سامسونگ به نمایش صفحات 4K برای نمایش دهنده های واقعیت مجازی می پردازد

سامسونگ به نمایش صفحات 4K برای نمایش دهنده های واقعیت مجازی می پردازد

استفاده از صفحات نمایش 4K در یک هدست واقعیت مجازی زودتر از آنچه تصورش را می کنید به وقوع خواهد پیوست. سامسونگ به نمایش یک صفحه نمایش اولترا اچ دی پرداخته که با هدف استفاده در اپلیکیشن های واقعیت مجازی طراحی شده است. این اقدام به معنای بهبود قابل توجهی در کیفیت و پیکسل هایی است که هم اکنون در هدست ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این نمایش دهنده یک صفحه 5.5 اینچی با رزولوشن 3840*2160 می باشد، البته نرخ بازنشانی این صفحه هنوز مشخص نشده است. رزولوشن اهمیت زیادی در واقعیت مجازی دارد، اما نرخ فریم بالا نیز بسیار مهم بوده و چیزی است که در این صفحات نمایش جدید مورد توجه قرار گرفته است.

blog_18773_1

به بیان سامسونگ این صفحه هنوز در فاز نمونه اولیه قرار دارد، بنابراین احتمالا این صفحه را در نوت 7 مشاهده نخواهید کرد. علاوه بر نمایش صفحات نمایش با رزولوشن بالا، سامسونگ به نمایش تکنولوژی جدیدی به نام Bio Blue نیز پرداخته است، این تکنولوژی به صفحات نمایش کمک می کند تا میزان کمتری از نور آبی را به نمایش گذارند (6% درصد در مقابل 32 درصدی که صفحات معمولی AMOLED به نمایش می گذارند)، این عملکرد از آسیب های چشمی ناشی از انتشار نور آبی به طور چشمگیری می کاهد. به منظور استفاده از هدست واقعیت مجازی باید آن را بر روی صورت خود قرار دهید، از این رو چنین قابلیتی اهمیت پیدا می کند. این عملکرد بر روی سایر صفحات نمایش، علاوه بر آنهایی که در لوازم جانبی واقیعت مجازی مورد استفاده قرار گرفته اند نیز تاثیرگذار است.

 

http://www.talkandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید