معرفی Evernote : ثبت لحظه به لحظه زندگی

معرفی Evernote : ثبت لحظه به لحظه زندگی

حجم اطلاعات در دنیای امروز، پیوسته در حال گسترش است و باید چاره ای برای ثبت و ضبط آنها اندیشید. خوشبختانه تکنولوژی تا جایی پیشرفت کرده که میتوان در یک لحظه، اطلاعات زیادی را ذخیره کرد تا در فرصت مناسب از آنها استفاده شود. سرویس های مختلف بر بستر اینترنت و به تازگی اپلیکیشن های تلفن همراه، قسمت عمده ای از این وظیفه مهم را بر دوش میکشند و امکانات سودمندی را در اختیار کاربران قرار میدهند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول روز باید کارهای زیادی را به سرانجام برسانید و با حجم وسیعی از اطلاعات سر و کار دارید، در معرفی برنامه اندرویدی "Evernote" ما را همراهی کنید.

Evernote

قبل از اینکه دست به کار شوید، بد نیست بدانید که برنامه فوق دارای اکوسیستم یکپارچه ای میباشد که میتوان اطلاعات دستگاه های مختلف مانند رایانه شخصی، تبلت و تلفن همراه را توسط آن، همگام سازی کرد. به همین دلیل باید در "Evernote" ثبت نام نمایید که با وارد کردن آدرس ایمیل و اختصاص کلمه عبور در مرحله بعد (از طریق لینک ارسال شده) انجام میگردد. حال کافی است با همین حساب کاربری، در همه دستگاه ها وارد برنامه شوید و هر آنچه پیرامون شما رخ میدهد را ثبت کنید!

به منظور استفاده از کلیه قابلیت های این اپلیکیشن اندرویدی، بهتر است در طول مراحل ثبت نام و ورود، علاوه بر Paperless گزینه های Collect Inspiration و Work together   را نیز علامت بزنید. جای نگرانی نیست، "Evernote" در همین ابتدا نحوه کار را به صورت تعاملی آموزش میدهد که اگر آن را بطور کامل دنبال کنید، دیگر به مشکل خاصی برنخواهید خورد.

Evernote

اپلیکیشن فوق سه وظیفه کلی از قبیل یادداشت برداری، ثبت ایده ها و ایجاد چک لیست کارها را بر عهده دارد که همراه با هر یک از آنها، امکانات مفیدی ارائه شده است. برای شروع پیشنهاد میکنیم که از طریق منوی کناری و گزینه Notebooks، دفترچه یادداشت های خود را ایجاد و برای هرکدام عنوان مشخص تعیین کنید. حال میتوانید اولین یادداشت را در "Evernote" به ثبت برسانید که بدین منظور باید دکمه + پایین صفحه اشاره نمایید.

برای ایجاد یک یادداشت با تمام جزئیات، به چه امکاناتی نیاز دارید؟ این برنامه اندرویدی حساب همه چیز را کرده و به شما این امکان را میدهد که بتوانید تصویر، انواع فایل، متن و یا حتی دست نوشته ای که با انگشت ترسیم میکنید را به یادداشت بچسبانید. حتی قابلیت ایجاد اتاق های گفتگو با دیگران کاربران "Evernote" که آدرس ایمیل آنها را در اختیار دارید، پیش بینی شده است. افزودن یادآور به یادداشت نیز از دیگر قابلیت های مفید در برنامه فوق میباشد که بدون تردید موارد استفاده بسیاری خواهد داشت.

Evernote

اگر هنوز به  امکانات بیشتری احتیاج دارید، کافی است از طریق صفحه تنظیمات و بخش Notes، گزینه Customize + Button را انتخاب نمایید و موارد دیگری از جمله صدا یا عکس از پرونده را به دکمه افزودن یادداشت اضافه کنید. عکسبرداری از پرونده ها (Document Camera)، قابلیت جالبی در "Evernote" میباشد که به شما کمک میکند تا برای مثال از یک صفحه کتاب، تصویر با کیفیت و خوانایی را بگیرید.

شما میتوانید تمامی وظایف برنامه فوق را توسط نسخه دسکتاپ آن نیز انجام دهید. نحوه دریافت این نسخه و لیست سایر قابلیت های "Evernote"، در بخش Explore Evernote آمده است که همراه با توضیحات و راهنما هستند. یکی از این قابلیت ها که بسیار مفید خواهد بود، امکان ثبت و ذخیره صفحات اینترنتی و آدرس آنها به صورت متنی یا تصویری میباشد که به نام Web Clipper در دسترس بوده و برای استفاده میبایست افزونه مربوط به آن را بر روی مرورگر کروم نصب نمایید. ایجاد چک لیست کارها و اشتراک گذاری آن بین افراد یک تیم (Work together) و همچنین ثبت لحظه ای ایده ها (Collect Inspiration) نیز در همین قسمت قرار گرفته اند که نحوه کار را قدم به قدم شرح داده اند.

Evernote

بد نیست بدانید این برنامه دارای چند ابزارک سودمند نیز هست که با فعال کردن آنها در صفحه اصلی دستگاه، میتوانید یادداشت های خود را سریعتر به ثبت برسانید. در بخش تنظیمات نیز گزینه های مختلفی از جمله ذخیره عکس در گالری دستگاه، افزودن مکان (Location) به یادداشت ها، فعال کردن اعلان های درون برنامه برای اتاق های گفتگو (Work Chat) و نحوه همگام سازی اطلاعات (Sync) به چشم میخورد. در پایان باید بگوییم که "Evernote"، امکانات ریز و درشت دیگری نیز دارد که معرفی همه آنها در حوصله این مطلب نمیگنجد و آشنایی با آنها را به شما واگذار میکنیم.

شاید کار با اپلیکیشن فوق در ابتدا برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند، دشوار باشد اما بدون تردید پس از مدت کوتاهی به آن اطمینان پیدا کرده و همه چیز را بدست این برنامه خواهید سپرد! با وجود قابلیت هایی که نام بردیم، به نظر شما آیا "Evernote" میتواند دستیار خوبی برای ثبت و ضبط اطلاعات باشد؟

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    مسعوو
    با سلام برنامه Evernot زبان فارسی هم دارد وآیا میتوان زبان آنرا فارسی کرد اگر جواب منفی است درصورت امکان یک برنامه فارسی مشابه آنرا معرفی کنید قبلا از لطف ویاری شما تشکر میکنم.

    به این نظر پاسخ دهید
    1. سیامک سرشوق
      سیامک سرشوق
      سلام این برنامه زبان فارسی ندارد و نمونه فارسی آن هم تاکنون ساخته نشده

      به این نظر پاسخ دهید