عدم نیاز به نصب اپلیکیشن ها، یکی از اهداف گوگل برای آینده

عدم نیاز به نصب اپلیکیشن ها، یکی از اهداف گوگل برای آینده

بنا به گزارشات دریافتی، گوگل به طور مخفیانه در حال کار بر روی پروژه ای است که شما را از نصب اپلیکیشن ها بر روی گوشی خود رها می سازد، در عوض شما برای استفاده از اپلیکیشن ها از استریم استفاده می کنید. گوگل امیدوار است بتواند کار ساخت و بهره برداری از چنین سرویس هایی را به سهولت به انجام برساند. با این تصور که تقریبا همیشه به اینترنت متصل هستید، این امکان بالقوه وجود دارد که آنچه را دوست دارید از گوگل بدست آورید. apps-androidبا استناد به این گزارش، گوگل در پاییز سال گذشته شرکت Agawi را خریداری کرده. فعالیت این شرکت استریم کردن اپلیکیشن ها از کلود به گوشی های موبایل است. قبل از اینکه این شرکت متعلق به گوگل شود، Agawi با شرکت هایی مانند NVIDIA همکاری می کرد. البته از نحوه مشارکت این دو شرکت اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما گمان می رود این مشارکت به سرویس بازی GRID مربوط باشد که در آن کاربران بدون نصب بازی می توانند از آن استفاده نمایند.

توانمند سازی سرویس جستجوی گوگل ممکن است توجیه کننده این اقدام باشد، چرا که با روی کار آمدن اپلیکیشن های نیتیو، این سرویس قدرت خود را از دست داده است. این کار می تواند به این معنا باشد که شما تنها با جستجوی عبارت فیسبوک، سریعا به یک رابط وب که به اندازه اپلیکیشن قدرتمند است، دسترسی پیدا کنید. چنین دیدگاهی ممکن است کمی مبهم به نظر برسد، اما نسخه استریم و یا کلود از یک اپلیکیشن که در سرویس های گوگل قابل دسترسی است، هر آنچه را گوگل در طی سال های اخیر از دست داده، به این شرکت نامدار باز خواهد گرداند.

مزیت دیگری که این کار به دنبال دارد، آزمون و بررسی اپلیکیشن قبل از خریداری آن می باشد. با استفاده از استریم نسخه آزمایشی از یک اپلیکیشن، قادر به تست و مشاهده قابلیت های آن اپلیکیشن، ولی این بار بدون نیاز به دانلود آن خواهید بود. این رویکرد از جوانبی به نفع برنامه نویسان اپلیکیشن نیز می باشد، چرا که آنها از این طریق می توانند شما را متقاعد به صرف هزینه برای اپلیکیشن نمایند.

پیش بینی چگونگی عملکرد این سیستم جدید که بدون لزوم نصب اپلیکیشن ها کار می کند، کار ساده ای نیست، اما اگر با موفقیت انجام شود، بسیار کاربردی خواهد بود. اینترنت همه جا در اختیار ما قرار دارد، چرا از آن برای دسترسی به هر آنچه می خواهیم، استفاده نکنیم؟

http://www.droid-life.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید