اپلیکیشن Google Docs

قابلیت های تغییر اندازه عکس، جابجایی و درگ اند دراپ متن به اپلیکیشن Google Docs راه پیدا کردند

به اعتقاد بسیاری از کاربران موبایل، ویرایش داکیومنت در گوشی کار دشوار و گاه آزاردهنده ای می باشد، اما گوگل سعی دارد با افزودن قابلیت های جدید و کاربردی به اپلیکیشن های Docs ،Sheets و Slides در اندروید، این وضعیت را بهبود بخشد.

این بار آیدیت های جدید میهمان اپلیکیشن Google Docs شده اند و در این نسخه از اپلیکیشن چندین قابلیت کاربردی را مشاهده می کنید که برای نمونه می توان به امکان درج سربرگ و پانوشت، درگ اند دراپ متن و مدیریت بهتر تصاویر افزوده شده به متن اشاره کرد.

اپلیکیشن Google Docs

افزودن تصویر روح تازه ای به متن می بخشد، اما قرارگذاری این تصاویر در متن کمی دشوار است و به همین منظور نیز در نسخه جدید اپلیکیشن امکان تغییر ابعاد، جابجایی و چرخاندن عکس ها تعبیه شده و حتی می توانید text wrapping و سبک حاشیه ها را نیز تنظیم کنید. زمانی که در حال کار بر روی یک عکس هستید، یک تب جدید تحت عنوان Image نمایش داده خواهد شد که توسط آن قادر به شخصی سازی عکس ها و حاشیه های تصویر می باشید. قابلیت درگ اند دراپ متن نیز کاملا مشهود است و نیازی به توضیحات اضافه ندارد، می توانید متن را کشیده و در مکان موردنظر قرار دهید، برای این کار کافی است متن دلخواه خود را های لایت کرده و بکشید. شاید انجام این کار در صفحه نمایش اسمارت فون کمی دشوار باشد، اما با حرکات مناسب انگشتان خود قادر به انجام آن هستید.

اپلیکیشن Google Docs

امکان درج سربرگ و پانوشت در فایل های ورد یکی از قابلیت های کاربردی است و در نسخه اندرویدی جدید از اپلیکیشن، به راحتی می توانید سربرگ ها و پانوشت های خود را درج کردن و ویرایش نمایید. با لمس قسمت بالای داکیومنت خط کمرنگی را مشاهده خواهید کرد که جای سربرگ را مشخص می کند، در قسمت زیرین نیز خط مشابهی را برای پانوشت می بینید.

اپلیکیشن Google Docs

انتشار این آپدیت به تازگی آغاز شده و ممکن است هنوز در گوشی شما در دسترس نباشد، اگر شما نیز یکی از کاربران Docs هستید که به وفور اقدام به ساخت و ویرایش داکیومنت توسط این ابزار می کنید، اپلیکیشن مذکور را آپدیت کنید و از ویژگی هایی که این نسخه در اختیار شما قرار می دهد بهره مند شوید.

 

http://www.androidpolice.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید