قابلیت جدید آی او اس در صورت اتصال به شبکه وای فای ناامن به شما هشدار می دهد

قابلیت جدید آی او اس در صورت اتصال به شبکه وای فای ناامن به شما هشدار می دهد

در این عصر اینترنت و اسمارت فون ها افراد دوست دارند تا به طور مستمر با گوشی ها یا سایر وسایل به وای فای متصل شوند، این اشتیاق وافر گاه موجب می شود که افراد به هرگونه شبکه ای اعتماد کرده و به آن متصل شوند، در حالی که همگی می دانیم که استفاده از شبکه های ناامن از طریق وای فای به هیچ عنوان روش خوبی نیست، اما گوشی که شما را از خطرات آن شبکه مطلع کند نسبت به سایر گوشی ها دارای مزیت است و آی او اس توانسته در نسخه جدید از سیستم عامل خود این کار را به انجام برساند.

خطر ارسال و دریافت داده از طریق یک شبکه باز را نمی توان نادیده گرفت، با استفاده از ابزارهای نسبتا ساده هکرها قادر به دستکاری داده های مهم از جمله رمزهای عبور، اطلاعات کارت های اعتباری و اقلام مشابه می باشند.

blog_19948_1

این افراد قادر به استفاده یا فروش این داده ها هستند که این شرایط به قبض های جعلی، حساب های سرقت شده و حتی سرقت هویت می انجامد.

پس از اتصال به یک شبکه باز، آی او اس 10 یک نوتیفیکیشن Security Recommendation را در زیر تنظیمات منوی وای فای همراه با پیام open networks provide no security and expose all network traffic به نمایش می گذارد، علاوه بر این سیستم عامل در صورت امکان به شما پیشنهاد فعال سازی رمزگذاری AES برای روتر را پیشنهاد می دهد.

امکان دسترسی به روتر شخص دیگر برای فعال سازی WPA2 نامحتمل است، از سوی دیگر هشدار دادن به شخص پس از اتصال به آن شبکه ناامن نیز گزینه ایده آلی به نظر نمی رسد، اما در کل این قابلیت جدید آی او اس بسیار مطلوب بوده و می تواند افراد را از خطرات ناشی از ارسال اطلاعات از طریق یک شبکه باز آگاه سازد.

 

http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید