فیسبوک به پیروی از مایکروسافت ربات ها را به مسنجر می آورد

فیسبوک به پیروی از مایکروسافت ربات ها را به مسنجر می آورد

دو هفته پیش در کنفرانس BUILD مایکروسافت، این کمپانی اعلام کرد که ربات هایی را به سرویس اسکایپ خود آورده است، ربات ها اخیرا رواج زیادی یافته و به یکی از امکانات محبوب برای سرویس های پیام رسان تبدیل شده اند.

به بیان مایکروسافت ربات ها در نقش دستیاران شخصی برای اسکایپ تلقی می شوند و می توانند به مدیریت تقویم شما پرداخته و قرارهای ملاقاتی را در آن ثبت کنند. اما از جنبه کسب و کار، این ابزارها گزینه بسیار خوبی برای خدمت رسانی به مشتریان می باشند و اخیرا این موضوع در رسانه های اجتماعی محبوبیت فراوانی یافته است. برخی شایعات حکایت از آن داشتند که فیسبوک نیز فعالیت خود در زمینه ساخت ربات برای سرویس پیام رسان خود آغاز نموده، و این شایعه در کنفرانس f8 فیسبوک به تایید رسید.

blog_17761_1

مبنی بر بیانات فیسبوک، توسعه دهندگان هم اکنون قادر به ساخت ربات های خود درون مسنجر هستند و می توانند قابلیت ها و عملکردهایی را به آن بیفزایند. یکی از ابزارهای معرفی شده توسط فیسبوک که در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت API ای در این ارتباط می باشد. این API توسعه دهندگان را قادر به ساخت ربات های چت و هم چنین ویجت های چت برای وب می گرداند.

مدیرعامل کمپانی فیسبوک، مارک زاکربرگ در طول کنفرانس نمایش داد که ربات سی ان ان چگونه برای مشترکین خود اخبار جدید را ارسال می کند و همچنین اشاره کرد که این داستان ها به مرور زمان شخصی تر نیز می شوند و با توجه به علایق و خواسته های کاربر نمایش داده خواهند شد. دموی بعدی به 1-800-FLOWERS ارتباط پیدا می کرد، به طوری که ربات ها به شما امکان سفارش گل بدون تماس گرفتن را می دهند.

ربات ها اخیرا اهمیت و محبوبیت زیادی در سرویس های پیام رسان یافته اند، به طوری که اسکایپ دو هفته پیش به معرفی ربات خود پرداخت، تلگرام و Kik نیز استور ربات خود را دارند. با این حال فیسبوک مسنجر بزرگ تر از رقبای خود می باشد، از این رو چنین اقدامی از سوی فیسبوک اهمیت بیشتری خواهد یافت. به نظر می رسد که این ربات ها تنها برای فیسبوک مسنجر ساخته شده باشند، نه برای واتس اپ که دیگر سرویس پیام رسان متعلق به کپانی فیسبوک است، اما ممکن است این واقعیت با گذشت زمان دستخوش تغییر شود. تنها گذشت زمان مشخص می کند که چنین قابلیتی چه فوایدی را برای کاربران به دنبال خواهد داشت، اما بدون شک مزایای آن بیشمار خواهند بود.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید