نرخ پذیرش آی او اس 10

محبوبیت نسخه های جدید آی او اس: نرخ پذیرش آی او اس 10 به 76 درصد رسید

هریک از نسخه های سیستم عامل آی او اس ارائه دهنده امکانات و ویژگی های منحصر به فردی می باشند که کاربران این پلتفرم را راغب به نصب آنها می کنند. آی او اس 10 در سال 2016 عرضه شد و مطابق با نظرسنجی انجام شده، اکثر کاربران اپل این نسخه جدید سیستم عامل را بر روی دستگاه های سازگار آیفون، آیپد و آیپاد نصب کرده اند.

حدود چهار ماه از عرضه آی او اس 10 گذشته و آمار رسمی از سوی اپل حاکی از آن است که این نسخه از آی او اس در حال حاضر بر روی 76 درصد از محصولات که واجد شرایط دریافت این آپدیت هستند، نصب شده است.

تنها 18 درصد از کاربران هنوز از آی او اس 9 استفاده می کنند، در حالی که تنها در 6 درصد از گوشی ها، نسخه های قدیمی تر سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد.

خبر این پذیرش انبوه آی او اس 10 از سوی خود کمپانی اپل منتشر شده و کمپانی آماری در این ارتباط را در وب سایت خود به صورت یک نمودار دایره ای به تصویر کشیده است.

آی او اس 10 در اکتبر سال 2016 رونمایی شد و در فاز بتای خود با باگ ها و خطاهایی مواجه گردید، اما با انتشار نسخه آپدیت شده، وضعیت بهبود یافت و کاربران دیگر چیزی برای شکایت نداشتند.

نرخ پذیرش آی او اس 10

از نظر نرخ پذیرش، آی او اس 10 کمی از نسخه پیشین خود جلو زده، به طوری که بر اساس گزارشی که در ژانویه 2016 منتشر شد، آی او اس 9 در 75 درصد از محصولات اپل نصب شده بوده است.

در سپتامبر 2016 نرخ پذیرش آی او اس 10 در مقایسه با همان زمان در سال گذشته، کمی بیشتر بود. تنها با گذشت یک روز از انتشار رسمی آی او اس 10، این سیستم عامل بر روی 14.5 درصد از گوشی ها نصب شد و پس از یک هفته، این میزان به 34 درصد رسید.

میزان پذیرش آی او اس 10 یک افزایش مداوم را در طول ماه های اخیر به ثبت رسانده و انتشار آی او اس 10.2 در ماه دسامبر نیز به این وضعیت کمک شایانی کرده است. بر اساس گزارشات MacRumors، پیش از این انتشار این نسخه جدید، آی او اس 10 تنها بر روی 63 درصد از گجت های اپل نصب شده بود.

حتی وجود باگ در آی او اس 10.2 که عملکرد باتری در دستگاه های اپل را تحت تاثیر قرار می داد، طرفداران اپل را از آپدیت گوشی های خود منصرف نکرد.

بر اساس شایعات، اپل تست بتای آی او اس 10.3 را از 10 ژانویه آغاز می کند و گمان می رود که این نسخه حالت Theater را به سیستم عامل بیفزاید.

این نرخ پذیرش بالا برای سیستم عامل آی او اس حاکی از آن است که طرفداران محصولات اپل پذیرای امکانات و عملکردهای جدید که با آپدیت های نرم افزاری در اختیار آنها قرار می گیرند، هستند.

 

http://www.techtimes.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید