فونت زیبا و جدید گوگل از بیش از 800 زبان پشتیبانی می کند

فونت زیبا و جدید گوگل از بیش از 800 زبان پشتیبانی می کند

کمپانی گوگل در تلاش است تا از جوانب گوناگون به تسهیل زندگی مردم کمک کند، از این رو فعالیت های متعددی را در این راستا به انجام می رساند. آخرین تلاش گوگل به ساخت یک خانواده ی فونت اپن سورس باز می گردد که به افراد سراسر جهان کمک می کند تا اطلاعاتی را با زبان موردنظر خود ایجاد کرده و با سایرین نیز به اشتراک بگذارند. این خانواده فونت که Noto نام دارد بیش از 800 زبان و 110000 کاراکتر را پشتیبانی می کند.

این مجموعه هر نشانه ای در استاندارد یونیکد را پوشش می دهد و هدف گوگل از راه اندازی چنین پروژه ای دسترس پذیرتر کردن اندروید و کروم او اس است، تکمیل این پروژه پنج سال به طول انجامید و توسط متخصصین طراحی از Monotype و Adobe بهبودهایی اعمال شد.blog_23804_1

نام Noto از عبارت "No more tofu" آمده که به معنی رهایی از کاراکترهای خالی (‘⯐’ , a.k.a. tofu) است که هنگامیکه نشانه موردنظر از آن زبان خاص در سیستم کاربر در دسترس نباشد، این کاراکترها به جای آن نمایش داده می شوند. Noto ارائه دهنده یک ظاهر بسیار زیبا و یکپارچه برای تمامی زبانهاست و به طور رایگان قابل استفاده در هر نوع پروژه ای می باشد.blog_23804_2

کل این مجموعه فونت با تمامی استایل ها و ضخامت فونت ها تنها حجمی معادل 472 مگابایت دارد(حجیم ترین بسته شامل زبان چینی سنتی، ساده و کاراکترهای کره ای است). شما می توانید کل بسته و یا تنها زبانی که نیاز دارید را دریافت کنید، چنانچه تنها مایل به استفاده از فونت های انگلیسی هستید، تنها 3 پکیج کوچک اولی را انتخاب نمایید.

گوگل این فونت ها را در وب سایت Web Fonts نیز در دسترس قرار داده، علاوه بر این Noto به صورت اپن سورس بوده و می توانید فایل های منبع طراحی را از ریپوزیتوری GitHub دانلود کنید. به بیان کمپانی آنها متعهد به آپدیت کردن Noto به شکل مستمر هستند و همزمان با رشد یونیکد و پشتیبانی آن از زبان ها و کاراکترهای بیشتر، این فونت ها نیز به موازات آپدیت خواهند شد.

 

http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید