مشاهده آفلاین صفحات در کروم اندرویدی

مرورگر اندرویدی کروم مجهز به امکان ذخیره‌ صفحات برای مشاهده آفلاین شد

در این عصر تکنولوژی دسترسی به اینترنت برای اکثر افراد امکان پذیر است، اما محدودیت هایی نیز در این میان برای کاربران اسمارت فون ها وجود دارد و ممکن است در تمامی شرایط دسترسی به اینترنت پرسرعت برای آنها امکان پذیر نباشد، لذا هر روشی که نیاز به اتصال اینترنت را از میان بردارد، از سوی آنها مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

امروزه بخش چشمگیری از وب گردی از طریق گوشی های موبایل صورت می پذیرد و برخی صفحات از سرعت بارگذاری چندان خوبی برخوردار نیستند، لذا گزینه ای برای مشاهده آفلاین این صفحات، برای زمان هایی که اینترنت در دسترس نیست یا سرعت آن کم است، بسیار کاربردی خواهد بود.

همین نیاز، کمپانی گوگل را بر آن داشته که به فکر راه چاره ای برای این مشکل بگردد و در همین راستا کمپانی به تازگی اعلام کرده که در حال انتشار آپدیت جدیدی برای مرورگر کروم است که کاربران اندروید را قادر به دانلود ویدیو، آهنگ و کل صفحه وب برای بازدید آفلاین می کند و آنها به راحتی می توانند دانلودهای خود را با سایرین نیز به اشتراک بگذارند.

مشاهده آفلاین صفحات در کروم اندرویدی

ویژگی جالب دیگر در این نسخه از کروم، های لایت کردن کلماتی است که غلظ املایی دارند، بدین ترتیب قادر به تصحیح این کلمات می شوید. رابط کاربری جستجوی متنی نیز میزبان بهبودهای کوچکی شده و در کنار این امکانات جدید، بهبودهای عملکردی معمول و رفع مشکلات حافظه نیز به چشم می خورند.

اما برای استفاده از این امکانات چه کار باید کرد؟ در این آپدیت، یک دکمه دانلود جدید به منو اضافه شده که در کنار دکمه بوک مارک قرار دارد و با کلیک بر روی این دکمه، صفحه وب یا ویدیویی که در حال مشاهده آن هستید، دانلود خواهند شد. با این اقدام برای مشاهده محتوا دیگر نیازی به ارتباط اینترنتی نخواهد بود. یک بخش اختصاصی تحت عنوان Downloads نیز در مرورگر جای گرفته که شما را قادر به مشاهده تمامی رسانه های دانلود شده می کند.

به بیان گوگل، آپدیت جدید تا چند روز آینده در دسترس قرار خواهد گرفت و این قابلیت کاربردی را در اختیار کاربران اندرویدی کروم قرار خواهد داد.

 

http://www.androidcentral.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید