لالی پاپ از نظر میزان توزیع در گوشی های اندرویدی جایگاه نخست را از آن خود کرد

لالی پاپ از نظر میزان توزیع در گوشی های اندرویدی جایگاه نخست را از آن خود کرد

گوگل اقدام به انتشار آماری کرده که میزان توزیع نسخه های گوناگون از سیستم عامل اندروید بر روی گوشی ها را در ماه مارس به نمایش می گذارد، آنچنان که از نتایج بر می آید نسخه مارشمالو اندروید رشد کندی را به ثبت رسانده، چیزی حدود 1.2% بیشتر از ماه گذشته، این نرخ رشد برای نسخه ای که سال گذشته منتشر شده کمی کند به نظر می رسد، اما روند افزایشی آن امیدوارکننده است.

نسخه لالی پاپ اندروید از میزان 34.1% در ماه گذشته به 36.1% رسیده، رشدی که پیروزی این نسخه بر کیت کت که با نرخ 34.3% بر جای خود مانده را در پی داشته است. با استناد به این آمار، نسخه لالی پاپ از اندروید در جهان بیشتر تر از سایر نسخه های اندروید بر روی گوشی های کاربران اندرویدی نصب شده است.

blog_17302_1

جلی بین از نرخ 23.9% به 22.3% نزول کرد، این در حالی است که نسخه های کریم ساندویچ، جینجربرد و فرویو همه با هم تنها 5% را از آن خود کرده اند. فرویو تنها در 0.1% از گوشی ها نصب شده که حذف احتمالی آن در ماه آینده را وعده می دهد، زیرا گوگل توزیع هایی با میزان کمتر از 0.1% را در لیست خود جای نمی دهد.

blog_17302_2

اینکه کدامیک از نسخه های اندروید بهتر از سایرین ظاهر شدند، خود جای بحث و تعمق طولانی دارد، اما مقایسه سخه های گوناگون در گروی عوامل و شرایطی متعددی است که هر کدام به نحوی تصمیم گیری را تحت تاثیر قرار می دهند، گوگل به طور مستمر در حال تلاش برای ارتقای سیستم عامل خود که بین کاربران محبویت زیادی یافته می باشد.

http://www.talkandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید