از داغ ترین موضوعاتی است که توجه توسعه دهندگان را به خود جلب میکند.

بازی کلش اف کلنز یکی از بارزترین نمونه های پیاده سازی موفق یک بازی موبایل میباشد، این بازی در سال 2012 ساخته شد، اما با گذشت 5 سال از عرضه آن، هنوز هم رتبه اول خود در اپ استورها را حفظ کرده، اما راز این موفقیت درازمدت چیست؟

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

ایده ای ناب و فوق العاده

ماجرا از فنلاند یعنی زادگاه کلش اف کلنز آغاز شد. داستان شگفت انگیز ساخت این بازی در صفحه رسمی کمپانی سازنده به اشتراک گذاشته شده است. در سال 2010، Ilkka Paananen و همکاران او در یک دفتر کوچک توسعه بازی ها را شروع کردند، اما هدفشان بزرگ بود. آنها میخواستند بازی های بسازند که مردم چندین سال بازی کنند و تا دستیابی به این هدف دست از کار و تلاش دست برنداشتند.

شاید راز موفقیت آنها در عشق و علاقه به بازی های هیجان انگیز نهفته باشد، Ilkka در مقاله منتشر شده در فوربز چنین میگوید:

"کار واقعا به همین سادگی است، تنها باید چیز فوق العاده ای طراحی کنید که کاربران عاشقش شوند."

راز موفقیت کلش اف کلنز

اما کلش اف کلنز چطور این کار را انجام داد؟

چه چیزی پشت پرده موفقیت این بازی نهفته است؟

 

تست بتا

سوپرسل بازی های متعددی را تولید کرده، اما تنها چهار بازی فرصت حضور در مارکت را یافتند. اعضای تیم در کلیپی از تمامی یک میلیون کاربر روزانه در سرتاسر جهان تشکر میکنند. به گفته تیم سازنده، آنها مجبور شدند ساخت 14 بازی را متوقف کنند تا بازی هایی خلق کنند که واقعا برای مشتریان ارزشمند باشد. سایر بازی ها از تست بتا سربلند بیرون نیامدند و به استانداردهای بالایی که هدف تیم بود دست پیدا نکردند.

بازی اول از همه با نام Magic در جولای 2012 در کانادا عرضه شد و پس از گذشت یک ماه، کلش اف کلنز برای مارکت جهانی منتشر گردید و در طول سه ماه به پرفروش ترین بازی در آمریکا تبدیل شد و هنوز هم این عنوان را به یدک میکشد.

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

موبایل را در اولویت قرار دهید

سوپرسل به عنوان یک کمپانی توسعه دهنده بازی های کراس پلتفرم آغاز به کار کرد و پس از گذشت مدتی، آنها فهمیدند که ساخت بازی در محیط دسکتاپ کاملا با محیط موبایل فرق دارند. با مد نظر قرار دادن پیشرفت های صورت گرفته در دنیای اسمارت فون ها و تبلت ها، آنها استراتژی خود را مورد تجدید نظر قرار داده و فعالیت های خود را بر روی ساخت بازی های موبایل متمرکز کردند.

پس از عادت کردن به تبلت، بازی کلش اف کلنز و سایر بازی ها برای اجرا در نمایشگرهای کوچک آماده شد.

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

امکان اشتراک گذاری بازی با دوستان

بعد اجتماعی بازی برای سازندگان اهمیت زیادی داشت و یکی از مهم ترین اولویت های آنها در دسترس قرار دادن کلش اف کلنز برای تعداد زیادی از پلیرها بود. این استراتژی مزایایی را به همراه داشت.

اول از همه اشتراک گذاری پیروزی ها و چالش ها با دوستان میزان تعامل را افزایش داده و تجربه فوق العاده ای را در اختیار انواع بازیکنان قرار میدهد. ثانیا، بازی فرصت بیشتری برای پخش شدن به صورت ویروسی را میباید. با چک کردن وب سایت clashofclans.com، انجمن بزرگی که در سرتاسر جهان شکل گرفته را مشاهده میکنید.

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

مدل فریمیوم

بازی کلش اف کلنز یکی از نمونه های موفق در پیاده سازی مدل فیمیوم میباشد. افراد برای دانلود بازی پولی خرج نمیکنند و تمایل و انگیزه بیشتری به ادامه آن پیدا میکنند و پس از اینکه به بازی وابستگی شدیدی پیدا کردند دو گزینه پیش رو دارند، میتوانند مدت زمانی منتظر نیرو باشند یا اینکه آنها را برای سربازان خود خریداری کنند.

میزان دوپامین بازی آنقدر بالاست که تقریبا فراموش میکنید که میتوانید به رایگان و با تکمیل مراحل بازی را ادامه دهید. در حقیقت سوپرسل معنای جدیدی برای عبارت وقت طلاست، تعریف کرد.

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

مارکت های نوظهور

سوپرسل مارکت های توسعه یافته مانند ژاپن، کرده و چین را مورد بررسی قرار داد. آنها تصمیم گرفتند که عرضه بازی کلش اف کلنز برای پلیرهای سایر کشورها، موفقیت آنها را چند برابر خواهد کرد و حق با آنها بود. به همین دلیل نیز در هلسینکی، سان فرانسیسکو، سئول و پکن هم دفتر دارند و از همکاری چند فرهنگی استقبال میکنند.

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

بازاریابی در یک رویداد مهم

تبلیغ بازی در سوپر بول 2015 تاثیر زیادی در موفقیت آن داشته است، البته تمامی توسعه دهندگان توانایی تبلیغ در تلویزیون را ندارند، اما این کار در آگاهی برند بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

صفحه فرود فوق العاده

وب سایت سوپرسل بسیار سازمان یافته و قابل درک است. اعضای تیم کل داستان از 2010 تاکنون و فعالیت ها و اقدامات نتیجه بخش خود را تعریف میکنند و حتی برخی از ترفندهای رشد خود را نیز به اشتراک میگذارند.

با بازدید صفحه فرود کلش اف کلنز آنچه به دنبالش بودید را پیدا میکنید، از بج های هر دو اپ استور، تایم لاین های بازی، لینکی به online home for all things Clash گرفته تا تبلیغ بازی در سوپر بول، مقالات مطبوعاتی و حتی فرصت همکاری با سوپرسل.

 

اگر میخواهید برای وب سایت خود صفحه فرود طراحی کنید، این نکات را مد نظر قرار دهید.

 

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

اگر اپلیکیشن شگفت انگیزی ساخته اید، به همین موفقیت اکتفا نکنید و ادامه دهید

دوباره نگاهی به جدول بالا بیندازید، کدام بازی در جایگاه دوم قرار گرفته؟ کلش رویال. سازنده این بازی چه کسی بوده؟ سوپرسل!

 

کمپانی تنها چهار بازی در مارکت دارد، Hay Day، کلش اف کلنز، Boom Beach و کلش رویال. دو بازی پرفروش موبایل در آمریکا برای آی او اس متعلق به سوپرسل میباشند، پس میتوان به این نتیجه رسید که

از پیروزی های خود لذت ببرید، اما به دنبال راه های جدید برای حیرت زده کردن کاربران خود باشید.

راز موفقیت کلش اف کلنز

 

جمع بندی

در این مقاله چندین عامل از موفقیت کلش اف کلنز را به طور خلاصه بیان کردیم. دستیابی به چنین موفقیتی غیرممکن نیست، اما باید دقیقا بدانید به کجا میخواهید برسید و تمامی تلاش ها و فعالیت های خود را برای رسیدن به آن هدف به کار گیرید. هنگام ساخت اپلیکیشن باید تفکر بلندمدتی داشته باشید تا محصولی خلق کنید که تا چندین سال در قلب و ذهن کاربران باقی بماند.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید