قابلیت تعمیرپذیر گوشی ها

قابلیت تعمیرپذیری، گوشی های برتر سال 2016 را در یک رده بندی قرار داد

نگهداری از گوشی کار هر کسی نیست و بسیاری از افراد مدام گوشی های خود را به زمین می اندازند، اگر شانس بیاورید تنها چند خش کوچک روی صفحه نمایش و بدنه گوشی می افتد، در غیراین صورت گوشی شما در وضعیت نه چندان خوشایندی قرار می گیرد که حتی تعمیر آن هم غیرممکن است، در این شرایط باید گوشی خود را دور بیندازید و یک گوشی جدید خریداری کنید.

مقاومت بدنه یکی از عواملی است که هنگام خرید گوشی، نادیده گرفته می شود و تنها چیزی که برای اغلب کاربران اهمیت دارد ظاهر گوشی است، از طرفی بعضی از کاربران به دنبال گوشی هایی می گردند که از لحاظ سخت افزاری مقاوم بوده یا حداقل تعمیر آنها امکان پذیر باشد.

تعمیر برخی از گوشی ها به سادگی امکان پذیر است، اما برخی دیگر تعداد بسیار زیادی پیچ و سوراخ دارند که عملیات تعمیر گوشی را به یک چالش بزرگ تبدیل می کند. در برخی از گوشی ها تنها با کمک چسب می توانید قسمت آسیب دیده را بچسبانید، بدون اینکه لطمه ای به سایر بخش ها و پنل های درونی وارد شود.

در اقدام صورت گرفته از سوی iFixIt، تمامی گوشی های برتر سال 2016 در یک رده بندی قرار گرفتند و معیار سنجش در این رده بندی، قابلیت تعمیرپذیری گوشی های شرکت کننده بود.

قابلیت تعمیرپذیری گوشی ها

گوشی ال جی جی 5 در صدر این رده بندی قرار گرفت و توانست امتیاز 8 از قابلیت تعمیرپذیری را از آن خود کند. بسیاری از کامپوننت های این گوشی ماژولار هستند، باتری گوشی نیز از بدنه جدا می شود. برای تعمیر این گوشی به تجهیزات مناسب نیاز دارید و به راحتی می توانید هرکدام از اجزایی را که آسیب دیده تعویض کنید.

گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس با اختلاف اندکی در رتبه بعدی جای گرفتند، بنا به اظهارات دریافتی بدون شکستن صفحه نمایش قادر به باز کردن بدنه گوشی نمی باشید.

گوشی های کمپانی اپل نیز در این رده بندی شرکت داده شدند و آیفون 7 جایگاه بعدی را از آن خود کرد، تعمیر این گوشی نسبتا ساده بوده و برای آن لازم است چهار نوع پیچ مختلف را باز کنید.

قابلیت تعمیرپذیری گوشی ها

گوشی های کمپانی سامسونگ اخیرا بسیار خبرساز شده اند و با فاجعه ای که گلکسی نوت 7 به بار آورد و تولید آن متوقف شد، دیدن این گوشی در این فهرست کمی عجیب است، با این حال سامسونگ دو جایگاه آخر این رده بندی را به خود اختصاص داده و گلکسی نوت 7 بدنام کمپانی امتیاز 4 را از آن خود کرد، باز کردن این گوشی کار چندان راحت نیست و باتری را نیز نمی توان به سادگی تعویض کرد و در گوشی جای داد.

گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج امتیاز 3 را کسب کردند، زیرا تعمیر این دو گوشی بسیار دشوار می باشد و نحوه طراحی گوشی و اتکای بیش از حد آن به ورقه های شیشه، تعمیر آن را پیچیده کرده است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید