لایبرری اندروید

معرفی 5 لایبرری برتر اندروید - شماره 3

استفاده از لایبرری فرآیند توسعه اپلیکیشن را تسهیل می بخشد و به همین دلیل نیز توسعه دهندگان اندروید به آنها علاقه مند بوده و لایبرری ها را به وفور مورد استفاده قرار می دهند، در این مقاله قصد داریم به معرفی چند لایبرری کاربردی اندروید بپردازیم، با ما همراه باشید.

1. Lottie

Lottie یک لایبرری جدید از Airbnb است که ظاهر چشم نواز و فوق العاده ای به اپلیکیشن های شما می بخشد، به طور خلاصه می توان گفت که این لایبرری به شما در پیاده سازی تمامی ویوهای متحرک جذاب و زیبا که طراحان نیز قادر به طراحی آنها هستند یاری می رساند.

لایبرری اندروید

2. FlexibleAdapter

توسعه دهنده این لایبرری Filip Babic، یک adapter قابل تغییر و انعطاف پذیر را توسعه داده که نیاز به ساخت مجدد adapter را از بین می برد. استفاده از این لایبرری به سادگی صورت می پذیرد و حجم کدهای نوشته شده را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

3. ExpectAnim

افزودن انیمیشن به اپلیکیشن جلوه خاصی می بخشد و کار با آن را برای کاربر لذت بخش تر می کند، چنانچه شما نیز از طرفداران انیمیشن هستید، این لایبرری به کمک شما خواهد آمد. ExpectAnim به شما امکان می دهد تا تمامی عملیات موردنظر برای ویوهای خود را تعیین کنید. TextView همان چیزی را نمایش می دهد که از آن خواسته بودید، علاوه بر این امکان وصل کردن انیمیشن به ScrollView نیز وجود دارد.

لایبرری اندروید

4. Chuck

می دانید که رهگیری و مشاهده درخواست ها از طریق OkHttp امکان پذیر است، اما اگر از طریق USB به اندروید استودیو وصل نباشید و بخواهید ببینید که درخواست های شما در چه وضعیتی قرار دارند به مشکل برمی خورید. در صورت فعال سازی این لایبرری، فهرستی از تمامی درخواست های شما با وضعیت، متن و پاسخ (تنها برای اپلیکیشن موردنظر شما) نمایش داده می شود. این لایبرری از حالت چند پنجره ای نیز برای تسهیل بازرسی درخواست ها پشتیبانی می کند.

لایبرری اندروید

5. indeterminate-checkbox

گاهی لازم است که پیش از تصمیم گیری، وضعیت چیزی را به عنوان نامشخص نگه دارید. برای انجام این کار در دنیای اندروید و برای CheckBox و RadioButton این لایبرری به کمک شما می آید و به سادگی وضعیت این ورودی ها را در حالت نامشخص قرار می دهد.

لایبرری اندروید

 

https://medium.cobeisfresh.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید