پخش زنده صوتی در فیسبوک

فیسبوک امکان پخش زنده صوتی را از طریق Live Audio میسر گردانید

کمپانی فیسبوک تمامی تلاش خود را به کار بسته تا کاربران را راغب به استفاده از امکانات لایو که در اختیار قرار داده نماید، اما با این وجود برخی از کاربران مقاومت می کنند و دوست ندارند صورتشان را مقابل دوربین نمایش دهند. از این رو فیسبوک راه چاره ای برای این دسته از کاربران خجالتی و کم روی خود اندیشیده است. بدین ترتیب که اقدام به عرضه قابلیت جدیدی نموده که تولیدکنندگان محتوا را قادر به برادکست صوتی می کند. این امکان جدید Live Audio نام دارد و فرصتی برای برادکسترها و پادکسترها و افرادی است که دوست دارند به جای یک رسانه بصری، تنها از طریق صدا با جهانیان ارتباط برقرار کنند.

ناشرین بزرگ هم اکنون ثبت نام کرده و در حال تست این قابلیت کاربردی فیسبوک هستند و فیسبوک بیان داشته که مایل است در سال آینده که این قابلیت را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد.

بر اساس توضیحات Shirley Ip متخصص محصول و Bhavana Radhakrishnan مهندس نرم افزار "بسیاری از ناشرین مایلند تنها از طریق صوتی با دیگران ارتباط برقرار کننده و ما از این موضوع آگاهی کامل داریم. علاوه بر این، بعضی از پیج های فیسبوک با به کار بستن خلاقیت خود و استفاده از Facebook Live API با مخاطبین خود از طریق صوتی ارتباط برقرار کرده اند. قابلیت Live Audio جدید ما، تنها در صورتی که صوت فرمت ترجیحی برادکستر باشد، امکان پخش زنده با این فرمت را در اختیار قرار می دهد".

پخش زنده صوتی در فیسبوک

Facebook Live Audio هم اکنون در دسترس کاربران آی او اس و اندروید قرار گرفته، اما در دو نسخه تفاوت های اندکی وجود دارد. اگر جز کاربران آی او اس هستید، می توانید همزمان با گوش دادن به برادکست های صوتی، در سایر بخش های فیسبوک نیز چرخ بزنید، اما به محض ترک کردن اپلیکیشن پخش زنده نیز متوقف می شود. در نسخه اندروید وضعیت کمی فرق می کند و حتی با ترک اپلیکیشن و قفل کردن گوشی هم پخش زنده ادامه خواهد داشت.

به اعتقاد فیسبوک این قابلیت جدید برای مصاحبه ها، خواندن کتاب ها، آهنگ های جدید و سایر مواردی که صوت-محور هستند، مزیت هایی را به دنبال خواهد داشت می شوند و دیگر مانعی برای افرادی که مایل به اشتراک گذاری محتوای صوتی با سایرین هستند وجود ندارد. چنانچه در حال برادکست ویدیویی باشید و سرعت اینترنت کم شود، می توانید از حالت صوتی به جای آن استفاده کنید، بدین ترتیب پخش زنده شما هیچ گاه متوقف نخواهد شد.

اینکه این قابلیت جدید فیسبوک چه تاثیری بر روی SoundCloud، آی تونز و سایر سرویس های مشابه خواهد داشت، تنها با گذشت زمان مشخص می شود، اما به یقین می توان گفت که وجود این ویژگی در کنار ویدیو و سایر رسانه ها، موجب تقویت بیشتر طرفداران خواهد شد و حتی این احتمال نیز وجود دارد که برادکست صوتی به فرمت ترجیحی بسیاری از کاربران تبدیل شود.

 

http://venturebeat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید