فید اخبار فیسبوک به زودی از تصاویر 360 درجه پشتیبانی می کند

فید اخبار فیسبوک به زودی از تصاویر 360 درجه پشتیبانی می کند

ماه گذشته فیسبوک در کنفرانس توسعه دهندگان به معرفی تجهیزات دوربین 360 درجه پرداخت، اما نه به معنای فروش آنها، بلکه آنها قصد دارند تا ساخت آن توسط افراد علاقه مند را امکان پذیر کنند. فیسوک تمایلی به وارد شدن در عرصه ساخت سخت افزار ندارد، اما می خواهد به طور کامل از محتوای 360 درجه پشتیبانی به عمل آورد و همین امر آنها را بر آن داشته تا شماتیکی را برای این ماشین ارائه دهند، آنها مایلند تا سازندگان آن را ساخته و محتوای بیشتری را برای پلتفرم تولید نمایند. چند روز پیش فیسبوک اعلام کرده که به ارائه پیشتیبانی از تصاویر 360 درجه در فید اخبار خواهد پرداخت و قدرت عمل بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

ویدیوهای 360 درجه برای مدتی است که در فید اخبار پشتیبانی می شوند، اما درج تصاویر 360 درجه که عملکردی مشابه Photospheres گوگل در اپلیکیشن Street View داشته باشد نشان از آن دارد که فیسبوک مایل به ورود در عرصه رقابت در انواع رسانه های آنلاین است. کمپانی اشاره کرده که امکان آپلود تصاویر 360 درجه در چند هفته آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و این امکان در اپلیکیشن موبایل فیسبوک و رابط وب آن در دسترس خواهد بود. اطلاعاتی از امکان آپلود تصاویر از وب سایت موبایل فیسبوک دریافت نشده، اما احتمال دارد که قابلیت وب نیز این گزینه را در بر بگیرد.

blog_18486_1

فیسبوک تمایل دارد تا پشتیبانی بیشتری برای محتوای 360 درجه ارائه دهند تا از این طریق کاربران تعامل بیشتری با وب سایت و اپلیکیشن داشته باشند، علاوه بر این به پشتیبانی از تصاویر در سرویس، به عنوان راهی برای ارائه عکاسی لایو-اکشن بیشتر برای هدست های Gear VR و Rift که هر دو توسط Oculus قدرت بخشیده شده اند نیز می پردازد. فیسبوک اشاره می کند که هر دو هدست قادر به نمایش تصاویر 360 درجه ای که در فیسبوک آپلود شده اند می باشند. قابلیت جدید بدین معناست که کاربران با استفاده از ابزارهای گوناگون مانند سخت افزار اختصاصی دوربین 360 درجه و اپلیکیشن های شخص ثالث قادر به آپلود تصاویر می باشند و می توانند از دوربین اسمارت فون ها که از تصاویر 360 درجه پشتیبانی می کنند و یا بسیاری از گوشی های اندروید که با استفاده از اپلیکیشن دوربین گوگل قادر به پیاده سازی آن شده اند، استفاده نمایند.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید