اپلیکیشن Virtual SoftKeys

افزودن نوار ناوبری نرم افزاری به گوشی اندروید، با کمک اپلیکیشن Software Keys

نگهداری از گوشی ها برای برخی از افراد کار دشواری است و بسیاری از آنها به گوشی های خود صدمه می زنند. صفحات لمسی به دکمه های فیزیکی و کلیدهای ناوبری خازنی برای انجام عملیات نیاز دارند و اگر این دکمه ها آسیب دیده باشد یا کار نکند، استفاده از گوشی به یک مشکل جدی تبدیل خواهد شد.

اما در دنیای اندروید برای هر مشکلی راه چاره ای وجود دارد، در صورت روت کردن گوشی به گزینه های اضافه تری دسترسی دارید که یک نوار ناوبری نرم افزاری را در اختیار شما قرار می دهد که جایگزین دکمه ها می گردد، اما محدودیت روت کردن گوشی برای بسیاری از کاربران اندروید وجود دارد و بسیاری از آنها تمایلی به روت کردن گوشی خود ندارند و برخی دیگر نیز از مهارت فنی انجام این کار برخوردار نیستند. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با یک اپلیکیشن اندروید آشنا کنیم که با کمک آن بدون روت کردن گوشی، قادر به فعال سازی دکمه های ناوبری بر روی صفحه می باشید. راه اندازی اپلیکیشن به سادگی صورت می پذیرد، لذا اگر دکمه های سخت افزاری گوشی شما دچار مشکل شده اند، به راحتی می توانید دکمه های مجازی را برای گوشی خود فعال کنید و به راحتی به گشت و گذار در گوشی خود بپردازید.

گام 1: نصب اپلیکیشن Virtual SoftKeys

برای این کار باید سری به مارکت محبوب اندرویدی ها، یعنی گوگل پلی استور بزنید و اپلیکیشنی به نام (Virtual SoftKeys (no root را از آنجا دانلود کنید.

اپلیکیشن Virtual SoftKeys

گام 2: فعال سازی مجوزهای اضافه

پس از باز کردن اپلیکیشن، مجوزهای اضافه ای به شما نمایش داده خواهد شد که جهت استفاده از اپلیکیشن باید آنها را به تایید برسانید. مجوز "Draw over other apps" باید به طور پیش فرض فعال باشد، اما اگر فعال نیست، لازم است آن را فعال کنید.

پس از آن بر روی دکمه "Go to Settings" در پاپ آپی که با اجرای اپلیکیشن نمایش داده شده می شود، ضربه بزنید. سپس VirtualSoftKeys را از منوی Accessibility اندروید انتخاب کنید و سپس با جابجایی به بالای صفحه، سرویس را فعال کنید. پس از آن در پاپ آپ نمایش داده شده "OK" را بزنید تا انتخاب شما تایید شود.

اپلیکیشن Virtual SoftKeys

گام 3: تنظیم Settings برای دکمه های صفحه

برای تغییر ظاهر دکمه ها لازم است به اپلیکیشن Virtual SoftKeys برگردید. در آنجا یک نوار قرمزرنگ نیمه شفاف را مشاهده می کنید که در زیر صفحه نمایش داده شده است، این بخش محل نمایش و مخفی سازی دکمه ها می باشد. وقتی صفحه را کمی به بالا بکشید، دکمه ها ظاهر می شوند و با پایین کشیدن صفحه نیز ناپدید می شوند.

در صورتی که می خواهید این قسمت را بزرگ تر کنید، از اسلایدر "Gesture height" برای این کار بهره بگیرید. گزینه های شخصی سازی دیگری نیز به غیر از تغییر اندازه دکمه ها وجود دارد که یکی از آنها "Smart hidden" است که بهتر است تغییر داده شود. وقتی که این گزینه غیرفعال باشد، دکمه های ناوبری هنگام استفاده از کیبورد به طور خودکار ناپدید می شوند و دیگر فضای کیبورد و دکمه های پایینی کیبورد را اشغال نمی کنند و آنها را نمی پوشانند.

اپلیکیشن Virtual SoftKeys

گام 4: ناوبری در گوشی با کمک Software Keys

زمانی که پیکربندی تمامی بخش ها انجام شد، می توانید به کمک کلیدهای نمایش داده شده توسط این کیبورد به ناوبری در گوشی خود مشغول شوید. تنها اگر از گوشه پایینی صفحه انگشت خود را به بالا بکشید، این کیبورد نمایش داه می شود و درست مانند زمانی که گوشی شما مجهز به دکمه های نرم افزاری است، می توانید از دکمه های back ،home و recent apps استفاده کنید. با کشیدن این بخش به پایین، نوار فورا ناپدید می شود و می توانید سایر عملیات را انجام دهید.

اپلیکیشن Virtual SoftKeys

 

http://android.wonderhowto.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید