لایبرری های آی او اس

معرفی 5 لایبرری کاربردی آی او اس - شماره 1

در این مطلب قصد داریم به معرفی چند لایبرری کاربردی آی او اس در زمینه ساخت انیمیشن ها، ترنزیشن ها و ... بپردازیم، با ما همراه باشید.1. Spruce iOS Animation Library

دنیای وب پر از لایبرری های انیمیشن گوناگون است که انیمیشن های پیش ساخته بسیار خوبی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. اما معمولا تمایلی به استفاده از انیمیشن های دقیقا مشابه نداریم، از طرفی ترکیب انیمیشن های کاستوم با لایبرری های پیش ساخته نیز کار چندان راحتی نمی باشد.

لایبرری های آی او اس

خوشبختانه لایبرری Spruce به همین منظور ساخته شده و به راحتی می توان در پروژه های خود از این لایبرری استفاده کرد.

2. Transition

شاید نام این لایبرری کمی شما را گمراه کند، اما Transition تنها یکی از لایبرری های موجود برای مدیریت ترنزیشن ها نمی باشد. این لایبرری روش ساده و آسانی برای استفاده از اصول single responsibility components می باشد. به این معنا که انیمیشن ها و تعاملات خود را تعریف می کنید و Transition تمامی آنها را به هم وصل می کند. Pod Transition موجود در pod file، با استفاده از این لایبرری ترنزیشن های فوق العاده ای را خلق می کند.

لایبرری های آی او اس

3. CHIPageControl

چنانچه مایل به متحرک سازی UIPage Control باشید، این لایبرری به کمک شما می آید. در حال حاضر می توانید از بین 8 کنترل زیبا که تمامی آنها متحرکند یکی را انتخاب کنید، پیاده سازی آن نیز بسیار ساده و راحت است. تنها لازم است تعیین کنید که کلاس های UIView یکی از کلاس های CHIPageControls باشد، پس از این کار می توان عملیات را آغاز کرد.

لایبرری های آی او اس

4. Request Permission

ممکن است درخواست های مجوز برای کاربران آزاردهنده باشند، اما در صورتی که دیالوگ جذابی را به آنها نمایش دهید، احتمال اعطای مجوز نیز بالاتر می رود. با استفاده از لایبرری Request permission دیالوگ های درخواست مجوز شما جذاب تر از قبل نمایش داده می شوند و همین شرایط نیز پذیرفتن مجوز توسط کاربر را محتمل تر می کند.

لایبرری های آی او اس

این ماژول بر اساس یک لایبرری دیگر به نام Sparrow ساخته شده، از این رو جهت استفاده از RequestPermission تنها به چند خط کد نیاز دارید و عملیات به سادگی انجام می شود.

5. ReverseExtension

پر کردن محتوای یک tableview از پایین صفحه کار چندان راحتی نیست، اما راه حل منطقی این کار چیست؟ تنها لازم است آن را 180 درجه بچرخانید. این کار به سادگی و توسط لایببری ReverseExtension انجام شدنی است و این لایبرری UITableView و UITableViewCall را می چرخاند، با این کار خانه های جدول از زیر نمایش داده می شوند. اگر می خواهید تغییرات را برگردانید، تنها namespaceها را حذف کنید.

لایبرری های آی او اس

 

https://medium.cobeisfresh.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید