توسعه اپلیکیشن موبایل

لطفا قبل از توسعه اپلیکیشن به این سوالات پاسخ دهید

کاربرد اپلیکیشن های موبایل در زندگی روزمره بسیار گسترده بوده و در خانه، سر کار یا مسافرت به طور مستمر در حال استفاده از آنها هستیم. اسمارت فون ها زندگی ما را تحت سلطه خود گرفته اند و اپلیکیشن های متنوعی را در اختیار ما قرار داده اند و همین شرایط نیز وابستگی شدیدی ایجاد کرده و یک لحظه نمیتوانیم گوشی های خود را کنار بگذاریم.

 

با در نظر گرفتن این توانایی و قدرت اپلیکیشن ها، افراد بسیاری مایل به ورود به عرصه توسعه اپلیکیشن های موبایل میشوند. اما باید محتاظانه عمل کرد، چرا که پیش از ورود به این حوزه کاری لازم است تمامی جوانب سنجیده شوند، اما پیش از توسعه اپلیکیشن چه سوالاتی باید از خودمان بپرسیم؟

 

توسعه اپلیکیشن موبایل

 

برخی افراد بدون آگاهی و دانش کافی، سایرین را دنبال میکنند و درک صحیحی از موقعیت کنونی ندارند و همین شرایط در دنیای اپلیکیشن ها نیز حاکم است. وقتی یک ایده به ذهن شما خطور میکند، اولین کاری که به فکرتان میرسد عملی کردن این ایده است، در حالی که اول از همه باید از بابت به روز بودن ایده اطمینان حاصل کرد، در واقع باید محصولی را ساخت که امکانات منحصر به فردی داشته و برای کاربر کاربردی باشد.

 

پیش از اینکه توسعه اپلیکیشن خود را آغاز کنید، باید این 8 سوال را از خود بپرسید:

 

آیا چشم انداز و ماموریتی را مد نظر دارید؟ پیش از ورود به مرحله پیاده سازی اپلیکیشن، باید از این بابت که یک چشم انداز و اهدافی خاصی برای کسب و کار شما وجود دارد اطمینان حاصل کنید. چشم انداز بدون هدف، بی پایه و اساس است و باید کاملا بفهمید که به چه جایی میخواهید برسید و شعار شما چیست؟ توجه داشته باشید که کاربر نهایی تنها به دنبال چیزی است که نفعی برایش داشته باشد. بسیاری از کسب و کارهای خوب به دلیل عدم داشتن چشم انداز هیچگاه به موفقیت نرسیده اند.

 

آیا بودجه کافی برای ساخت اپلیکیشن در اختیار دارید؟ اگر شما به تازگی وارد عرصه ساخت اپلیکیشن شده اید، باید بدانید که ساخت یک اپلیکیشن ساده چندان هزینه بر نیست، اما اگر بخواهید یک مفهوم و ایده منحصر به فرد را همراه با قابلیت ها و امکانات متعدد داشته باشید، هزینه های شما بیشتر خواهند شد. شاید خودتان اپلیکیشن را بسازید یا آن را برون سپاری کنید، اما در هر دو صورت باید از این جهت که بودجه کافی در اختیار دارید اطمینان حاصل کنید تا در حین انجام پروژه به مشکل مالی برنخورید. اهدافی غیرعملی و نامحتمل برای خود تعیین نکنید.

 

مخاطب هدفمند شما چه کسی است؟ آیا آنها در نهایت به کاربران واقعی شما تبدیل خواهند شد؟ در حین اینکه مفهومی را در ذهن خود میپرورانید باید به این موضوع نیز بیندیشید که بیس کاربری شما چه افرادی هستند و میخواهید چه افرادی اپلیکیشن شما را مورد استفاده قرار دهند. برای این کار لازم است دیدگاه و نقطه نظرات کاربران را به طور کامل و دقیق مورد ارزیابی قرار دهید. در صورتی که در این مرحله موفق شوید، نیمی از پیکار را با موفقیت پست سر میگذرانید.

 

رقابت در بازار و تحقیق و پژوهش. تحقیقات بازار پیش نیاز شروع هر کسب و کاری است، لذا باید رقبای خود را شناسایی کرده و ببینید که کجا تقاضا بیشتر است و چگونه میتوانید چیز منحصر به فردی را در اختیار آنها قرار دهید و امکاناتی را ارائه دهید که کاربران بیشتری را جذب کرده و قدرت را در دست بگیرید.

 

چگونه از اپلیکیشن خود کسب درآمد میکنید؟ پس از محاسبه تمامی مخارج توسعه و ساخت اپلیکیشن، باید به فکر راهی برای کسب درآمد از آن باشید. پیشنهاد میشود که در مراحل اولیه قیمت را پایین نگه داشته و سپس به مرور و با افزودن امکانات جدید و بروزرسانی آنها، قیمت را بیشتر کنید. در صورت امکان اپلیکیشن را به صورت رایگان یا مدل فریمیوم در اختیار بگذارید. انتظار نرخ بازگشت سرمایه زیادی نداشته باشید، چرا که این کار به عوامل متعددی وابسته است. در برخی از شرایط اپلیکیشن به صورت ویروس مانند منتشر میشود، اما گاهی اوقات باید منتظر بمانید تا روال طبیعی فرآیند طی شود.

 

چه برنامه ای برای عرضه اپلیکیشن خود در سر دارید؟ ساخت اپلیکیشن فرآیند نسبتا ساده ای است، اما عرضه و انتشار آن به مراتب دشوارتر و پیچیده تر میباشد. لازم است از دیدگاه و نقطه نظر خریدار، اپلیکیشن را ارزیابی کنید و از شبکه های اجتماعی نهایت بهره را برده و تا جایی که مقدور است بازاریابی شخصی انجام دهید.

 

آیا نیروی بازاریابی در اختیار دارید؟ شما باید تیم بازریابی مختص به خود را داشته باشید که برای اپلیکیشن به صورت تمام وقت تبلیغ کنند. بازاریابی شامل فعالیت های متعددی از قبیل فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و مطبوعات میباشد. کمک گرفتن از آژانس های بازاریابی نیز یکی دیگر از روش های موثر میباشد. پلتفرم ها و مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و ببینید چگونه میتوان مشتریان را جذب محصول نمود؟

 

شریک کاری مناسبی را پیدا کرده و متعهد بمانید. باید فردی را پیدا کنید که از محصول شما حمایت کند. به طور هوشمندانه بر روی محصول خود سرمایه گذاری نمایید، بدین ترتیب بهترین نتایج عاید شما خواهد شد. ثابت قدم مانده و به پیشرفت مداوم پروژه بپردازید. نباید اجازه دهید به دلیل عدم وجود مهارت یا منابع کافی کار در میانه راه متوقف شود، همه جزئیات را برنامه ریزی کرده و تا اتمام و تکمیل کار جلو بروید. تست، گام نهایی از توسعه به شمار میرود و این کار یکی از مهارت های مهم به شمار میرود و حتما باید به دقت انجام شود.

 

جمع بندی

در صورتی که با برنامه ریزی جلو بروید، اپلیکیشن موفقی را توسعه خواهید داد، باید مفهوم خاص و منحصر به فرد خود را بهینه سازی کرده و پیاده سازی را آغاز کنید، راجع به رقبا تحقیق کرده و با مخاطبین هدفمند خود آشنا شوید و با بهره گیری از بهترین متدهای بازاریابی آنها را جذب نمایید. تمرکز بر روی مفهوم، مهم ترین چیزی است که به آن نیاز دارید و باید همین روال را به صورت پیوسته ادامه دهید.

 

http://www.businessofapps.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید