نقل قول های الهام بخش از رهبران افسانه ای دنیای کسب و کار - بخش اول

نقل قول های الهام بخش از رهبران افسانه ای دنیای کسب و کار - بخش اول

به یقین راه اندازی کسب و کار ریسک هایی را به دنبال دارد، علاوه بر صرف زمان و انرژی زیاد، با این امید هزینه می کنید که نتیجه تلاش های خود را نیز به شکل مورد انتظار دریافت نمایید. چنانچه اولین باری است که می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، یک احساس سردرگمی به شما دست خواهد داد، اما این حس در شروع کار کاملا طبیعی است.

پیش از آغاز کار و حتی در حین انجام آن، توصیه های متعددی را از سوی دوستان، خانواده، همکاران و هر کسی دریافت خواهید نمود. برخی اوقات نصایح آنها مفید است، اما در برخی مواقع نیز شرایط کاملا برعکس بوده و ممکن است حرف های آنها به هیچ عنوان برای شما تازگی نداشته باشد و بارها این نصیحت ها را شنیده باشید.

هرکسی می تواند شما را نصیحت کند، اما چنانچه به توصیه های افرادی گوش کنید که در دنیای کسب و کار حرفی برای گفتن داشته و دارند، و کارآمدی دیدگاه ها و اعتقادات خود را به اثبات رسانده اند، این شرایط مزیت های بیشماری را برای شما به دنبال خواهد داشت، در واقع این افراد فهمیده اند که چه چیزی نتیجه بخش بوده و این اصول را در عمل پیاده سازی کرده اند.

در این مطلب تلاش شده تا بهترین دیدگاه های افراد موفق در دنیای کسب و کار گردآوری شده و با شما به اشتراک گذاشته شود. در ادامه هفت درس ارزشمند که می توان از پیشگامان این صنایع آموخت فهرست شده، با ما همراه باشید.

استیو جابز – رهبر افسانه ای کمپانی اپلblog_23997_1

"وقتی بزرگ می شوید و رشد می کنید، مایلید بشنوید که دنیا همین است و زندگی شما زندگی کردن در همین دنیا می باشد، سعی کنید خانواده خوبی داشته باشید، از زندگی لذت ببرید و کمی پول پس انداز کنید. زندگی محدودیت های بیشماری دارد، اما هنگامی که یک حقیقت بسیار ساده را کشف کنید، بسیار وسیع تر می شود: چیزهای اطراف شما که آن را زندگی می نامید توسط افرادی ساخته شده که باهوش تر از شما نبوده اند و شما نیز می توانید آن را تغییر و تحت تاثیر قرار دهید و چیزی را بسازید که سایرین نیز قادر به استفاده از آن باشند، زمانی که این را بیاموزید، دیگر آن فرد قبلی نخواهید بود"

گاه تحت تاثیر این طرز فکر قرار می گیریم که نمی توانیم بهتر از این باشیم و گاهی اوقات تصور می کنیم که تنها کار لازم زندگی کردن، تشکیل خانواده و کمی پس انداز و داشتن سرگرمی های معقولی است. زمانی که سعی می کنید امور را به گونه ای متفاوت انجام دهید، مخالفانی پافشاری می کنند که قادر به تغییر چیزی نمی باشید، زیرا قدرت انجام آن را ندارید و از هوش و استعداد کافی برخوردار نیستید، اما باید این موضوع را به خاطر سپرد که شما قادر به ایجاد تغییرات بزرگی هستید، تنها چیز موردنیاز تمایل و انگیزه و ایمان قلبی است، بدین ترتیب می توانید به آنچه در ذهن دارید جامه عمل بپوشانید.

بیل گیتس – بنیان گذار کمپانی مایکروسافتblog_23997_2

بیل گیتس در یکی از مصاحبه های سال 1994 خود بیان داشت "چنانچه هنوز هم در حال استخدام افراد خوب و ادامه تلاش نبودم، به راحتی شکست می خوردم و به یک کمپانی معمولی تبدیل می شدم. ترس باید شما را هدایت کند، اما در عین حال باید پنهان باشد، من در هر شرایطی و به طور مستمر شکست را می پذیرم و آن را مد نظر قرار می دهم."

این مفهوم ساده و ابتدایی توصیه می کند که ترس را به عنوان راهنما اما نه به عنوان یک عامل تاثیرگذار در تصمیمات کاری خود بپذیرد. چنانچه از معمولی بودن هراسی نداشته باشید، بی حرکت خواهید ماند.

مارک زاکربرگ – بنیان گذار کمپانی فیسبوکblog_23997_3

"اعتقاد من بر این است که شما باید کار خود را با حل کردن مشکلی در جهان آغاز نمایید، نه با این ذهنیت که می خواهید یک کمپانی تاسیس کنید. بهترین کمپانی ها آنهایی بوده اند که سعی در ایجاد تغییرات اجتماعی نموده اند، ممکن است این کار در ابعاد کوچک صورت پذیرفته باشد، چرا که می خواهید پول به جیب بزنید و یا افراد زیادی برای شما کار کنند و یا به نحوی یک کمپانی راه اندازی کنید.

مارک زاکربرگ راه اندازی یک کسب و کار موفق را کشف کرد و مبنی بر گفته های او، هیچگاه سعی در راه اندازی یک کسب و کار موفق نکرد و راه متفاوتی را پیش گرفت. چنانچه می خواهید چیز موفقی خلق کنید، به دنبال مشکل بگردید و سپس اقدام به برطرف کردن آن نمایید. اگر از همان اول تنها به دنبال پول باشید، احتمال شکست شما زیاد خواهد بود، اما در صورتی که به جستجوی راه حل مشکل باشید، مابقی کار راحت است.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید