مصاحبه اختصاصی با آرمین جوهرزاده؛ تولیدکننده اپلیکیشن فالوئر گیر اینستاگرام

مصاحبه اختصاصی با آرمین جوهرزاده؛ تولیدکننده اپلیکیشن فالوئر گیر اینستاگرام

بسیاری از مردم در طول روز، بخشی از وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری میکنند که در این میان، اینستاگرام از محبوبیت قابل توجهی برخوردار میباشد. در این شبکه اجتماعی پرطرفدار، افراد مشهوری هستند که تعداد فالوورهای آنها بسیار زیاد است و هر عکس یا ویدیویی که در صفحه شخصی خود قرار میدهند، هزاران و شاید میلیون ها بار لایک میشود. هرچند این موضوع برای چهره های سرشناس بیشتر صدق میکند اما ابزارهایی وجود دارند که مردم عادی نیز میتوانند به کمک آنها، تعداد فالوورها و لایک هایشان را افزایش داده و به شهرت برسند!

در ادامه با تولیدکننده یکی از همین ابزارها به نام "فالوئر گیر اینستاگرام"، به گفتگو نشسته ایم که جزو اپلیکیشن های موفق به شمار می آید. در این مصاحبه اختصاصی با AppReview همراه باشید.

مصاحبه اختصاصی با آرمین جوهرزاده؛ تولیدکننده اپلیکیشن فالوئر گیر اینستاگرام

کارگروهی این مزیت رو داره که هر کسی روی بخش خودش تمرکز داره و کارها خیلی سریع انجام میشن.

1 - لطفا به صورت مختصر خودت و اعضای تیم رو معرفی کن.

سلام آرمین جوهرزاده هستم، دانشجوی سال آخر رشته ی کامپیوتر در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که در حال حاضر برنامه نویسی Android  و وب رو انجام میدم.

2 - اولین محصولی که تولید کردید مربوط به چه سالی میشه و خودت چه نمره ای به اون میدی؟

اولین محصولی که تولید و در کافه بازار منتشر کردیم مربوط به سال ۹۲ میشه که تازه برنامه نویسی رو شروع کرده بودم. اسم برنامه منشور کوروش بود که مورد استقبال خیلی از کاربران نیز قرار گرفت. با این حال برنامه ی خیلی ساده ای بود و فقط حاوی متن بود. من نمره ی ۳ از ۱۰ رو به اون برنامه میدم.

3 - نام موفق ترین محصولی که تولید کردی چیه؟ اگه ممکنه اطلاعات حدودی در مورد زمانی که برای ساخت اون صرف کردی، تعداد کاربرانی که جذب کرده و میزان فروش اون در اختیارمون بزار.

موفق ترین برنامه ی من، "فالوئر گیر اینستاگرام" هستش. ساخت این برنامه از مرحله ی شروع تا انتشار حدود 2 ماه زمان برد، البته به این دلیل بود که اواسط راه به مشکلاتی بر میخوردیم.

در حال حاضر برنامه حدود 55 هزار کاربر فعال داره و از نظر میزان فروش هم در بین 50 برنامه ی برتر کافه بازار هستش.

4 - ایده ساخت "فالوئر گیر اینستاگرام" از کجا در ذهنت جرقه زد؟

توی این روزا در کشور، کاربرای فعال شبکه های اجتماعی خیلی زیاد هستن و همین مورد من رو به سمت کار بر روی شبکه های اجتماعی کشوند.

5 - کار رو از چه سالی و با چند نفر  شروع کردی و در حال حاضر چند نفر هستین؟

از سال 92 وقتی دانشگاه قبول شدم کار برنامه نویسی اندروید رو شروع کردم و در حال حاضر همراه با همسرم بر روی پروژه ها کار میکنیم.

 

6 - نظرت در مورد کار گروهی چیه؟ آیا از تیمی که در اون کار کردی راضی هستی؟

با توجه به این که کار کردن روی یک پروژه به تنهایی خیلی سخته و هر پروژه بخش های مختلفی داره باید روی هر پروژه به صورت گروهی کار بشه. از طرفی هنگام انتشار یک برنامه، مدیریت بخش های مختلف خیلی سخت و زمان بر هستش. کارگروهی این مزیت رو داره که هر کسی روی بخش خودش تمرکز داره و کارها خیلی سریع انجام میشن.

7 -  آیا خودت از محصولاتی که تولید کردی استفاده میکنی؟

بله من هر روز برنامه های خودم رو باز میکنم و استفاده میکنم ، تا اگر مشکلی هم دیدم بتونم اونارو برطرف کنم.

 

8 - کدام یک از محصولاتی که تولید کردی را بیشتر از همه دوست داری؟

لایک گیر و فالوئر گیر اینستاگرام

9 - آیا تعداد دانلود "فالوئرگیر اینستاگرام" شما رو راضی کرده یا اینکه فکر میکردید بیشتر از این حد باشه؟

برنامه ی "فالوئر گیر اینستاگرام" در ابتدا کاربران کمی داشت ولی به مرور زمان تعداد کاربران برنامه افزایش یافت و در حال حاضر رضایت اکثریت کاربران رو هم به همراه داره.

 

10 -  آیا تا به حال پروژه ای داشتی که با شکست مواجه شده باشه؟ اگه داشتی دلیل این شکست چی بوده؟

بله ، دلیل شکست پروژه این بودش که رقیب های خیلی قوی تری داشتیم و در مقایسه با اونا خیلی عقب تر بودیم.

مصاحبه اختصاصی با آرمین جوهرزاده؛ تولیدکننده اپلیکیشن فالوئر گیر اینستاگرام

به نظر من در این کار ایده و نوآوری و خلاقیت مهمترین عامل هستش و برای رسیدن به موفقیت باید هم صبر زیادی داشت و هم تلاش زیادی کرد.

11 -  از چه نرم افزار و یا اپلیکیشن هایی برای تولید محصول و مدیریت وظایف و پروژه استفاده میکنی؟

تولید برنامه ها با استفاده از android studio  و بخش سرور برنامه ها با استفاده از intellij  و به زبان php  نوشته شده و برای مدیریت کد ها از git استفاده میکنیم.

12 - از چه سخت افزارهایی برای تولید اپلیکیشن و یا بازی استفاده میکنی؟

لپ تاپ و کامپیوتر شخصی و موبایل برای تست برنامه ها

13 - آیا تحصیلات در کارت موثر بوده؟

خیر، تحصیلات فقط ما رو با مسیر کارمون آشنا کرد و بعد از اون دیگه فقط به تلاش خود فرد بستگی داره و تحصیلات عملا هیچ تاثیری نداره.

14 - در ابتدا و قبل از کسب درآمد، چطور حمایت مالی میشدی؟

قبل از کسب درآمد، از طریق پدرم حمایت مالی میشدم.

15 - گرافیک و رابط کاربری چقدر در موفقیت یک برنامه یا بازی میتونه موثر باشه؟

قطعا بیشتر از 50 درصد موفقیت یک برنامه رو رابط کاربری اون برنامه تعیین میکنه و برنامه نویس هر چقدر در back end  برنامه تلاش کرده باشه کاربر اون رو نمیبینه و کاربر فقط گرافیک و زیبایی برنامه رو میبینه.

16 - نقش تبلیغات یا بطور کل مارکتینگ رو در فروش یک محصول چطور میبینی؟ آیا خودت برای فروش محصولاتت از روش های مارکتینگ استفاده کردی؟

تبلیغات نقش خیلی مهمی داره.

در حال حاضر برنامه ها یا پروژه های جدید فقط از طریق تبلیغات دیده میشن و بدون اون هیچ شانسی برای برنده شدن ندارن.

17 - اگه ممکنه درمورد محصول بعدی که قرار هست تولید کنی، کمی توضیح بده ؟

فعلا تمرکز ما روی این 2 برنامه هست اما برای آینده برای تلگرام ممکن است برنامه هایی تولید کنیم.

18 -  چه پيشنهادهايي براي افراد تازه كاري كه دوست دارن به عنوان يك توسعه دهنده یا برنامه نویس مطرح بشن، داري؟

به نظر من در این کار ایده و نوآوری و خلاقیت مهمترین عامل هستش و برای رسیدن به موفقیت باید هم صبر زیادی داشت و هم تلاش زیادی کرد.

19 - آینده صنعت اپلیکیشن و بازی های موبایل در ایران رو چطور میبینی؟

به نظر من مردم در ایران از اپلیکیشن ها و بازی های ایرانی بسیار بیشتر از قبل استقبال میکنند و این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت.

20 - در آخر هر حرفی که داری بگو.

در آخر هم از تمام کاربران برنامه های فالوئرگیر و لایک گیر که طی این مدت با ما بودن و مشکلات برنامه رو از طریق پشتیبانی به ما اطلاع دادن تشکر میکنم.

از تیم  AppReview هم  که این فرصت رو در اختیار من قرار دادن تشکر میکنم و به نظر من بخش بررسی ویدیویی که تازه اضافه کردن بسیار مفید و کارآمد هستش.

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    حسینی
    شباهت برنامه هاتون به برنامه های لایگ بگیر اینستاگرام و فالوئر بگیر اینستاگرام به چه دلیل است ؟ آیا برنامه هاتون درواقع یک کپی از این برنامه ها نیست ؟

    به این نظر پاسخ دهید