نسخه 10.2 آی او اس

نسخه 10.2 آی او اس چه امکانات جدیدی را در خود جای داده است؟

کمپانی اپل در تمامی آپدیت های سیستم عامل آی او اس، سعی در ارائه ویژگی های جدیدی به کاربران خود دارد و نسخه 10.2 آی او اس هم پس از پشت سر گذاشتن چندین نسخه بتا، هم اکنون در اختیار طرفداران اپل قرار گرفته و میزبان قابلیت های جدیدی مانند ایموجی، تصاویر پس زمینه و ویجت های جدیدی شده است.

اپل اخیرا تمامی کاربران خود را قادر به دانلود نسخه 10 از سیستم عامل آی او اس کرده و آپدیت های جدیدی به این نسخه جدید راه یافته اند، اول از همه آی او اس 10.1 منتشر شد و پس از آن نیز آی او اس 10.2 در دسترس عموم قرار گرفت.

نسخه 10.2 آی او اس

اما چه ویژگی هایی این نسخه از سیستم عامل را از همتایان قبلی متمایز می گرداند؟ در این مقاله قصد داریم به امکانات جدید آی او اس، در این آپدیت جدید بپردازیم، با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Video

هم زمان با رونمایی از مک بوک پروی جدید، اپل به ارائه اپلیکیشن Video جدید خود نیز پرداخت، که بر روی آی او اس و اپل تی وی کار می کند. این اپلیکیشن راهی نوین برای کشف محتوا در آی تونز و سایر اپلیکیشن های استریمینگ می باشد. در حال حاضر اپلیکیشن تنها برای کاربران آمریکایی در دسترس بوده و از Netflix پشتیبانی نمی کند، اما ویژگی های این اپلیکیشن آن را از نمونه های مشابه متمایز می گرداند.

SOS

قابلیت SOS جدید در این نسخه از آی او اس، در صورت 5 بار پشت سر هم فشار دادن دکمه خانه در گوشی، با سرویس های اورژانس تماس برقرار می کند، البته امکان غیرفعال کردن این قابلیت نیز وجود دارد و آنطور که پیداست، سرویس مذکور تنها محدود به چند کشور می باشد.

تصاویر پس زمینه

تصاویر پس زمینه بسیار جالبی میهمان نسخه جدید آی او اس شده اند، گزینه های اضافه که هرکدام در تبلیغات اپل برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس استفاده شده، شامل یک پس زمینه سیاه رنگ همراه با یک گوی شناور در وسط می باشد.

هدف از طراحی این پس زمینه ها، در اختیار قرار دادن گستره رنگ وسیع تر در آیفون 7 است و آنطور که پیداست، این پس زمینه ها از ظاهر بسیار خوبی نیز برخوردار می باشند.

نسخه 10.2 آی او اس

ایموجی های جدید

این نسخه از آی او اس ایموجی های جدیدی را در بر گرفته که برای نمونه می توان به ایموجی دلقک، کروسانت، کوسه، جغد، پروانه و آواکادو اشاره کرد.

بسیاری از ایموجی های قدیمی نیز آپدیت شده و رنگ و بوی تازه ای گرفته اند و مدرن تر از قبل به نظر می رسند. هم اکنون شاهد ایموجی های زن و مرد در حرفه های گوناگون نیز هستیم.

ویجت Videos

مشابه ویجت Netflix ویجت Videos نیز برنامه یا فیلمی را که تماشا می کند، به شما نمایش می دهند و با یک ضربه بر روی آن می توانید به برنامه یا فیلم برگردید و نیازی به باز کردن اپلیکیشن نمی باشد.

ذخیره سازی تنظیمات دوربین

در این نسخه از سیستم عامل گزینه ای برای ذخیره سازی تنظیمات قبلی دوربین در اختیار کاربران قرار گرفته است. به این ترتیب می توانید در حالت square عکس بگیرید، فیلترهای قبلی را استفاده کنید و یا در صورت تمایل Live Photos را غیرفعال نمایید.

نسخه 10.2 آی او اس

هم مانند تمامی آپدیت ها، در این نسخه آی او اس نیز بسیاری از باگ های کوچک و بزرگ برطرف شده اند و دیگر خبری از مشکلات آزاردهنده سیستم عامل نیست. اگر آپدیت جدید آی او اس را بر روی گوشی خود نصب کرده اید، ما را از نظرات خود درباره آپدیت جدید باخبر سازید.

 

http://www.trustedreviews.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید