نسخه Nougat اندروید بیشتر از نسخه های قبلی بر روی امنیت متمرکز می شود

نسخه Nougat اندروید بیشتر از نسخه های قبلی بر روی امنیت متمرکز می شود

سیستم های نرم افزاری از حملات مال ویر و مشکلات عمومی مصون نیستند و اندروید نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد، اما گوگل که سازنده سیستم عامل اندروید است همواره تلاش می کند تا امنیت سیستم عامل خود را ارتقا بخشد، به طوری که نسخه Nougat اندروید در راستای برطرف کردن یکی از شناخته شده ترین نوع مال ویرها یاری خواهد رساند. Ransomware نوعی مال ویر است که امکان ریست کردن پسورد برای گوشی های صدمه دیده را ممکن ساخته و هکرها را قادر به دریافت تمامی اطلاعات مربوطه می گرداند. این مشکل در بین گوشی های موبایل چندان رایج نیست، اما هر از چندگاهی این نوع از مال ویرها ظاهر شده و عملیات مخرب خود را بر روی گوشی ها به انجام می رسانند.

Symantec کمپانی سازنده Norton Security and Antivirus یافته های خود را منتشر ساخته که گواه از آن دارد که اندروید Nougat گوشی اندروید را در مقابل ransomware محافظت می نماید. در نسخه های قبلی اندروید دسترسی به گوشی و ریست کردن پسورد برای هکرها امکان پذیر بود و آنها به راحتی می توانستند اطلاعات موجود در گوشی شما را سرقت کنند. از طرفی کاربران قادر به دسترسی به گوشی خود نبودند و این امر به دلیل ریست شدن پسورد به وقوع پیوسته بود و بدین ترتیب گوشی در معرض سرقت اطلاعات شخصی و مهم کاربر قرار می گرفت.

اندروید Nougat از طریق اعمال تغییر در کدهای resetPassword API به مبارزه علیه ransomware می پردازد. پیش از این، API مذکور نه تنها برای ست کردن پسورد کاربر، بلکه برای تغییر آن نیز مورد استفاده قرار می گرفت. اما با آپدیت جدید این API تنها برای ست کردن پسورد مورد استفاده قرار می گیرد، بدین ترتیب از این بابت که مال ویر قادر به ریست کردن پسورد قفل صفحه نیست، اطمینان حاصل می شود و این تغییر اجباری بوده و راهی برای سازگار کردن آن وجود ندارد.

Symantec پیشنهاد می دهد که به منظور حفظ امنیت گوشی خود در مقابل هکرها اقدامات زیر را صورت دهید:

- نرم افزار خود را به روز نگه دارید.

- از وب سایت های ناآشنا اپلیکیشن دانلود نکنید و اپلیکیشن های موردنظر خود را تنها از منابع قابل اعتماد دریافت نمایید.

- به مجوزهای دسترسی که توسط اپلیکیشن ها درخواست می شود توجه ویژه ای کنید.

- یک اپلیکیشن امنیتی مناسب مانند Norton را بر روی گوشی خود نصب کرده تا از گوشی و اطلاعات آن محافظت کند.

- به طور مستمر از اطلاعات مهم خود بکاپ تهیه کنید.

نسخه Nougat اندروید چند ماه آینده به طور رسمی منتشر می شود و تنها آن زمان، ترفندهای امنیتی که در این نخسه از اندروید جای گرفته اند مشخص خواهد شد.

 

http://phandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید