اپلیکیشن سارا گرام

سارا گرام، یک اپلیکیشن خوب برای پیام رسانینسخه 4.2.1.18

امتیاز کاربران
4.83 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
دریافت برنامه/بازی تلگرام فارسی جدید : سارا گرام از بازار سازنده : عکس باران

کمتر کسی را میتوانیم پیدا کنیم که یک برنامه پیام رسان در تلفن همراه خود نداشته باشد. در این میان، انتخاب یک پیام رسان خوب با امکانات کافی اهمیت دارد. اپلیکیشن سارا گرام درواقع یک تلگرام فارسی رایگان است که میتوانید از قابلیت های جالب آن برای پیام رسانی بهره ببرید. در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی با ما همراه باشید. ابزارهای پیام رساناولین نکته ای که در استفاده از برنامه فوق و دیگر ابزارهای پیام رسان برای همه مهم است، امنیت و حفظ حریم شخصی میباشد. سارا گرام با استفاده از مجوزهای لازم و رابط برنامه نویسی (API) نسخه اصلی این پیام رسان تولید شده و امنیت پیام های شما در آن، توسط سرورهای تلگرام تامین میشود. حالا سوال اینجاست که چرا باید از این اپلیکیشن اندرویدی استفاده کنیم؟ یکی از قابلیت های مفید اپلیکیشن فوق، تفکیک گفتگوهای شما در زبانه های مختلف میباشد تا دسترسی آسان تری به آنها داشته باشید. این زبانه ها عبارتند از:

  • همه گفتگوها
  • چت های شخصی (مخاطبین)
  • گروه ها و سوپر گروه ها
  • کانال ها
  • گفتگوهای خوانده نشده
  • ربات ها
  • برگزیده ها
  حالا فرض کنید یکی از چت های شما بیشتر از بقیه اهمیت دارد و میخواهید دسترسی سریعتری به آن داشته باشید. کافی است با اشاره طولانی بر روی گفتکوی موردنظر و انتخاب گزینه افزودن به برگزیده ها، آن را در قسمت چت های برگزیده قرار دهید. علاوه بر این اگر گفتگوهایی دارید که دیگران نباید آنها را ببینند، گزینه مخفی کردن به شما کمک میکند. خوانده شدن پیام ها و سنجاق کردن در بالای چت ها از دیگر گزینه های مهم در این منو هستند.   نکته : برای دسترسی به چت های مخفی شده باید از طریق منوی کناری یا لمس طولانی دکمه پیام جدید در صفحه اصلی اقدام کنید. در اولین مرتبه از شما یک رمز عبور خواسته میشود. سارا گرام امکانات مفیدی برای پیام رسانی در اختیار شما قرار میدهد. تلگرام با امکانات اضافه  امکاناتی که در مواقع خاص به کار می آیند در منوی کناری سارا گرام گزینه هایی به چشم میخورد که میتوانید از آنها در مواقع خاص استفاده نمایید. این گزینه ها عبارتند از: افزودن و تغییر حساب کاربری : به کمک این قابلیت دگیر نیاز به نصب چند پیام رسان برای هر کدام از شماره تلفن های خود ندارید. کافی است شماره های دیگر را از قسمت افزودن حساب کاربری اضافه نموده و با استفاده از گزینه تغییر حساب کاربری، به راحتی بین آنها جابجا شوید. بد نیست بانید که تنظیمات مربوط به هر حساب، برای آن ذخیره می ماند. مدیریت صدا : در این صفحه 5 فیلتر جالب برای تغییر صدای شما وجود دارد که در صورت انتخاب هر کدام، در پیام های صوتی مورد استفاده قرار میگیرد. مدیریت فایل : به کمک این گزینه میتوانید به تفکیک تاریخ و نوع فایل ها، به آنها دسترسی داشته باشید. حتی لینک های اشتراک گذاشته شده به صورت جداگانه قابل دسترس هستند. زیبا سازی متن : برای انتخاب فونت دلخواه از بین 10 قلم زیبای فارسی، باید بر روی این گزینه اشاره کنید. مخاطبین آنلاین : اگر میخواهید بدانید که کدام یک از دوستانتان در حال حاضر آنلاین هستند، باید به این بخش بروید. در این لیست فقط افرادی را میتوانید ببینید که وضعیت بازدید خود را در حالت مخفی قرار نداده باشند. تغییرات مخاطبین : هر کدام از مخاطبین شما که به تغییر عکس، شماره تلگرام یا آیدی خود اقدام کنند، در لیست این صفحه نشان داده میشوند. امکان فیلتر کردن فهرست بر اساس نوع تغییرات نیز وجود دارد. آیدی یاب پیشرفته : این ابزار با جستجوی نام کاربری افراد، در پیدا کردن آنها به شما کمک میکند. مخاطبین خاص : در صفحه گفتگو با هر یک از مخاطبین، میتواند گزینه افزودن به مخاطبین خاص را لمس کنید تا از این به بعد، تغییرات پروفایل شخص موردنظر را در این صفحه ببینید یا با اعلان از آنها آگاه شوید. تنظیمات سارا گرام : در این قسمت گزینه هایی برای نمایش وضعیت آنلاین کاربران، نشان دادن زبانه های تفکیک گفتگو، غیرفعال کردن نمایش هر کدام از زبانه ها و همچنین تایید ارسال صدا و استیکر قبل از ارسال به چشم میخورد.   نکته : از دیگر گزینه های منوی کناری میتوانیم به تغییر رنگبندی قالب یا ساخت پوسته جدید، تبلیغ شکن برای جلوگیری از دعوت خودکار به کانال ها، جاروبرقی برای حذف فایل های اضافه و آموزش رفع ریپورت، اشاره کنیم.   تلگرام پیشرفته  قابلیت های پیشرفته برای پیام رسانی حالا که با امکانات اضافه تر سارا گرام نسبت به تلگرام آشنا شدید، بد نیست قابلیت های ویژه آن برای پیام رسانی را نیز بشناسید. در بالای صفحه مربوط به هر گفتگو، نواری برای دسترسی سریع به چت های اخیر وجود دارد. علاوه بر این با لمس هر پیام میتوانید از امکانات زیر بهره مند شوید:
  • فوروارد پیام بدون نام فرستنده (نقل قول)
  • ویرایش متن پیام قبل از فوروارد (پیشرفته)
  • فوروارد همزمان پیام به چند گفتگو (چندگانه)
  نکته : برای پرش به اولین پیام در گروه ها یا کانال ها، باید از گزینه موجود در منوی سه نقطه استفاده کنید.   نکاتی درباره رابط کاربری برنامه ظاهر سارا گرام تا حد زیادی به نسخه اصلی تلگرام شباهت دارد و از جذابیت کافی برخوردار است. تنها تفاوت مربوط به زبانه های تفکیک گفتگو میشود که آنها نیز با دقت بالا طراحی شده اند. از لحاظ تجربه کار با برنامه فوق نیز مشکل خاصی به چشم نمیخورد و استفاده از این اپلیکیشن برای همه اقشار راحت خواهد بود.  
اگر برای پیام رسانی به امکانات ویژه ای نیاز دارید، سارا گرام به عنوان یک تلگرام پیشرفته گزینه خوبی میباشد. این برنامه اندرویدی به صورت رایگان از کافه بازار قابل دریافت است.
تلگرام با امکانات اضافهقابلیت ها و نقاط قوت برنامه
  • عملکرد صحیح و بدون خطا در همه بخش ها
  • امکانات جانبی مفید
  • رابط کاربری زیبا و روان
  • راحتی استفاده برای همه اقشار
نقاط ضعف برنامه
  • کمبود برخی از امکانات
  پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه در مقایسه با برخی از نمونه های تلگرام فارسی، سارا گرام کمبودهایی دارد که هرچند بر عملکرد آن تاثیر منفی نمیگذارند اما وجود آنها میتوانست کارایی این اپلیکیشن اندرویدی را افزایش دهید. در زیر به برخی از این کمبودها اشاره کرده ایم:
  • حذف سریع پیام ها با یکبار اشاره
  • حذف گروهی پیام ها
  • منشی برای پاسخگویی خودکار
  • حذف از گروه و بازگشت به آن
  • و...
ایده پردازی های بیشتر را به تولیدکنندگان اپلیکیشن فوق واگذار میکنیم و امیدواریم توسعه آن را در نسخه های بعدی ببینیم.  

تلگرام فارسی جدید : سارا گرام

سارا گرام، یک اپلیکیشن خوب برای پیام رسانی

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    امیر 4.5
    سارا گرام را دانلود کرده خیلی راضی هستم

    به این نظر پاسخ دهید
دانلود اپلیکیشن اندرویدی ساراگرام