سامسونگ جزئیات بیشتری از تکنولوژی اسکن عنبیه چشم را به اشتراک گذاشت

سامسونگ جزئیات بیشتری از تکنولوژی اسکن عنبیه چشم را به اشتراک گذاشت

کمپانی سامسونگ چند روز گذشته اقدام به رونمایی از آخرین گوشی سری نوت خود یعنی گلکسی نوت 7 نمود، این گوشی جدید میزبان قابلیت های کاملا جدیدی مانند قلم ضد آب و تکنولوژی اسکن عنبیه چشم برای امنیت بیشتر می باشد. البته این تکنولوژی جدید به معنای کنار گذاشتن حسگر اثر انگشت در گوشی نمی باشد، به طوری که اسکنر عنبیه چشم به عنوان یک متد احراز هویت افزونه از نوع بایومتریک برای گوشی جدید سامسونگ عمل می کند. سامسونگ در طول رونمایی از گوشی جدید خود از برخی جزئیات این تکنولوژی جدید پرده برداشت، اما با این حال برخی از جزئیات فنی از قلم افتادند. خوشبختانه برای افراد علاقه مند به این موضوع، سامسونگ به شرح جزئیات این تکنولوژی پرداخته است.

blog_21185_1

هر شخص دارای یک الگوی عنبیه منحصر به فرد می باشد، اما یکی از دلایلی که متضمن امنیت بیشتر تکنولوژی عنبیه نسبت به اثر انگشت می باشد این است که ساخت مجدد و جعل اثر انگشت از لحاظ فنی با سهولت بیشتری انجام می پذیرد. هیچ سیستمی عاری از خطا نیست، اما جعل کردن عنبیه کاری کاملا متفاوت و دشوار می باشد. از سوی دیگر ساخت یک اسکنر قابل اعتماد و سریع برای اسمارت فون کار آسانی نبوده، چرا که بسیاری از سازندگان اسمارت فون در گذشته تلاش کردند تا این تکنولوژی را ارائه دهند، اما آنطور که پیداست چندان موفق نبوده اند. سامسونگ یک کمپانی مدبر است، از این رو تکنولوژی اسکن جدید امیدوارکننده تر از نسخه هایی است که پیش از این تجربه کرده ایم.blog_21185_2

از لحاظ فنی، تکنولوژی تشخیص عنبیه که درون گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ جاسازی شده بر دو جز اصلی تکیه دارد، یکی از آنها ال ای دی مادون قرمز و دیگری دوربین عنبیه است، این دو جز با یکدیگر کار می کنند تا الگوی عنبیه کاربر را بگیرند. فرآیند کار بدین صورت است: زمانی که کاربر عنبیه خود را از طریق گوشی ثبت می کند، داده ها به شکل امن و به صورت کد رمزنگاری شده توسط Knox بر روی سخت افزار ذخیره می شود، این عملکرد شباهت بسیار زیادی به نحوه ذخیره سازی اثر انگشت بر روی گوشی کاربر دارد. وقتی که کاربر سعی می کند قفل گوشی خود را باز کند و یا به محتوای افزونه دسترسی پیدا کند، اسکنر عنبیه پیش روی او قرار می گیرد، ال ای دی مادون قرمز و دوربین عنبیه، الگوی عنبیه کاربر را می گیرند و آن را با کد رمزنگاری شده مقایسه می کنند و بدین ترتیب الگوی موردنظر اعتبارسنجی می شود.

این سیستم بسیار هوشمند است و در مکان هایی با نور مناسب و همچنین نور کم کارآیی خوبی را به نمایش می گذارد و این عملکرد به لطف ال ای دی مادون قرمز تعبیه شده می باشد که تصاویر مادون قرمز را با الگوهای واضح می گیرد و در این میان رنگ عنبیه چشم کاربر و نور محیط تاثیرگذار نیست. این تکنولوژی بر نور منتشر شده از صفحه نمایش اسمارت فون نیز متکی است، این نور اسکنر را قادر به دریافت داده های دقیق تر در شرایط نوری کم می سازد.blog_21185_3

مبنی بر بیانات سامسونگ، تمامی این تکنولوژی ها در کنار هم تضمین کننده دقت و سرعت بالای الگوهای عنبیه هستند، از طرفی نیازمند آزمون های ثبت کمتر بوده و پذیرش های نادرست کمتری را نسبت به اسکن اثر انگشت به نمایش می گذارند. به بیان دیگر امنیت اسکن عنبیه بیشتر است، اما بابت راحتی و سرعت آن نسبت به اسکنرهای اثر انگشت نمی توان اظهار نظر کرد. در صفحه راه اندازی اسکنر عنبیه صاحبان گلکسی نوت 7، از کاربران خواسته می شود که عینک های خود را برداشته و لنزهای خود را از چشم خارج کنند تا کارآیی اسکنر ارتقا یابد، از این رو با در نظر گرفتن برخی از محدودیت ها، ممکن است این تکنولوژی به گزینه انتخابی برخی از کاربران جهت تامین امنیت اسمارت فون های خود بدل نشود و تنها گذر زمان این موضوع را مشخص خواهد ساخت.

blog_21185_4

blog_21185_5

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید