سرویس های پیام رسان فوری محبوبیت بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دارند

سرویس های پیام رسان فوری محبوبیت بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دارند

اپلیکیشن ها و سرویس های پیام رسان یکی از کسب و کارهای بزرگ و قدرتمند این روزها شده اند و تعداد کاربران این سرویس ها گواهی بر این ادعاست. زمانی زیادی از طراحی و ساخت سرویس های ارسال پیام ساده برای تبادل اطلاعات به طور سریع و ارزان قیمت نگذشته است، اما با گذشت زمان نیاز به ارسال محتویات با انواع دیگر نیز احساس شد و سیستم ها مجهز به امکان به اشتراک گذاری عکس، ویدئو و پیام های صوتی شدند. برخی از سیستم ها از تماس هاس صوتی و تصویری نیز پشتیبانی می کنند و تجربه غنی و جامعی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

اپلیکیشن های پیام رسان فوری اخیرا رشد چشمگیری داشته اند و از شبکه های اجتماعی نیز پیشی گرفته اند، این محبوبیت توجه کسب و کارها و بازاریابان را نیز جلب کرده، تعداد مخاطبین فعال این سیستم ها نقش چشم گیری در این زمینه داشته است، اما این توجه بیشتر در گروی استفاده منظم و نرخ پذیرش بالایی این سیستم ها است. زمانی که یک مشتری شروع به استفاده از یک اپلیکیشن پیام رسان می کند و از تعامل با سایر مشتریان لذت می برد، احتمال استفاده مستمر او از پلتفرم نیز افزایش می یابد.

blog_15658_1

چه رازی پشت پرده محبوبیت سرویس های پیام رسان فوری نهفته است؟ این سیستم ها امکان اطلاع از اطرافیان و تعامل با مردم را در اختیار کاربر قرار می دهند و این ویژگی بر محبوبیت آنها در بین عموم افزوده است. بسیاری از کسب و کارها این واقعیت را به خوبی درک کرده اند و برخی از آنها نیز در حال توسعه چنین سیستم هایی هستند و تمایل به ساخت پلتفرم اختصاصی خود را دارند، تنها زمان ارائه در این میان مطرح است.

اکثر کاربران سرویس های پیام رسان قشر جوان جامعه با مهارت فنی بالا هستند که مورد توجه تبلیغ کنندگان نیز قرار می گیرند و مورد هدف بازاریابی واقع می شوند. انتظار تغییری در رویکرد سرویس های پیام رسان فوری وجود ندارد و این سرویس ها جایگاه محبوب خود در بین کاربران اسمارت فون ها را حفظ خواهند کرد. این رشد همگام با کاهش قیمت دیتا در حال فزونی گرفتن می باشد، چرا که جهت اتصال به این سرویس ها به دیتای گوشی خود نیازمندید، البته در شرایطی که وای فای در دسترس نباشد.

پیشرفت چشم گیر جهان در حال توسعه منجر به افزایش پذیرش اینترنت نیز می گردد. به طور مشابه قیمت اسمارت فون ها در حال کاهش است، یک گوشی ارزان قیمت امروزی قیمت پایین تر و قابلیت های بیشتری نسبت به یک گوشی رده پایین 2013 دارد و این روند ادامه خواهد داشت. انتظار می رود در سال 2017 شاهد گوشی های قدرتمندتر و ارزان تری نسبت به 2015 باشیم و گوشی ها به عنوان وسیله اولیه برای اتصال به اینترنت به کار روند.

برخی از اپلیکیشن های پیام رسان آسیایی مانند WeChat ،KakaoTalk و LINE با موفقیت این پلتفرم را پیاده سازی کرده اند و امکان سفارش خرید، تاکسی و هدایا را نیز به کاربران خود می دهند. با کسب درآمد از اپلیکیشن های پیام رسان این کسب و کار سرویس اعتیادآور و در حال رشدی را خلق کرده است. کسب و کار پیام رسان آسیایی پررونق تر از اپلیکیشن های غربی است، اما واتس اپ محبوب همچنان جلودار است. گام بعدی در توسعه اپلیکیشن های پیام رسان ساخت محصولات و سرویس های افزوده برای آنها خواهد بود.

یکی از تغییرات مورد انتظار به کسب و کارها ارتباط پیدا می کند، به طوری که آنها برای حضور آنلاین سرمایه گذاری کرده و با کاهش توجه به شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک و توییر، این توجه به سوی سرویس های پیام رسان معطوف می شود و افراد همچنان بیشتر وقت خود را صرف کار با گوشی ها و سرویس های پیام رسان خواهند نمود.

به اعتقاد شما کدامیک از این دو امکانات بهتری را در دسترس کاربر قرار می دهند: رسانه های اجتماعی یا سیستم های پیام رسان، شما کدامیک را بیشتر مورد استفاده قرار می دهید؟ ما را از نظرات خود مطلع کنید.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید