فیسبوک امکان ارسال پست به چندین زبان را میسر گردانید

فیسبوک امکان ارسال پست به چندین زبان را میسر گردانید

فیسبوک دارای بیش از یک میلیارد کاربر در اقصی نقاط دنیا می باشد و مسلما تمامی این افراد به یک زبان مشترک صحبت نمی کنند و اگر دوستان و خانواده شما به زبان دیگری صحبت کنند دچار مشکلاتی در استفاده از این شبکه اجتماعی می شوید. چندین سال است که فیسبوک از زبان های مختلف در شبکه اجتماعی خود پشتیبانی می کند، اما اگر بخواهید پستی را ارسال کنید که هم دوستان انگلیسی زبان شما و هم افرادی که به زبان اسپانایی و فرانسوی صحبت می کنند نیز آن را متوجه شوند، چه کار می کنید؟ به زودی با کمک کامپوزر چندزبانه ای که فیسبوک در حال تست آن است، این امکان برای شما فراهم می شود. با کمک این قابلیت جدید شما می توانید یک پست را به زبان های مختلف ارسال کنید، در حالی که افراد پست شما را تنها با زبان ترجیحی خود مشاهده خواهند کرد.

blog_19545_1

وقتی که پست جدیدی را می نویسید متنی را مشاهده خواهید کرد که از شما درباره تمایلتان به نمایش همین پست با زبان دیگری می پرسد، با کلیک بر روی آن می توانید زبان های موردنظر خود را از فهرست نمایش داده شده انتخاب کنید، با این کار متن نوشته شده به صورت خودکار به زبان های انتخاب شده ترجمه می شود، البته این ترجمه ماشینی است و عملکرد آن چیزی مشابه Google Translate می باشد. شما امکان استفاده از این ترجمه نمایش داده شده را دارید، اما اگر به زبان هایی که انتخاب کرده اید مسلط هستید و ترجمه ماشینی باب میل شما نیست، می توانید به راحتی آن را ویرایش و تصحیح نمایید، انجام این عملیات از سوی شما سیستم ترجمه ماشینی فیسبوک را به مرور زمان بهبود خواهد بخشید.

زبان ترجیحی کاربر تعیین کننده نسخه ای از پست است که به او نمایش داده خواهد شد. این بخش نه تنها به قسمت تنظیمات مربوط است، بلکه به کشور سکونت کاربر و فرآیند تشخیص زبان که زبان رایج استفاده شده در پست های کاربر را شناسایی می کند بستگی دارد. بنابراین چنانچه بیشتر پست های کاربر به زبان اسپانیایی باشد، پست ارسال شده نیز با زبان اسپانیایی به نمایش در می آید. اما در صورتی که الگوی زبانی کاربر مشخص نباشد، تنها نسخه اصلی پست به صورت پیش فرض به نمایش گذاشته خواهد شد و کاربر می تواند با استفاده از ابزار “See Translation” ترجمه های پست موردنظر را نیز بخواند.

هم اکنون این قابلیت در دسترس تمامی کاربران قرار نگرفته و هنوز در مرحله تست قرار دارد و تیم می تواند اصلاحات باقی مانده را به انجام برساند، چنانچه شما نیز عضو گروه تست هستید، کامپوزر چندزبانه را در قسمت زبان در زیر بخش تنظیمات مشاهده خواهید کرد، در حال حاضر این امکان تنها بر روی نسخه دسکتاپ از فیسبوک فعال است و باید این تجربه جدید در اختیار تمامی کاربران فیسبوک قرار گیرد.

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید