همسا – اشتراک ایده ها

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن همسا – اشتراک ایده هانسخه 3.0.2

امتیاز کاربران
4.5 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی

در دنیا به اندازه تعداد انسان ها و یا حتی چند برابر بیشتر از آن، ایده، طرز تفکر، سوال و راه حل وجود دارد اما آیا میتوان به این همه اطلاعات دسترسی پیدا کرد و از آنها استفاده نمود؟ بدون تردید ملاقات با تک تک افراد میسر نیست اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و راه های ارتباطی، امکان جمع آوری افکار و ایده های مردم سراسر دنیا دور از ذهن نخواهد بود.

اپلیکیشن "همسا – اشتراک ایده ها" که در ادامه آن را به شما معرفی میکنیم، چنین امکانی را فراهم کرده است. در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی با ما همراه باشید.

همسا – اشتراک ایده ها

رابط کاربری :

یکپارچگی قالب گرافیکی، اولین نکته ای است که باید برای برنامه فوق نام ببریم. استفاده از رنگ های هماهنگ و زنده، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه، از جمله نقاط قوتی هستند که در ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی به چشم میخورند و در مجموع چهره جذاب و کابرپسندی را به آن بخشیده اند. البته باید گفت که دقت نظر بیشتر در انتخاب آیکن ها یا ترکیب رنگ ها و مواردی از این قبیل، میتوانست قالب "همسا" را به نمونه های حرفه ای نزدیکتر کند.

از دیگر ویژگی های اپلیکیشن فوق باید به جابجایی سریع و با حداقل پیچیدگی بین قسمت های مختلف و همچنین استفاده راحت از امکانات موجود اشاره کنیم. برنامه "همسا" دارای بخش های متعدد و امکانات فراوانی میباشد که سعی شده برای راحتی همه اقشار کاربران، بطور هوشمندانه و با رعایت استانداردهای لازم پیاده سازی گردند هرچند انتظار میرفت از این لحاظ، دقت بیشتری صورت بگیرد.

در نهایت، AppReview امتیاز 4 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

همسا – اشتراک ایده ها

کاربرد :

اولین قدم برای استفاده از این برنامه اندرویدی، ثبت نام در آن میباشد که از طریق شماره تلفن همراه و پیامک حاوی کد فعالسازی انجام میپذیرد. این طریقه ثبت نام همانند برنامه های پیام رسان بوده که حتما با آن آشنا هستید و در واقع "همسا" نیز یک شبکه اجتماعی است که کاربران در آن به رد و بدل کردن ایده ها و افکار خود درباره مسائل گوناگون میپردازند. بدون تردید کنجکاو شده اید و میخواهید از طرزکار اپلیکیشن فوق سر در آورید پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

بعد از ثبت حساب کاربری و تکمیل اطلاعات مربوط به آن، راهنمای چند صفحه ای اپلیکیشن به نمایش درمی آید که بد نیست آن را تا انتها مشاهده کنید. حال صفحه اصلی (خانه) در پیش روی شما قرار میگیرد که شامل دو برگه تازه ترین و رایج ترین میشود و در آنها میتوانید فکر-نوشته های دوستان خود را ببینید. البته قبل از آن باید دیگر کاربران "همسا" را دنبال کرده باشید بنابراین بهتر است بر روی آیکن سمت چپ سربرگ اشاره نمایید تا فکر ها و ایده های دیگران نشان داده شود.

در برنامه فوق امکانات مختلفی برای تعامل هر چه بیشتر کاربران پیش بینی شده که از آن جمله میتوانیم اعلام هم عقیده بودن با افراد و ثبت ایده یا راه حل برای فکر-نوشته ها و همچنین امتیازدهی و ثبت نظر برای ایده را نام ببریم. علاوه بر این جهت کنترل محتوای "همسا"، امکان گزارش تخلف نیز وجود دارد که در منوی مربوط به آن، گزینه های اشتراک گذاری و کپی کردن متن هم به چشم میخورد. لازم به ذکر است فکر-نوشته هایی که بیشترین تعداد هم عقیده را دارند، در برگه رایج ترین از صفحه اصلی به نمایش درمی آیند.

قسمت مهم دیگری که حتما در "همسا" به آن نیاز پیدا خواهید کرد، جستجو میباشد که در آن میتوانید افراد، فکر ها و ایده ها، مخاطبین و هشتگ های مورد نظر خود را در آن بیابید. بد نیست بدانید که امکان دعوت کردن آشنایان از لیست مخاطبین دستگاه به این برنامه وجود دارد. برای دنبال کردن دیگر کاربران نیز کافی است با لمس عکس پروفایل هر یک به صفحه شخصی آنها بروید و فهرست ایده ها و فکر-نوشته های هر کس را نیز مشاهده نمایید.

تا اینجا شما فقط مطالب را مطالعه میکردید اما برای اینکه فکر و ایده های خودتان را نیز بنویسید باید آیکن میانی در پایین صفحه را لمس و یکی از دو گزینه موجود را انتخاب نمایید. بعد از نوشتن ایده یا فکر باید تعیین کنید که چه دسته از کاربران میتوانند نوشته شما را ببینند که سه گزینه همه، دوستان و نمایش به صورت ناشناس را در اختیار خواهید داشت. دو آیکن آخر در منوی پایین "همسا" نیز مربوط به مشاهده اعلان ها و پروفایل میشود.

در پایان باید گفت که اپلیکیشن فوق، ایده جالبی به نظر میرسد که به تدریج مورد استقبال قرار میگیرد و استفاده از آن میتواند نتایج مفیدی را به همراه داشته باشد. قابلیت های "همسا" به اندازه ای کافی هستند که برنامه وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد اما ایده پردازی بیشتر میتوانست باعث افزایش کارایی آن شود. برای مثال بهتر بود با درنظر گرفتن امکاناتی همچون ارسال پیام شخصی به دوستان، قراردادن تصویر برای عکس-نوشته ها و یا حتی امکان تشکیل گروه های همفکر، تعامل میان کاربران بیشتر گردد. امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت و توسعه این اپلیکیشن خوب باشیم.

موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش به همراه دارد.

همسا – اشتراک ایده ها

قیمت :

این اپلیکیشن اندرویدی بطور کامل رایگان است و همین موضوع میتواند باعث استقبال خوب مخاطبان از "همسا" شود. به همین دلیل، AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

 

 

همسا – اشتراک ایده ها

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن همسا – اشتراک ایده ها

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    بختیاری 5
    چرا من نمیتونم نصبش کنم

    به این نظر پاسخ دهید
  2. avatar
    Ramin
    سلام میخواستم بدونم ایده ای تو برنامه همسا مطرح بشه ایا واقعا عملی میشه یا فقط در حد مطرح کردن هس..

    به این نظر پاسخ دهید
همسا – اشتراک ایده ها