معرفی اپلیکیشن Voice Recorder؛ مکالمات تلفنی و صدای اطراف خود را ضبط کنید

معرفی اپلیکیشن Voice Recorder؛ مکالمات تلفنی و صدای اطراف خود را ضبط کنید

بعض مواقع در کلاس های آموزشی، جلسات و سخنرانی هایی شرکت میکنیم که مطالب گفته شده در آن برای ما اهمیت زیادی داشته و بهتر است که صدای آن را ضبط کنیم. همچنین برخی از مکالمات تلفنی نیز مهم هستند و چه خوب اگر امکان ضبط آنها وجود داشته باشد. بدین منظور ابزارهای مختلفی وجود دارد اما میتوان با دستگاه تلفن همراه یا تبلت و به کمک اپلیکیشن های موبایل، کار ضبط صدا و مکالمات تلفنی را به راحتی انجام داد.

در ادامه به معرفی برنامه ای میپردازیم که "Voice Recorder" نام دارد و دستیار شما برای ضبط صدا میباشد. جهت آشنایی با این اپلیکیشن اندرویدی، AppReview را همراهی کنید.

اپلیکیشن Voice Recorder

استفاده از اپلیکیشن فوق بسیار آسان است و تنها باید تنظیمات آن را به درستی انجام دهید تا عملکرد خوبی داشته باشد. با اجرای "Voice Recorder" صفحه ای در پیش روی شما قرار میگیرد که در وسط آن یک دکمه ضبط صدا به چشم میخورد. با لمس این دکمه، کار ضبط آغاز میشود که در حین آن، حجم فایل نیز محاسبه گردیده و به نمایش درمی آید. همچنین دکمه های توقف و اتمام ضبط نیز ظاهر میشوند و میتوانید توسط آنها، عملیات ضبط صدا را کنترل کنید.

پس از اتمام ضبط و با اشاره بر روی دکمه Stop، باید برای فایل صوتی ایجاد شده یک نام انتخاب نمایید که البته اختیاری میباشد. صداهای که با استفاده از این برنامه اندرویدی ضبط میکنید، در حافظه دستگاه ذخیره گردیده و فهرست آنها در دومین برگه از صفحه اصلی "Voice Recorder" نشان داده میشود. در این بخش امکاناتی از قبیل مرتب سازی لیست بر اساس تاریخ، نام، حجم و مدت زمان فایل وجود دارد. علاوه بر این امکان پخش فایل های صوتی، اشتراک گذاری، تغییر نام، حذف، اجرا با پلیر دلخواه و تنظیم به عنوان زنگ گوشی نیز پیش بینی شده است.

اپلیکیشن Voice Recorder

همانطور که گفتیم، تنظیمات برنامه فوق از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید بر حسب استفاده ای که میخواهید از "Voice Recorder" بکنید، گزینه های مناسب را انتخاب نمایید. در زیر این گزینه ها را نام برده و برای هر کدام توضیح مختصری داده ایم :

Audio source : یکی از گزینه های مهم به شمار می آید که توسط آن میتوانید منبع ضبط صدا را بر روی میکروفون اصلی دستگاه، میکروفون دوربین و یا حالت ضبط مکالمه تلفنی قرار دهید. البته لازم به ذکر است که در تست های انجام شده، مورد آخر بر روی همه دستگاه ها به درستی عمل نمیکند.

Recording format : این اپلیکیشن اندرویدی صدای ضبط شده را در سه فرمت مختلف فایل صوتی از جمله 3gp، m4a و wav به شما تحویل میدهد که کیفیت و حجم فایل در هر کدام متفاوت میباشد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که قابلیت توقف لحظه ای ضبط صدا (Pause) تنها در صورت انتخاب فرمت wav قابل استفاده خواهد بود.

Sample rate : این گزینه برای تعیین نرخ کیفیت فایل صوتی کاربرد دارد که مورد استفاده هر یک از مقادیر، متفاوت است.

Encoder bitrate : کیفیت پخش صدا را میتوانید توسط این گزینه مشخص نمایید که در حجم فایل خروجی نیز موثر میباشد.

Recording folder : با استفاده از این گزینه میتوانید پوشه دلخواه برای ذخیره فایل های صوتی ضبط شده را انتخاب کنید.

Language : تعیین زبان برنامه که اگر آن بر روی Default قرار دهید، از زبان تنظیم شده برای دستگاه استفاده خواهد شد.

علاوه بر این موارد گزینه های دیگری از قبیل نمایش پنجره نام فایل پس از اتمام ضبط (Ask for filename)، قابلیت ضبط استریو برای دستگاه هایی که از آن پشتیبانی میکنند (Record stereo)، شروع ضبط با اجرای اپلیکیشن (Record on start)، نمایش آیکن ضبط در نوار اعلان دستگاه موقع بسته شدن برنامه (LED notification)، پایان خودکار ضبط صدا وقتی که حافظه داخلی پر شود (Stop when low memory)، توقف یا شروع ضبط هنگام برقراری مکالمه تلفنی (Stop on call)، روشن نگاه داشتن صفحه نمایش موقع ضبط صدا (Screen on)، اضافه کردن فایل صوتی به کتابخانه اپلیکیشن های پخش موزیک (Add to library) نیز در قسمت تنظیمات "Voice Recorder" وجود دارد که میتوانید هر کدام را به دلخواه، فعال یا غیرفعال نمایید.

اپلیکیشن Voice Recorder

با توجه به توضیحاتی که دادیم، مشخص است که این برنامه اندرویدی در عین سادگی عملکرد، دستیار خوبی برای ضبط صدای جلسات، کلاس های آموزشی، سخنرانی ها و یا حتی مکالمات تلفنی میباشد. میلیون ها بار دانلود "Voice Recorder" در سراسر دنیا و امتیاز قابل ملاحظه ای که این اپلیکیشن از کاربران دریافت نموده، نشان از کارایی آن در ضبط صدا با کیفیت بالا و حداقل حجم فایل دارد. شما هم میتوانید از قابلیت های مفید برنامه فوق در مواقع ضروری بهره ببرید و کار یادداشت برداری را به صورت صوتی انجام دهید!

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    سارا
    بسیار عالی و کاربردی !

    به این نظر پاسخ دهید