نخستین گوشی اندرویدی نوکیا در حال ساخت است

نخستین گوشی اندرویدی نوکیا در حال ساخت است

نوکیا از زمان روی کار آمدن خود تاکنون شرایطی گوناگونی را تجربه کرده، گاهی در صدر بوده و برخی اوقات نیز میزبان مشکلاتی شده، اما با این وجود همواره از وفاداری و اعتماد مشتریان خود بهره مند بوده است. خریداری کمپانی از سوی مایکروسافت و معامله بعدی که بین نوکیا و HMD به وقوع پیوسته است، شرایط را برای ساخت گوشی جدید از سوی این کمپانی هموار ساخته است، به طوری که به زودی شاهد یک اسمارت فون اندرویدی از نوکیا خواهیم بود، مبنی بر شایعات منتشر شده این گوشی Nokia C1 یا Nokia P1 نام خواهد گرفت.

چندین ماه است که شایعات متعددی پیرامون گوشی جدید نوکیا منتشر شده و از آنجایی که مایکروسافت دارایی های موبایل خود را به FIH Mobile Ltd و HMD Global فروخته، می توان به این شایعات اعتماد کرد. FIH Mobile Ltd زیر نظر Hon Hai / Foxconn Technology Group فعالیت می کند و HMD Global نیز یک کمپانی تازه تاسیس فنلاندی است که توسط Arto Nummela که در گذشته از جمله مقامات عالی رتبه در نوکیا بود مدیریت می شود.

در اواخر ماه می، نوکیا با انتشار مطلبی مطبوعاتی اعلام کرد که نه تنها مایل به بازگشت به عرصه موبایل است، بلکه سری جدید از گوشی ها، سیستم عامل محبوب اندروید را به اجرا در خواهند آورد.

blog_19823_1

در اوایل جولای تصاویری از یک گوشی دربرگیرنده برند نوکیا که احتمالا Nokia P1 نام داشت، به صورت آنلاین منتشر شده و سر و صدای زیادی ایجاد کرد، اما این تصاویر منتشر شده متعلق به Sharp Aquos P1 بودند، Sharp نیز متعلق به Foxconn است و به نوکیا مربوط می باشد. بسیاری از افراد معتقدند که Sharp Aquos P1 با نام Nokia P1 ری برند خواهد شد و در اواخر سال در اروپا رونمایی می شود، اما شواهد دقیق و قابل اعتمادی در حال حاضر در دسترس نمی باشد.

blog_19823_2

گوشی دیگر به نام Nokia C1 نیز منبع بسیاری از شایعات بوده و به نظر گزینه خوبی برای رقابت با Nokia P1 می باشد و باید دید که نسخه نهایی گوشی کدامیک از این دو نام را خواهد گرفت. اما در طول ماه های اخیر اطلاعات زیادی درباره این مدل شنیده نشده است.

علی رغم اعلام صریحانه نوکیا هنوز زمان زیادی تا مشاهده گوشی اندرویدی نوکیا در بازار باقی مانده است. شایعات از فعالیت های نوکیا برای ساخت این گوشی حکایت می کنند، اما جزئیات رسمی درباره قرارداد باید توسط مایکروسافت منعقد گردد و نوکیا هنوز هیچ اطلاعی از زمانی که این گوشی جدید به دست مشتریان خواهد رسید، در اختیار قرار نداده است.

گوشی اندرویدی نوکیا مقرون به صرفه است

با در نظر گرفتن ارتباط آن با Foxconn و محبوبت نوکیا در آسیا و مارکت های در حال ظهور، قیمت گوشی Nokia C1 به احتمال زیاد مقرون به صرفه بوده و کمتر از قیمت استاندارد 750 دلار برای گوشی های پرچمدار خواهد بود، اما این بیانات حدس و گمانی بیش نیست و قیمت این گوشی هنوز مشخص نمی باشد.

ویژگی های Nokia C1

در اواخر سال گذشته برخی از مشخصات گوشی جدید نوکیا را مشاهده کردیم، این مشخصات شامل دو نسخه از گوشی، یکی با اندازه 5 و دیگری با اندازه 5.5 اینچ است. گوشی کوچک تر دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است، در حالی که گوشی بزرگ تر میزبان 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی خواهد بود.

blog_19823_3

علاوه بر این می توان از روی تصاویر منتشر شده فهمید که گوشی 5 اینچی دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است، اما مدل 5.5 اینچی آن یک دوربین 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

آیا شما نیز پیش از روی کار آمدن اسمارت فون ها که این روزها در همه جا محبوبیت یافته اند، از جمله طرفداران گوشی های نوکیا بوده اید، ساخت یک اسمارت فون اندرویدی از سوی نوکیا تا چه میزان شما را هیجان زده کرده، در بخش دیدگاه ها ما را از عقاید خود باخبر سازید.

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید