ری تاملینسون، پایه گذار ایمیل در سن 74 سالگی چشم از جهان بست

ری تاملینسون، پایه گذار ایمیل در سن 74 سالگی چشم از جهان بست

شایسته است تا به پیشگام حقیقی تکنولوژی، ری تاملینسون ادای احترام کنیم، او کسی بود که در سال 1971 برای اولین بار ایمیل ارسال کرد و تحول چشم گیری را در دنیای ارتباطات بوجود آورد.

مبنی بر اظهارات کارفرمای او یعنی شرکت Raytheon، ری تاملینسون که پدرخوانده ایمیل به حساب می آید در سن 74 سالگی درگذشت. مبنی بر بیانات سخنگوی کمپانی Raytheon، آقای Mike Doble، ری یک پیشگام حقیقی در عرصه تکنولوژی بود و ایمیل را در نخستین روزهای فعالیت کامپیوترهای شبکه شده روی کار آورد، او در دفتر ماساچوست کمپانی مشغول به کار بوده است. به بیان Doble تاملینسون در صبح روز شنبه درگذشت، متاسفانه خبر تایید شده ای از دلیل مرگ او در دست نیست، اما در مقاله ای از Sydney Morning Herald بیان شده که حمله قلبی دلیل احتمالی مرگ او می باشد.

blog_17240_1

تاملینسون با اختراع خود در سال 1971 که برنامه ای برای آرپانت، جد اینترنت بود به قهرمانی تبدیل شد، این برنامه امکانی برای ارسال پیام شخص به شخص به کاربران دیگر در سایر سرویس ها بوده است.

دنیای تکنولوژی با غم و ناراحتی به خبر مرگ او واکنش نشان داد، در صفحه رسمی توییتر جیمیل نوشته شده "ری تاملینسون از تو برای خلق ایمیل و روی کار آوردن کاراکتر @ سپاسگزاریم" و پیشگام اینترنت وینت سرف نیز خبر درگذشت او را بسیار ناراحت کننده خوانده است. تاملینسون در سال 2012 به طور رسمی در تالار مشاهیر اینترنت پذیرفته شد.

به بیان Doble کار او راه ارتباطی جهانیان را دگرگون کرد و او با تمامی دستاوردهایش فردی فروتن، مهربان و سخاوتمند در خاطره ها باقی می ماند.

اصلیت او به آمستردام، نیویورک باز می گردد، تاملینسون دانش آموخته موسسه پلی تکنیک رنسلیر در نیویورک و ام آی تی در سال 1960 بود و در شرکت تحقیق و توسعه Bolt, Beranek and Newman کار کرده و قادر به دستیابی به این موفقیت در عرصه ایمیل شده است.

در زندگی نامه او در وب سایت مشاهیر اینترنت اینگونه نوشته شده: این برنامه روش ارتباطی افراد چه به صورت حرفه ای و چه به صورت شخصی را دچار تغییر نموده و بدون وابستگی به موقعیت قرارگیری افراد، انقلابی در نحوه خرید، بانکداری و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ایجاد کرده است.

مبنی بر پروفایل 1998 در مجله فوربس، تاملینسون اکتشاف خود را به یکی از همکاران خود نشان داد و گفت تا به کسی چیزی نگوید، زیرا قرار نبوده که ما بر روی این کار کنیم. با افزایش محبوبیت ایمیل و کاربرد آن به عنوان یک عبارت روزمره، تاملینسون نیز شهرت جهانی پیدا کرد.

فعالیت ها و دستاوردهای تاملینسون جوایز متعددی را برای او به همراه آورد که از آن جمله می توان به جایزه پیشگام کامپیوتر George R Stibitz از موزه کامپیوتر آمریکا در سال 2000، Webby Award از آکادمی بین المللی علم و هنر دیجیتال، جایزه ای از مجله Discover و جایزه فرهنگی Eduard-Rhein اشاره کرد.

یاد و خاطر این بزرگ مرد عرصه تکنولوژی گرامی باد.

 

http://www.theguardian.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید